Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
VSG: Stackars liten som är så tapper, att behöva vara så härdad när man är så liten. Hoppas hon kryar på sig snart.
VSG: Stackars liten som är så tapper, att behöva vara så härdad när man är så liten. Hoppas hon kryar på sig snart.
Glader: Socker är slemlösande så här får stora tjejen söt saft att dricka när hon är förkyld (i normala fall endast vatten eller mjölk) och ingen mjölk då det är slembildande.
VSG: Bröstmjölk är väl bra mot det mesta så skulle inte förvåna mig om det var bra mot hosta också
Ngn som vet varför de flesta sovpåsar inte har ngn ärm? Fryser de inte om armarna då?
VSG: Skickar varma kramar och önskan om att de små tillfrisknar fort!
Irma: Maken förstod inte heller när vi fick dottern att jag också behövde få en hel natts sömn ibland. I vårt fall så delammade jag bara så han hade kunnat ta en natt nu och då o ge flaska men det vägrade han göra.
Tvingade honom att ta dottern två separata nätter under ett halvår men då blev hela nästa dag förstörd på grund av att han var så grinig och grälsjuk.
Den här gången om han vägrar förstå att jag också behöver få sova så kommer jag att pumpa ut mjölk o ta in på hotell o stänga av telefonen bara för att få sova, vägrar vara helt utan sömn i 6 månader igen!
Tänkte på att jag fick min man låta som han inte var en bra pappa vilket han är. Efter pappaledigheten har han tagit nästan allt ansvar för dottern är så otroligt pappig av sig , krävdes bara en liten inkörningsperiod för honom
Går bra för mig just nu (NOT)
Förkyld o kan därför inte sova om nätterna o igår ramlade jag på väg till jobbet o har nu gips (slog ut en pytte liten flisa i vristen men oj vad ont det gör). Så kommer inte bli många kommentarer från mig innan det gör mindre ont att skriva...
johjen: Sena gratulationer!
Johjen: Jag sa ju att du ska lägga ner vikthetsen tills du slutat amma , riskera inte mjölken det är inte värt det.