• Bell13

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Sira skrev 2016-02-03 21:32:40 följande:

Hej på er allihop!
    Är inne i en sån där period när jag inte riktigt hinner kommentera så mycket som jag skulle vilja. Har läst allt dock.

Johjen: Grattis i efterskott! Vilket härligt firande du haft! Är lite avundsjuk att du är så cool och tillfreds med att fylla 40. Där är inte jag alls. Har råångest inför att bli fyrtio, vill inte bli äldre (men vill gärna leva länge...). 
    Vad jobbigt det låter med pmdd, hoppas du kan få hjälp med det.

Bell: Oj vad snabbt det gått nu med Douglas! Som att det plötsligt bara lossnade. Känner igen det där med att man inte kan lämna dem (från storasyster, E kan jag fortfarande lämna utan att hon hinner komma så långt). Det är en väldigt intensiv period när de kan göra ganska mycket men fullständigt saknar omdöme...  

Hade verkligen tänkt svara er allihop nu men jag är helt enkelt för trött, jag kommer inte ihåg vad jag skulle skriva. Gör ett nytt försök imorgon... Ena barnet håller på att tillfriskna från förkylning, andra barnet håller på att insjukna i det med allt vad det innebär. Ja, ni vet ju... Pust...

Det är verkligen intensivt nu men samtidigt kul, en helt ny värld har det blivit för honom. Skulle nog behöva börja gå på öppna förskolan med honom men vågar inte i dessa influensatider så vi är hemma och roar oss ett tag till
    Hoppas förkylningarna är snabbt övergående. Sambon ligger sjuk i influensa här så jag räknar med att bli sjuk nästa vecka
    Kram
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2016-02-05 08:45:55 följande:

Här övar Lovisa som bäst på att ta på och av sina kläder - måste vara förskolestarten nästa vecka Hon fick på sig byxorna precis även om det blev bak och fram Äter ju bra med sked och gaffel (och händerna) med. Enda problemet är att när hon är klar kastar hon tallriken i golvet om man inte är snabb och tar den. Gulp! Har sagt till tusen ggr men det går inte in. Får hoppas hon inte tar med sig den vanan. En vuxen sitter ju bredvid som tur är så jag får förvarna dem på inskolningen till veckan. Busa och leka med andra barn är hon ju så van vid så det ska nog inte vara några problem. Det däremot var lite jobbigt för vår äldsta då hon började. Hon gick ifrån ibland berättade de. Det blev helt enkelt för mycket med många barn Hon var ju mer van att ofta bara vara med vuxna. Sen har det kommit två nya kindtänder i veckan med. Var supergnälligt igår så skönt när jag förstod vad det var. Trodde det var magen natten innan så då fick hon ingen alvedon Skönt att de hann komma innan förskolan iaf. Nu har hon åtminstone 13 tänder att äta med där

Ha en skön dag!

Kram

Skrattade högt när jag läste att hon kastar tallriken i golvet kanske inte så roligt för dig alla gånger.
    Efter en natt med ganska många uppvak, en sträckning i ryggen efter att ha vridit den fel när jag lyfte Douglas och kan nu inte röra mig och influensa på g så var det skönt att skratta spontant.
    Kram
  • Bell13
    Irma01 skrev 2016-02-05 20:21:46 följande:
    Men din stackare! Så himla trist att du känner att influensa är på g... Hoppas verkligen att Douglas slipper den iaf.

Krya på dig!
    Har ju varit frisk under hela graviditeten och Douglas 10 första månader så får vara nöjd ändå.
    Men fasar ändå för influensan och hoppas att Douglas slipper.
    Kram
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2016-02-05 18:22:06 följande:
    Va bra att vi kunde bjuda på ett skratt!! Vi har ju ikeas plastskydd på golvet som tur är men lovar att jag håller i tallriken ordentligt då hon äter köttfärssås och spagetti He, he!! Kram
    Tänker mig Lovisa som en liten Pippi Långstrump
    Kram
  • Bell13

Hej på er, hur mår ni? Här är det ok ingen influensa men känner den i kroppen så inom några dagar brakar den nog loss.
    Annars är Douglas väldigt harmonisk just nu han tränar på att krypa, går sakta men säkert framåt och det är väldigt vingligt men han är duktig. Han sover också väldigt bra på natten vaknar två ggr och vill då ha några klunkar välling, han dricker 50 ml på natten första gången 00.30 och andra gången vid 03.30 han dricker 25 ml varje gång och somnar om på en gång. Eftersom han är så harmonisk nu tänkte jag stålsätta mig och börja natta honom i hans säng. Känns som vi har bra förutsättningar så jag tar 3 nätter som kan bli jobbiga. Önskar alla en fin vecka
    Kram

• Bell13
    johjen skrev 2016-02-08 07:09:51 följande:

Usch sambon och jag drabbats av magsjuka i helgen och hemma från jobbet idag! Adam verkar ha klarat sig dock? Bara något lösare i magen

Usch stackars er men skönt att Adam inte drabbats. Krya på dig
    Kram
  • Bell13
    Kelsson1 skrev 2016-02-09 11:24:28 följande:

Tack alla.
    Jenni var redan piggare och började äta lite mer men sedan slutade hon tvärt och ville inte äta någonting och började hosta rejält. Igår kväll kom febern tillbaka så vi fick en akuttid till läkaren idag. Stackars liten har lunginflammation så ny penicillinkur och hostmedicin så hoppas vi att det ger med sig fort.
    Jag har fortfarande inte kunnat äta något vettigt så är rätt svag men åtminstone feberfri sedan igår (min feber kom också tillbaka på kvällen).
    Hoppas att ni andra ska slippa gå igenom det här!

Men stackars lilla tjejen, lunginflammation hoppas att hon kryar snabbt och även du så klart.
    Vågar knappt gå ut för alla är verkligen sjuka. Kram
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2016-02-09 14:20:28 följande:

Hej på er!

Inskolning dag 2. Går jättebra men fullt upp här!! Börjar jobba till veckan.

Krya på er alla sjuka!

Kram

Skönt att det går bra på förskolan brukar kännas lättare att börja jobba då. Här är det också bra men fullt ös från morgon till
    Kväll. Verkar som vi slipper influensan för vi är friska än och det sjuka jag kände i kroppen är borta nu
    Kram
  • Bell13
    Kelsson1 skrev 2016-02-10 10:05:15 följande:

Bell: Tack.
    Skönt att ni sluppit

VSG: Skönt att höra att inskolningen går bra

Jenni är redan piggare efter två doser medicin men igår var hon totalt utslagen, aldrig sett henne så dålig tidigare. Skönt att medicinen verkar fort.

Vad skönt att ni är bättre. Stackars lilla Jenni var säker på att bli sjuk men klarade oss tror jag. Sambon blev sjuk i tisdags så det borde brutit ut nu.
    Kram
  • Bell13
    Sira skrev 2016-02-10 12:45:00 följande:

Hej alla!

Nu börjar jag komma tillbaka igen. Båda barnen och jag åkte på influensan här. Fortfarande inte helt bra men mycket bättre åtminstone. Gudars skymning så jobbigt det är att ta hand om sjuka barn när man själv bara vill sova för att ha en chans att bli frisk! :-O Maken vaccinerade sig så han klarade sig. Jag brukar inte vaccinera mig men ska göra det till nästa säsong. Fast mest tror jag faktiskt det beror på sömnbristen att jag blev sjuk...brukar klara mig och ha bra immunförsvar.

Februari lever verkligen upp till sitt rykte i år... Krya på er alla sjuklingar och hoppas ni som är friska slipper bli sjuka!

Men Gud att ta hand om barn med influensa går ju knappt. Douglas pappa var helt knäckt med feber och kunde knappt sitta upprätt. Ville inte heller att Douglas skulle smittas så han höll sig borta. Fick du avlastning på kvällarna åtminstone?
    Kram
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015