villsågärna38 skrev 2015-12-15 20:09:05 följande:
Usch va jobbigt! Det är verkligen tufft med två ibland. Man känner sig emellanåt så otillräcklig. Kände väldigt sällan så med en. Jobbigt med sömnen med. Kan du lägga dig tidigare? Det gör jag i perioder för att orka då det varit sjukdom här. Typ 21 - som en pensionär
Låter jättetufft med magen för Nilo med. Han låter ju def förstoppad. Testat mkt katrinplommonpure förutom Lactulosen? Hur mkt Lactulos ger du? De där harlortarna kan ju göra så man får stopp i tarmen till slut. Och förstoppningsdiarre. Fick ju vår äldsta i vintras. Var hemskt
Movicol junior är receptbelagd men mkt bättre. Ett pulver man blandar i lite vatten och om man vill kan man tillsätta lite juice el saft med. Vi tog det i två dar nu för Lovisa och nu är proppen borta. Ger även mkt vatten, katrinplommon- eller päronpure efter varje mål. Hon sov 20-07 i natt. Underbart! Msn storasyster vaknade såklart 4.30 och kom över i min säng. Mardröm. Somnade om typ 5.30. Och jag hade också svårt att somna. Hennes sömn strular lite just nu så alltid är det nåt
Hoppas du får sova mer i natt!! Stora kramar
Mitt problem med sömnen är att jag är trött kring 19 men sedan "vaknar jag till" o kan inte somna innan 23 (tidigast men oftast kring midnatt).
Det är inte ofta harlortar men lite kompaktare sort som han inte har lärt sig att trycka ut, ursäkta detaljer nu men är som man skulle trycka ut tandkräm o det har han svårt med. Blir väl bättre med ålder.
Han får katrinplommon puré efter gröten o så har vi börjat med vatten också, verkar inte göra någon skillnad.
Håller tummarna för att du ska slippa vara vaken inatt du med