• Irma01

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

johjen skrev 2015-03-26 10:30:27 följande:
    Härligt att höra! Hoppas dagen forsätter lika bra!

Här vaknade vi upp till ett snöklätt landskap och det snöar fortfarande! Enligt nyhetsmorgon ska det övergå i regn sen, vi får väl se.. Adam sov lite orolig i början på natten, somnade 19:45, vaknade 20:30, 21:15 och då la jag mig med honom och han sov då till 00:15. Sen vaknade han vid 03:30, ammade en.stund och testade att lägga över honom i spjälsängen vid 04 och då sov han till strax innan 08! Jag sov också då så känns helt ok idag, tänkte nästan att det skulle bli en jobbig natt.

Adam har ingen feber idag men rosslig och hostar som en gammal rökare smile1.gif . Något man kan göra för att underlätta detta? Vi vilar lite nu men senare åker vi nog och köper lite sushi och lunchar med pappa, behöver en lättare utflykt idag. Om Adam verkar ok givetvis och pappa bor bara 20 min från oss. Blev inget öppna förskolan idag och babyrytmik som Adam älskar men vill inte riskera att smitta något annat barn.

Kram
    Blä, trist med snö!!

Det ska ju vara vår nu

Skönt att ni fick sova en längre pass i natt! Vet tyvärr inte vad man kan göra för att hjälpa till när de små är rossliga. Känns alltid som att det tar en evighet innan det försvinner!

Hoppas ni får en härlig lunch och en skön dag.

Kram
  • Irma01
    johjen skrev 2015-03-27 12:44:38 följande:

Tuff natt för lille Adam! Vaknade flera gånger och var mer eller mindre vaken mellan 23:30 till 03. Ville då snutta, låg och vände och vred sig och hostade och man hörde att han hade segt slem i luftrören. Började få mer pipande andning och ville inte riktigt komma till ro. Hade 38,3 kl 2 så fick lite alvedon då kl 3 la jag honom i egen säng efter han legat och jollrat i min i ca 15 min och somnade och sov till 7. Ringde mvc kl 8 och de tyckte att det var lika bra att han fick träffa en läkare. Kl 10 var vi på vårdcentralen och sänkan och tempen togs och de var helt normala. Dock mycket slem och rosslig så fått bricanyl för att vidga luftrören. Lille skrutt är verkligen ynklig idag! Men skrek inte när de tog sänkan på honom och charmade läkaren med ett stort leende!

Hur är det med er andra idag?

Kram

Men usch, stackars Adam! Bra att ni åkte in, hoppas att Bricanyl hjälper fort.

Underbart att han charmade läkaren också...

Här har vi det bara bra, Victor är hur glad o snäll som helst och vi promenerar längs havet, sitter på kaféer och njuter av att vara ompysslade!

Kram
  • Irma01
    Bell13 skrev 2015-03-27 15:16:04 följande:
    Blev inskickad till fl pga mina flytningar som blivit väldigt gröna igen. Där konstateras att slemproppen håller på att lossna
    Spännande! Lycka till
  • Irma01

Hej tjejer!

Herregud vad det härjar förkylningar...

Johjen, skönt att natten var lite bättre och att det verkar hå åt rätt håll.

Vsg, hoppas verkligen ingen av tjejerna får feber, känns som sagt verkligen som om ni har fått tillräckligt!

Glader, visst är det galet?! Kul att det gick fint för Hedda iaf <3.

Här är det bra, men Victor är fortfarande förkyld. Igår köpte jag en sådan grej för att spola näsan, hjälpte en del då han vaknade inte lika många ggr i natt. Han har just ätit sin lunch, han äter som en häst...öppnar munnen innan jag hinner med skeden, ser rätt komiskt ut

Under dagen är han pigg och glad för det mesta, har börjat att gallskrika så fort han inte får ta något (typ dra av duken), och vrider sig som en ål...

Nu är det dags att bege sig till min favorit crêperie .

Åker hem på tisdag, maken tycker att det är alldeles för lugnt hemma!

Trevlig söndag på er,

Kram!

• Irma01

Hej på er tjejer!

Johjen och Danisen, härligt med dop, hoppas allt flyter på som ni önskar.

Vi har inte bestämt något än, jag är inte alls troende och min man tvekar. Kanske blir det en enkel namngivningsceremoni under sommaren i stället.

Vsg, hoppas ni får en underbar resa och mycket sol!

När det gäller barnvagn tog jag allt med mig nu, Buffalo och babyskyddet. Såg ut som om jag skulle flytta hem med all packning...

Hade inget annat än plastpåse till vagnen och på väg ner gick det bra.

Idag var Victor hos familjens läkare då han låter rosslig och sover dåligt. Men läkaren tyckte att det bästa var att fortsätta med koksalt och att Victor var i fin form. Lungorna lät bra och Victor snodde hans instrument när han skulle titta i öronen .

I morgon är det resdag igen, hoppas att det går lika smidigt som på väg ner!

Kram på er

• Irma01
    Danisen skrev 2015-03-30 21:39:43 följande:
    Vi är inte heller alls troende. Skulle blivit namngivning egentligen. Men min sambo ville döpa henne ändå så det blir så hehe smile5.gif .

Hehe busunge smile1.gif

Babyskydd som bagage då eller?

Vårt ska gå som handbagage t.om hoppas bara att det är så irl.
    Det är en fin tradition oavsett med dop kan jag tycka

Jag hade både barnvagn och babyskydd som bagage. Hyrde ju bil och kände att jag inte vill irritera mig med att montera en stol som jag inte "kände" så tog med mig vårt eget och killen på hyrbilsföretaget sa att det var en bra ide...

Kram
  • Irma01
    Bell13 skrev 2015-04-03 09:23:39 följande:

Hej,

Undrar om ni vill dela med er av när ni födde. Jag är 40+1 idag och känner mig klar nu. Oerhört påfrestande att bara gå och vänta här hemma, känner mig rastlös och magen blir stenhård som en kanonkula bara jag reser mig upp. Står jag för länge känns det som jag har mjölksyra i benen och måste sätta mig ner igen smile4.gif

Hej Bell!

Förstår dig så väl...födde i vecka 40+2, blev igångsatt men först tog det sig inte, fick göra om det då det visade sig att jag hade fått havandeskapsförgiftning...

Så var på BB i tre dygn innan Victor kom och gick runt som en trött flodhäst .

Lycka till och kram!
  • Irma01
    johjen skrev 2015-04-03 12:31:10 följande:

Glad påsk alla cybervänner!

Har åkt på världens förkylning men Adam mår bra nu i alla fall. smile2.gif

Kram

Glad påsk till dig med

Här är Victor fortfarande förkyld, annars är allt bra.
  • Irma01
    johjen skrev 2015-04-03 15:29:22 följande:
    Är ni hemma i Sverige nu? Gick resan hem bra trots Victors förkylning? Vi har precis haft besök av Adams kusiner som älskar honom och ska klappa och pussa honom så nu har jag tvättat av hela honom för vill inte att han ska bli sjuk igen. smile5.gif

Kram
    Ja, vi kom hem i tisdags! Körde 6 timmar, med paus och Victor var så snäll så. Sedan två timmars väntan på CDG, då vi var lite tidiga (man vet aldrig hur det ser ut runt Paris med trafiken), så Victor börjar bli lite kinkig just innan vi skulle ombord. Väl i planet skrek han tio minuter, somnade sedan och jag fick väcka honom när vi hade landat . Så jag kan verkligen inte säga att det är jobbigt att resa med honom! Fick dessutom flera kommentarer från medresenärer som spontant sa att han var så snäll och så söt min lille prins <3.

Mormor & Morfar var så lyckliga att få njuta av honom i tio dagar

Vad kul att kusinerna älskar Adam <3. Förstår dock att du är noga så han inte blir sjuk igen!!

Kram
  • Irma01
    Jenkis skrev 2015-04-04 06:04:24 följande:

Med oss är det bra.

W kan sitta mycket korta stunder utan stöd nu.

Inga tänder framme ännu, men säkerligen på gång.

Han växer och frodas. Vägde nästan 8 kilo och var nästan 70 cm lång vid femmånderskontrollen. Äter bra av både bröst och vanlig mat.

Äter fortfarande varannan till var tredje timme hela nätterna smile1.gif En riktig tuttegris. Sover bäst om han får sova tätt intill. Då har det hänt att vi haft fyra timmar mellan amningarna faktiskt. Jag sover dock inte så bra då... smile1.gif

Hoppas allt är bra med er alla! Har inte läst bakåt...

Vad roligt att läsa från dig

Glad Påsk till er ????.

W är väl över kurvan? Victor var 68,5 cm och vägde 7,6 kg på 6 månaderskontroll. Inga tänder hos honom heller ännu, vilket jag bara tycker är skönt då jag ammar fortfarande. V älskar dock vanlig mat, vilket vi är oerhört glada för!

Kram
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015