johjen skrev 2015-03-22 14:14:00 följande:
Hej vänner!
Tyst i tråden denna helg? Antar att ni alla har fullt up! Vi har haft en underbar helg! Igår morse åkte vi ner till Gbg, sambon cykla mountainbike medan jag och Adam hälsade på min bror med familj. Åkte sedan till lunch med mina vänner, respektive och barn, väldigt trevligt och mysigt att vi nu också har barn och sedan hem igen på kvällen. I förmiddags åkte jag iväg och red för första gången på 1,5 år, så roligt! Min Bvc-sköterska har en gård ca 15 min från oss och vi har pratat lite om hästar så hon frågade om vill komma och rida någon gång. Det var så himla kul och vi funkade bra ihop så kommer nog rida där en gång i veckan framöver! Har inte ridit så mycket sedan jag flyttade hit för tre år sedan men innan dess red jag 2-3 ggr per vecka och så rolig att hitta ett stall jag kommer trivas på igen. Adam har skött sig bra i helgen, älskade verkligen att träffa sina kusiner som gav honom massa uppmärksamhet och mys. Har blivit lite si och så med hans sovtider i helgen och i natt vaknade han 3 ggr, var en maratonamning på 1 timme.. Annars är han glad och nyfiken på omvärlden! Tanden i underkäken tränger nog igenom när som helst..
Hur har ni andra haft det i helgen?
Villsågärna, hur gick det för Lovisa efter vaccinet?
Irma, har ni kommit iväg på resan? Hur gick det med Victors förkylning?
Lelle, hur har det gått med Alice sömn och din sömn?
Kram
Hej!
Vad härligt med en lyckad helg
Vi har kommit ner till mina föräldrar nu. Gick upp kvart i fyra i morse...trodde att planet skulle vara halv full (vem åker söndag kl 06.20?) men tji, det var helt fullt! Victor & jag hamnade bredvid en kvinns från Kalifornien med sina fyra barn och mer förståelse kunde man inte få. Personalen var super trevlig och Victor sa inte ett pip på resan, var jättepigg först och tittade på allt, somnade när frukosten serverades och vaknade 40 min förre landningen. Ammade honom när vi började gå ner, gick jättebra.
Mötte sedan mamma i ankomsthallen och så till hyrbilsbolaget. Tog ett litet tag och Victor började bli otålig men tystnade när vi åkte. Sov i nästan två timmar, vi stannade för lunch, han åt gladeligen sin hemmagjord äppelkompott och efter ytterligare tre timmar på vägen kom vi i mål runt halv fem. Tog det lite lugnt och sedan ut en snabbis för att titta på tidvattnet som just dessa dagar har stor skillnad mellan hög och låg vattennivå. Och sedan fick han mat och nu har han somnat! Utan gråt eller skrik, precis som hemma. Få se hur länge han sover i natt...
Fortsätter det så här kan jag resa bra mycket oftare! Gäller att njuta, då det blir väl en annan grej när de blir lite större
Kram på er!