lelle75 skrev 2015-03-11 13:09:57 följande:
Är det ngn som har läst boken "Sova hela natten". Eller ngn liknande? Ngt ni kan rekommendera?
Nu har jag beställt Pepticate, tack snälla Glader för namnet, blev enklare då. Synd att det inte finns färdigblandad. Nu ska jag bara införskaffa en termos, hittar ingen hemma. Tack Danisen för tipset! Hoppas att detta pulver går att blanda med ljummet/varmt vatten. Känns galet att jag ska pröva med ersättning nu när jag kämpade för att fasa ut. Men vad gör man inte för lite sömn, en extra timme till så blir jag nöjd. Hoppas att det funkar! Är nästan helt säker på att hon inte kommer att rata bröstet ändå, hon har ju svårt att somna utan det. Det kan väl knappast göra ngt att de får ett mål ersättning per natt?
Hur gör du Glader när du matar med flaska, kan de ligga ner och äta då? Det gör de ju på bröstet men det kanske blir svårare då det kommer mer från flaskan. Rapar du Hedda efteråt mitt i natten? Kan de rapa om de har somnat?
Pepticate går bra att blanda med varmt/ljummet vatten!
Klart det inte gör något att hon får ett mål ersättning per dygn! Du måste ju få sova någon gång och om detta hjälper är det ju underbart!
Jag har Hedda liggandes i knät, alltså mellan låren med en kudde under huvudet, det går jättebra. Vi har liksom alltid gjort så så hon äter bäst då. Vet att en del matar när de ligger i spjälsängen men jag inbillar mig att on behöver kroppskontakten fortfarande och kanske särskilt om hon är van att amma.
Jag rapar inte alltid Hedda på natten och det är ingen fara längre eftersom hon inte har problem med gaser nu. Ibland rapar hon när jag lyfter över henne till sängen, ibland inte. Tror inte de apar liggande i sömnen i alla fall.
Hoppas det går riktigt bra för dig nu och att du får sova lite extra mycket!
Kramar