• villsågärna38

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Danisen skrev 2015-03-05 08:59:25 följande:

Nu är vi på väg till lasarettet och ska röntga Majas höfter, sedan blir de även ett besök hos ortopeden idag. Håll tummarna för vår lilla tjej <3

kram

Tumhållning här!! Lycka till! Kram
  • villsågärna38

Ny smakfavorit hos Lovisa - palsternacka Lagt ner morotspure på ett tag nu efter att Lovisa spraymålade både mig och köksväggen igår Väldigt kul att göra ljud med munnen och blåsa samtidigt som man äter!! He, he!!

• villsågärna38
    Danisen skrev 2015-03-05 13:22:27 följande:

Höfterna var så bra som de kan bli röntgen och undersökning när hon är 1 .

Underbart Kram
  • villsågärna38
    Irma01 skrev 2015-03-05 14:05:29 följande:

Haha, samma här vid lunch idag...

Inte dumt med palsternacka, åtminstone inte lika färgstarkt på kläderna!

Eller hur Får bli beige mat ett tag framöver
  • villsågärna38
    glader skrev 2015-03-06 04:10:39 följande:

Spännande fas på gång här... Hedda som normalt sover hela nätterna har nu ätit två gånger redan och däremellan orolig och gnyr. Tur det är fredag imorgon och pappa som har nätterna kommande två nätter

Låter precis som Eventfasen
  • villsågärna38

Hur har ni haft det i natt tjejer? Jag har sovit riktigt bra. Var trött igår, somnade nog 22 men sov till 6.30 med två korts amningar så helt piggare nu. Vaknade av Lovisas morgonbajs He, he!

Lovisa ligger och håller låda här nu i sängen och storasyster kollar film. Vi har tjejmysdag idag! Börjat med lediga fredagar för stora tjejen. Mys

Ha en bra dag!

Kram

• villsågärna38
    Irma01 skrev 2015-03-06 09:36:52 följande:

Kolla på Wonder weeks, bra förklarat där.

Sammanfattningsvis så händer väldigt mycket, hjärnan utvecklas osv, vilket gör att de sover sämre, vill äta oftare och är allmänt gnälligare.

Kram

Precis! Och vill du fördjupa dig Lelle så köp Växa och upptäcka världen som Wonder weeks appen bygger på. Detta händer i alla utvecklingsfaser mer eller mindre, handlar om barnets mentala utveckling. Hur hjärnan utvecklas som Irma skriver - och hur detta påverkat barnet. Alla barn går igenom ett antal utvecklignsfaser och tar mentala språng. Boken och appen tar de upp de som skrer under de första 1,5 åren.

Va kul med liten valp Irma Mys!! Som en liten bebis till!!

Kram
  • villsågärna38
    Irma01 skrev 2015-03-06 11:33:15 följande:

Ja, precis!

Ibland undrar jag om jag är lite galen ändå , men den västar perioden är när Victor börjar gå och då är det skönt att valpen är lite större redan...

Ha, ha! Ja lite galen är du nog men inte galnare än att skaffa två barn Kram
  • villsågärna38
    Tessie77 skrev 2015-03-06 11:44:28 följande:

Äntligen fredag! Har varit själv med båda barnen några dygn då mannen har varit bortrest, så ska bli väldigt skönt med lite avlastning från ikväll

. Hoppas på mycket sömn i helgen :).

Ha en bra dag alla mammor!

Oh förstår det! Tufft med båda själv dygnet runt. Händer mig emellanåt också. Underbart när maken kommer hem sen.

Hoppas ni får en mysig helg Du är en supermamma!!

Kram
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015