• Bell13

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Kelsson1 skrev 2016-01-01 09:50:15 följande:

VSG: Hade jag vetat om att det är ok att ge innan läggning hade jag gjort det, antog bara att det är 8 timmars intervall som gäller som vanligt om man blir ordinerad medicin 3ggr om dagen .
    Inflammationen verkar inte ha gett med sig, han pillar fortfarande med öronen vid läggning så får nog åka in till akuten o försöka få något annat än kåvepenin utskrivet

Bell: Du är tuff som tar allt som det kommer o är nöjd o glad för det . Skönt att du kunnat njuta också.

Situationer som uppstår behöver ju lösas helt enkelt det är bara mindset egentligen och att bestämma om något är ett problem eller inte i år blir det Thailand över jullovet så blir det ingen stress utan bara lugnt och skönt strandhäng under ett par veckor
    Kram
  • Bell13
    johjen skrev 2016-01-02 08:22:27 följande:
    Adams pappa nattade och sov med honom ett bra tag, kommer inte exakt ihåg men tror det var över en månad i allafall. Sen fick han flytta in i eget rum och fortfarande idag är det min sambo som lägger honom 90% av gångerna. Dock är jag lika engagerad i kvällsrutinerna och istället för att amma en skvätt innan sambon tar över för byta av blöja och sätta på pjamas, så sitter vi i en fåtölj och myser och sjunger en stund. Så får Adam lite närhet och gos innan läggdags.
    Vi hade tänkt att flytta Douglas till eget rum när han är 1 år i mitten av April.
    Har ett par dagar haft flaska med ersättning med ut och matat honom i t ex bilen och det har funkat rätt bra, har druckit ca 40 ml åt gången.
    Hoppas det ska gå att lura honom med flaskan inatt och att han somnar utan allt för mycket gråt.
    Kram
  • Bell13

Hej, vet inte riktigt vad som hände ikväll med Douglas somnade på 5 min och inte ett ljud gjorde han han drack 120 ml ersättning sedan somnade han.
    Natten är inte över än men än så länge är det ju helt fantastiskt. Var beredd på världskrig.

Vi gav ett extra mål gröt precis innan läggning så han var extra mätt så att säga. Jag gick och duschade när de gick in för att slippa genomlida det värsta men det blev ju inget
    Är så lättad att vår lilla pojke kunde somna så lätt och tryggt med sin far
    Kram

• Bell13
    Kelsson1 skrev 2016-01-02 22:56:51 följande:

johjen: Tack

Bell: Låter mysigt med Thailand
    Du har rätt det är inställningen man har som avgör.
    Vad skönt att han somnade så lätt, hoppas att det håller i sig!

Natten verkar ha gått ok. Hörde honom vid 01.30, lite snyftande men det gick över på några minuter.
    Jag har däremot vaknat rätt ofta, mycket ovant att inte sova med honom. Också oerhört skönt att han är så trygg med sin pappa

Visst ska du också resa snart? Vart bär det av?

Kram
  • Bell13
    Irma01 skrev 2016-01-03 09:15:52 följande:
    Så skönt
    Vågar inte ropa hej ännu, får se hur det går ikväll. Han hade klarat natten utan mat i alla fall. Har fått pumpa en gång lite grann vid lunch idag, det spände och började göra ont.
    Känns väldigt konstigt att inte amma, har ju gjort det så länge men samtidigt ganska skönt att sluta men blandat med lite vemod.
    Hur gick hundträningen?
    Kram
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2016-01-03 15:44:18 följande:

Härligt Bell Plötsligt händer det!

Irma - åldern runt 1,5 år kan vara rätt frustrerande för de små. Man brukar ju tala om den första riktiga trotsåldern då. Frustrerande att vara liten och börja inse allt man inte kan kontrollera. Man får helt enkelt öva mkt på tålamodet som förälder ibland

Kelsson - hur är det med Nilo idag?

Kramar till er alla i tråden!

Han var redo nu han har ätit mer på dan idag när han inte ätit på natten. Är lite orolig för den enda vätska han får i sig idag är välling 150 ml och vet ej om det räcker. Har provat med mjölk men det var inte intressant alls.
    Kram
  • Bell13

Hej vänner, ikväll blev det bakslag. Han var jätteledsen en lång stund och somnade till slut efter ca 40 min gråtande jag satt i köket och grät också. Är så himla empatisk och vill liksom bara ta hand om och trösta
    Klart att inte nåt ska få gå smärtfritt hoppas att natten blir som igår natt att han vaknar och somnar om om han ens vaknar. Det är så svårt för jag vet ju vad som får honom att somna på 5 sekunder, bröstet och bröstmjölk. Min lilla prins, älskar honom så det gör ont.
    Hoppas er kväll fortlöper utan gråt.
    Kram till er

• Bell13
    villsågärna38 skrev 2016-01-03 20:58:22 följande:
    Usch va jobbigt. Förstår precis. Hoppas det går bra i natt. Kram

Ps. Erbjud ersättning som mellis ett par ggr per dag? Eller vatten på flaska efter varje mål?
    God morgon, natten gick bra. Han vaknade till 02.30 och gnydde lite (sover i ett annat rum vägg i vägg) men annars verkar han ha sovit hela natten.
    Tack för tipsen gällande ersättning och vatten
    Kram
  • Bell13
    Irma01 skrev 2016-01-04 08:29:46 följande:
    Hej Bell,

Vad skönt att natten fick bra. Då vet du iaf att han har inga problem att sova hela natten utan att amma.
    Jag förstår verkligen att det känns oerhört svårt och jobbigt att höra honom skrika, jag vet inte om det hjälper men jag försökte tänka att jag ger honom något väldigt värdefullt, att lära sig att somna själv.
    Det lär säkert bli en del tårar och gråt i kväll med men oftast lugnar det ner sig efter tre nätter.

Kram
    God morgon, det brukar ju bli mycket lättare den tredje natten säger de flesta. Tidigare har jag slutat när barnen velat så har aldrig gjort detta tidigare.
    Jag tänker som du säger att det blir skönt för alla och lillen att han sover hela natten utan att äta
    Kram
  • Bell13

Hej, nattningen gick på 5 min tidigare och det verkar som han sovit hela natten han sover fortfarande i vår säng och nu bredvid sin pappa. Vi tänkte köra så i nån månad till och sedan införa ny rutin att vi nattar i hans spjälsäng. Tror ni det skulle funka?
    Jag är däremot vaken pga att brösten spänner och har fått pumpa en liten skvätt. Borde ju bli av med bröstmjölken snart, ammade senast i lördags eftermiddag. Hoppas ni andra sover och mår bra.
    Kram

Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015