Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
Också sovit 5 timmar i sträck (Hedda har sovit 7) så nu får vi hoppas hon somnar om... Hon bajsade dock inte igår så risk att magen spökar lite, vi får se...
Hoppas ni andra sover gott!
Också sovit 5 timmar i sträck (Hedda har sovit 7) så nu får vi hoppas hon somnar om... Hon bajsade dock inte igår så risk att magen spökar lite, vi får se...
Hoppas ni andra sover gott!
Kramar till er som har sjukstuga och inte fått sova inatt, förstår att det är supertufft! På något sätt fixar man ju allt fast man knappt tror det...
Någon som har testat babyvakten Philips Avent SCD 505? Har just beställt den så säg att den är bra i så fall
Vi har märkt att Hedda störs lite av oss när hon sover så hon ska snart få börja sova i sitt eget rum och då är det här ett måste... Gillade att den hade vaggvisor också som hon gillar
Hittade den här, verkar väldigt prisvärd! http://www.bäst-i-test.se/Babyvakt
Danisen - Vi märkte inget av Heddas vaccination men det är ju olika. Hoppas det går bra för er imorgon!
Ingen som smörjer in sin bebis ? Hon har jätte känslig hud och även fått böjvecksexem ööööh!! Smörjer just nu med kokosolja, men behöver nog något ännu fetare som sugs upp lättare i huden ge mig lite tips är ni söTa.
Kram kram
Ja du, det där kan man ju känna igen...
Jag tror tyvärr, precis som du skriver, att det är fullständit OMÖJLIGT att förstå hur vi har det utan att man själv varit där. Det spelar ingen roll hur mycket man försöker förklara hur man känner och hur dagarna och nätterna sliter på en. Det är väl som med en förlossning - det måste upplevas!
Men det är såklart ändå viktigt att ha en dialog kring hur man upplever det. Jag försöker i alla fall prata mycket om vad som gäller så vi undviker missförstånd. När det är helg bestämmer vi altid vem som tar vilka matningar på natten och vem som går upp med henne på morgonen osv. Sen är det klart enklare att dela på det när vi båda kan mata...
Vad jag inte fattar är hur de kan vara så själviska ibland... Även om de ska jobba och orka med det så har de ju ofta sovit dubbelt så mycket som man själv och det vi gör är ju också ett ganska krävande jobb, faktiskt. Då kanske man kan tänka sig att de tar någon natt ibland även i veckorna om de märker att man är helt slut. Och framför allt tycker man det borde komma spontant istället för att man ska tjata sig till eller ha dåligt samvete över en natts egen sömn...
Jag ska inte klaga för mycket, tycker min sambo är fantastisk som alltid tar hela helgerna, alltså nätterna och även alla kvällar med anttning osv fastän jag märker att han är jättetrött. Men visst kan man undra ibland... Tror helt enkelt man får ha förståelse för att de inte begriper bättre Men som sagt, skam den som ger sig, man får försöka förklara och förklara och förklara..
Kramar till dig, hoppas promenaden var mysig!
Haha, Kelson, helt rätt, ibalnd får man bara sätta gränser helt enkelt!
Jag gjorde ju faktiskt det, åkte iväg och bodde på hotell en natt, men det var faktiskt på sambons initiativ...
Irma, i de värsta stunderna kan du tänka på en kompis till mig. Hon och hennes man har 4 barn där den yngsta är 15 månader nu. Han jobbar borta hela veckorna så hon sköter ALLT. Han har dessutom sagt "Barnen är dina fram tills de är tre år" för han tycker det är så tråkigt och jobbigt med småbarn... Nu har hon ju gått med på detta och så att säga valt det men ändå! Jag har svårt att begripa det. Hon sover ca 4-5 timmar per natt och har gjort det i flera år.