johjen skrev 2015-03-13 09:36:29 följande:
Word!
Underbart det låter med valpar! Tycker du har en sund och bra inställning och har lärt mig mycket av dig. Jag är ju en kontrollmänniska och ibland vill jag hänga upp mig på teorier och goda råd för att få det att fungera. Vill ju så gärna göra rätt! Känner mig som sämsta mamman som inte har ett harmoniskt barn utan som skriker i bilen, vagnen mm och tänker vad gör jag för fel? Vad kan jag göra så det blir bättre? Då är det lätt att googla runt, läsa böcker mm för att få något att utgå ifrån. Önskar jag vore lite mera laidback och kunde tänka, det blir som det blir men tänker alltid hur ska jag fixa detta? Vad kan jag göra för att det ska bli bättre?
Beundrar dig Irma och önska jag vore lite mer som du!
Ha en fin dag!
Kram
Tack vad gullig du är <3.
Jag var mycket mindre laidback förut men tack vare min sjukdom så lärde jag mig att leva mer i nuet och att det hjälper ändå inte att försöka kontrollera allt, livet blir som den blir ändå!
När du känner dig som sämsta mamman, vänd på det och tänk på hur mycket kärlek du ger Adam. Det är det allra viktigaste och det får han obegränsat av.
Du är en fantastisk mamma med ett tålamod som jag beundrar!
När det gäller det där med nattmål så har jag börjat fundera lite om att testa att trösta på ett annat sätt men inte försökte ännu. Tror inte riktigt att det finns en speciell gräns som gör att det plötsligt inte skulle fungera.
Tänker prova när jag är hos mina föräldrar, se om det går.
Kram!!