Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
Den länken du skrev innan villsågärna38, den stämmer in bra på oss. Inte 100% men mycket av det. Försöker blockamma... än så länge inte märkt någon skillnad .
Kram
Den länken du skrev innan villsågärna38, den stämmer in bra på oss. Inte 100% men mycket av det. Försöker blockamma... än så länge inte märkt någon skillnad .
Inte testat magmassage vid varje blöjbyte, bara när hon har ont, tack ska börja med det. Vi har använt Windi, tycker inte att det hjälper. Igår när vi hade det stelnade hon till och krampade en kort stund, det var fruktansvärt tokläskigt, så vågar inte använda den igen. Ska det vara våta varma handdukar? Hon fryser så lätt så kan tänka mig att hon blir kall fort när hon får vått på sig, hon blir alltid ledsen efter varmt bad. Kram
Har läst lite och lider med er som har barn med magont. Vi har varit väldigt förskonade från detta, peppar peppar
Här är Olle kvar i sin fas. Han blir jätte lätt arg och ledsen, bröstet funkar inte som tröst och det ända som är riktigt bra är att vars uppe och gå runt med honom mot axeln eller sitta och gunga honom i famnen. I början var det bara på kvällarna men i går vart han väldigt upprörd och ledsen även på fm och idag kom dråpslaget, han vart lika dan på första vakna passet. Vilket brukar vara det pass på dagen som han är som allra gladast. Känner att jag börjar få lite lätt panik. I början led jag med honom, å det gör jag ju fortfarande, men jag börjar tappa orken. Har fått ont i ryggen och i ena armen/axeln av allt bärande och 90% av tiden funkar i sjal/sele. Hans pappa har tyvärr jobb hela helgen så jag har ingen avlastning. Ska ringa min mamma å se om hon vill komma å hålla oss sällskap å fixa med mat och sånt för jag hinner inte laga när han ruttnar så fort. Om man ska de till faserna och hur de ligger borde han vara ur den innan eventsfasen men det stämmer ju verkligen inte. Eller är det här den nya lilla Olle ;-(
En enkel variant av babymassage
www.1177.se/Stockholm/Fakta-och-rad/Behandlingar/Spadbarnsmassage-vid-kolik/
Stämmer in i klagotåget om en jobbig natt.. Adam sov först tre timmar sen var det amning varannan timme.. Försökte sova lite på morgonen men gick inte. Bara gilla läget och försöka hitta tid för sömn någon annan tid. Kram på er!
Hoppfulla Fia - klängperioden/Eventfasen börjar vid 14,5 vecka från BF. Kram
Efter tre bättre nätter har det varit extremt tätt mellan amningarna igen. 1,5 h bara... Tycker man klarar 2 h intervaller, för då får man alla fall sova en timme i stöten, men såhär blir det 30-45 min bara...
Kanske skall testa om han tål mjölk den hårda vägen. D.v.s. ge honom ersättning på kvällen/natten...
Har gjort på precis samma sätt som natten innan. Gett honom bröstet med en timmes intervall några timmar innan läggdags och blockammat. I förrgår sov han tre timmar första passet och igår en timme... Han äter verkligen hungrigt dessutom, så det är inte bara snutta som gäller.
Mysko.
Lilla plutten väger nästan 7 kilo nu och är 15 v på måndag. Det är tydligen krävande att bli stor kille
Hade missat att det var från BF. Då är han 13 veckor och 4 dagar. Nej, tror väl inte heller att det här är nya Olle för då tror jag att jag går tillbaks till jobbet på måndag, hihi. Allt funkar en kort stund men det är jätte skört. Det känns som om mista lilla felsteg från mig eller någon av hans leksaker så blir han helt förstörd. Han tröttnar på allt jätte snabbt ca 5 min, max 10. Tror verkligen inte att han har ont någon stanns eftersom det blir bra bara han får vara hos oss och framförallt mig. Han sover ok på nätterna liggandes och tar sig inte på öronen eller så. Han ligger inte och snor sig å gnäller som han gör de få gånger han har magont. Lite lite snorig är han till och från och har varit sen innan jul men han andas utan problem och blir han lite täppt så har vi spolat rent med koksalt och då har det släppt. I morse var han glad ca 20 min och sen fick jag gå runt i 1h innan han tog bröstet medan jag gungade på bollen. Han ville inte ta tutten som vanligt i famnen eller liggande utan började härja och sen gråta. Nu ligger han å sover sedan 1h med tutten i munnen. Törs inte ta bort den för då börjar han gny . Jag vet inte hur jag ska orka, hahaha. Tänk om det kommer vara så här i 6vevkor till.
Jag har skrivit in hennes födelsedag. Ska man ta bf?
Ja Adam blir 17 veckor nästa fredag utifrån BF så vi kan hoppas att hans värsta period redan är här! Allt är ok så länge jag ger honom min odelade uppmärksamhet på dagen men vill nu äta mer på natten och håller mig vaken. Kl 5 i natt var jag tvungen att gå upp oxh dricka två stora glas vatten, kände mig helt uttorkad! Igår sov jag en stund på eftermiddagen och får försöka hitta andra tider att ta igen lite sömn. Men 4 h i rad kan jag bara drömma om på ett tag. Vad gör du när Lovisa gnäller? Kram