lelle75 skrev 2015-02-06 08:42:11 följande:
Jag ligger i mörkt sovrum mellan 20:00-10:30, galet trist. Börjar med nattning vid 19:30 med bad och sedan vid 20:00 ammas hon och brukar somna vid bröstet 15 min senare. Men kan inte sova själv förrän 23:00-23:30 (sedan ett par nätter så framsteg) innan vid 2:00-3:00. Om vi inte lägger henne vid 20 så brukar hon skrika så skönare att ligga i ett mörkt och tyst sovrum med henne på bröstet. Från ca 23 sover hon rätt djupt ca 2-4 timmar (de senaste dagarna). Efter ca 3-tiden på natten har hon svårt att somna själv (trots att hon ligger på sidan och inte störs av nästäppan) hon vaknar snabbt efter att jag har lagt ner henne. Ngn som har tips på vad jag ska göra? Blir detta bättre vid tre månader, att de sover djupare?
Inatt fick jag sova fyra timmar på raken, helt underbart! Men efter det, inget mer. Alice vill dock ligga i sovrummet fram till ca 10:30 och sova på mig.
Det blir bättre Lelle! Du märker ju redan nu att hon somnar tidigare och sover lite bättre så det verkar vara på G! Bara att hålla ut och fortsätta, låter som ni har jättebra rutiner tycker jag, sådär duktig var inte jag
När Hedda inte somnade gick jag upp med henne och satt framför tv:n halva nätterna... Helt fel men pallade inte...
Vet inte vad man kan göra när hon inte vill sova själv efter 03, hon verkar behöva mycket närhet och trygghet. Det funkar inte att hon ligger bredvid dig, intill eller i nestet så hon ändå känner din närhet men att du kan sova lite samtidigt? Jag gjorde så ibland på tidiga mornar ibland när jag var trött och Hedda ville vara nära.