• glader

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Nu ska jag klaga lite för en gångs skull

Hedda sov i vanlig ordning snällt från 19.30 till 05.30 men sambon.... Han har legat och vridit och vänt sig var tionde minut och jag som är extremt lättväckt vaknar hela tiden och har svårt att somna om. Nåja, hoppas Hedda somnar om en stund....

Hoppas ni sovit som prinsessor!

• glader
    lelle75 skrev 2015-02-05 05:44:49 följande:

Sovit 1 x 2 timmar och varit vaken sedan kl. 3:00 nu, Alice har vaknat ca va 10:e minut av nästäppan. Fattar inte att man kan överleva med så här lite sömn. Hoppas att det är min tur att få sova snart. Är i vart fall väldigt glas över att Alice inte är sjuk.

Uuuusch!!! Ungefär som jag inatt men jag brukar ju få sova annars så det är mycket värre för dig! Styrkekramar!
  • glader
    Irma01 skrev 2015-02-05 13:11:55 följande:

Vi har haft största skrattanfall här idag... Victor satt för första gången i sin Tripp Trapp stol. Han lyste av glädje, verkar älska att sitta högre upp. Så matade jag honom (morotspuré) och skojade till det med skeden (låtsades att den flög) och lillkillen brast i skratt och kunde inte sluta. Det var bara för söt!

Nu återhämtar han sig i mammas famn och sover fint <3

Hihihi, vad gulligt!! Hjärta De där skratten är ju bara helt magiska, de får en att smälta hur sur och trött man än är!
    Tänkte också börja med samkportioner snart men Hedda kan inte hålla nacken änså väntar kanske tills den är stabil
  • glader
    lelle75 skrev 2015-02-06 08:42:11 följande:
    Jag ligger i mörkt sovrum mellan 20:00-10:30, galet trist. Börjar med nattning vid 19:30 med bad och sedan vid 20:00 ammas hon och brukar somna vid bröstet 15 min senare. Men kan inte sova själv förrän 23:00-23:30 (sedan ett par nätter så framsteg) innan vid 2:00-3:00. Om vi inte lägger henne vid 20 så brukar hon skrika så skönare att ligga i ett mörkt och tyst sovrum med henne på bröstet. Från ca 23 sover hon rätt djupt ca 2-4 timmar (de senaste dagarna). Efter ca 3-tiden på natten har hon svårt att somna själv (trots att hon ligger på sidan och inte störs av nästäppan) hon vaknar snabbt efter att jag har lagt ner henne. Ngn som har tips på vad jag ska göra? Blir detta bättre vid tre månader, att de sover djupare?

Inatt fick jag sova fyra timmar på raken, helt underbart! Men efter det, inget mer. Alice vill dock ligga i sovrummet fram till ca 10:30 och sova på mig.
    Det blir bättre Lelle! Du märker ju redan nu att hon somnar tidigare och sover lite bättre så det verkar vara på G! Bara att hålla ut och fortsätta, låter som ni har jättebra rutiner tycker jag, sådär duktig var inte jag När Hedda inte somnade gick jag upp med henne och satt framför tv:n halva nätterna... Helt fel men pallade inte...

Vet inte vad man kan göra när hon inte vill sova själv efter 03, hon verkar behöva mycket närhet och trygghet. Det funkar inte att hon ligger bredvid dig, intill eller i nestet så hon ändå känner din närhet men att du kan sova lite samtidigt? Jag gjorde så ibland på tidiga mornar ibland när jag var trött och Hedda ville vara nära.
  • glader
    lelle75 skrev 2015-02-08 16:22:24 följande:

Vilken alvedon har ni till era små? Droppar eller suppar? Tro ni att det är bättre med suppar om de har känslig mage?

Tyckte jag läste att alvedon kan tas efter vacciniatinssprutorna? Tar man även det när de har feber?

Jag har bara gett flytande alvedon när Hedda var förkyld och hade feber. Hon verkade gilla smaken och verkade inte få ont i magen av det, men jag vet att många föredrar supp på sina bebisar, tror det är för att man har svårt att få i dem det och kanske inte vet hur mycket som faktiskt kommer ner i magen.
  • glader
    johjen skrev 2015-02-10 07:21:34 följande:

Usch också haft en dålig natt då jag inte kunnat sova och Adam vaknat ofta.. Mensvärk och post pms på det så är starten på dagen underbar!

En rolig sak är att vi ska till bvc idag och mäta och väga Adam, ska bli kul.

Hoppas ni alla får en fin dag!

Kram

Hej tjejer, ungefär samma här inatt; stökigt och svårt att sova, grym mensvärk även här Verkar som om mina menstruationer efter graviditeten är MYCKET kraftigare, blöder som en knivstungen!

Annars inte mycket planerat idag för en gångs skull men blir helt klart prommis i solen iaf. Imorgon är första gången på vår föräldragrupp
  • glader
    johjen skrev 2015-02-10 11:59:22 följande:

Oj så stor vår lille kille har blivit! Väger 6840 gr och 67,3 cm lång! Han ligger en kurva över på längden men på normal kurvan på vikten. Snart blir stl 68 för litet! Herregud vad fort tiden går!

Kram

Härligt, vilken bjässe! Snart är de väl tonåringar och börjar lukta illa också
  • glader
    Danisen skrev 2015-02-10 12:48:23 följande:

Ni som har mammamage appen. Fungerar den? Den har inte så värst bra omdöme?! Känns onödigt att köpa den om appen är kass smile5.gif

Jag tycker den varit superbra! Enkel och tydlig Klart värt pengarna, det är ju jättesvårt att själv veta vilka övningar man kan/ska göra och hur de ska utföras. Appen visar även hur du gör för att göra "rätt".
  • glader
    Bengalen skrev 2015-02-10 15:05:34 följande:

Funkar övningarna även för de som har blivit snittade?

Absolut! Jag blev snittad och körde igång med steg 1 när jag kom hem från neo, ca 14 dagar efter snittet. Det enda du ska vara uppmärksam på är givetvis smärta i och kring snittet - det som inte känns bra är förmodligen inte bra.
  • glader
    villsågärna38 skrev 2015-02-10 19:02:23 följande:

Lilla Lovisa har gjort sin första förflyttning!! smile1.gif När jag lagade middag låg hon i babygymmet och jollrade. Några minuter senare när jag tittade på henne igen låg hon på golvet 1,5 meter ifrån gymmet. Vet inte hur det gick till men gissar att hon rullat dit. Hon såg väldigt nöjd ut iaf smile2.gif Ha. Ha!!

Underbart!

Snart får man börja med koppel
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015