Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
Angående dubbeldagar så kollade jag upp det på försäkringskassan och det är fram till att barnet är 1 år som man har rätt att vara hemma samtidigt i upp till 30 dagar.
VSG: Vart går solresan i påsk?
Angående dubbeldagar så kollade jag upp det på försäkringskassan och det är fram till att barnet är 1 år som man har rätt att vara hemma samtidigt i upp till 30 dagar.
VSG: Vart går solresan i påsk?
Underbart med resa Villsågärna! Vi kommer nog inte iväg förrän till hösten tyvärr.. Sambon vill lägga all tid på att sälja företaget och det är nu fram till försommaren som han har på sig. Däremot planerar vi längre resa i september!
Det här med näsdroppar och nässpray är ju förvirrande. Finns spray både från 1 och 2 år men de från 2 år är svagare så det bästa är att kolla styrkan om man vill ge spray istället för droppar.
Otrivin från 1 år har styrkan 0,5 mg/ml:
www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx
Nasin från 2 år har 0,25 mg/ml:
www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx
Verkar konstigt men men...
Jag personligen hade gjort som Jenkis rekommenderar dvs gett näsdroppar men bara en droppe i varje näsborre.
VSG: Låter underbart, vi har de senaste åren åkt med Fritidsresor och valt blue village och all inclusive och det är melodin för oss, slippa fundera var man ska äta och ranta runt. Sköna stränder, fina pooler och färdiga matbord att sätta sig ner vid är det bästa när man har småttingar
Hon somnar om så fort hon ätit klart, har även försökt hålla henne vaken så hon äter längre men det går icke somnar som en stock (inte morsan lika lätt). Jag har fått svårt att somna på kvällen och somna om efter hon ätit. Hon vaknade 8.30 igen så alltså inte ens 2h nu heller... min värk blir hemsk när man sover för lite... but well de går väl över så hon börjar sova längre pass. Inte jobbigt att amma men att inte få sova. Tror också att hon är i en tillväxtfas, dock nästan 1 månad hon hållt på såhär (sen nyår ungefär) men faserna kanske är olika långa? Hon äter oftare på dagen med och sover korta pass, kan inte lägga ner henne om hon somnar i min famn längre heller, var inga problem innan. Sover lite längre på em en runda, speciellt om hon somnat i bilen. Usch.. orkar inte ha det så häääär mycket längre. Tlöööött!!
Kram
VSG: Gran Canaria Playa Feliz, bra med mindre barn älskade personalen och maten var riktigt bra. Turkiet, Side Seven Seas bra med små barn men även för äldre ungar, riktigt bra vattenrutchkanor både för stora och små underbar personal och mycket att välja mellan i matsalen.
Undvik Bodrum Imperial, mycket engelsmän och därför är all mat sönderkokt, vägarna är av kullersten så sulky är uteslutet, städningen är obefintlig om man lyckas få det på en tid då barnen inte sover så kan INTE rekommendera det.
Hotellet ni ska till såg underbart ut.
VSG: Tack själv, har funderat på Teneriffa men inte vågat boka något då man inte känner till hotellen där , har också hört bra om Arguineguin men inte heller besökt det.
Vi har också hyrt hus i Spanien i september via min pappas jobb. De har ett hus i Puerto Banous utanför Marbella som har fyra sovrum, pool mm. Pappa och hans särbo och bror med familj ska dit också. Har varit mycket där i min ungdom då en av mina barndomsvänner haft hus där. Jag och sambon är lediga samtidigt då och planerar att bila ner och ta god tid på oss och stanna mycket på vägen och kanske vara ute 3-4 veckor sammanlagt! Någon som bilat långt med en liten? Adam kommer vara ca 11 månader då.
Ja Adam kommer vara 11 månader då som sagt och vi tar kiel färjan från gbg så då kommer vi en bit ner som start. Sen hade vi ju tänk stanna på vägen och inte köra så långt varje dag och passa på när han sover. Kan tänka mig att man kan köra typ 2 h i sträck sen paus. Vi får ladda med leksaker mm och ta det i hans takt. Eftersom vi har huset en vecka i Spanien så kan vi komma lite när vi vill, i fall det tar någon dag extra.
Sommaren blir ju till att vara hemma med lite utflykter, vi bor ju i ett sommarparadis så svårt att åka härifrån då! Funderar dock om man ska byta hus med någon familj typ på gotland eller liknande men förhoppningsvis har vi börjat bygga ut till sommaren så det får nog vänta.