Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
Såklart, du har ju helt rätt villsågärna38 jag som förvirrade till det. Sorry Bell.
kram
Såklart, du har ju helt rätt villsågärna38 jag som förvirrade till det. Sorry Bell.
kram
Godmorgon,
Är så glad för igår behövdes ingen ersättning, mjölken räckte
Har suttit och ammat varannan timme sedan i tisdags. Jag satt och grät i omgångar igår och kände mig ledsen och nedstämd hela dagen.
Ammade 3 ggr inatt och jag ammar gärna fler ggr än så.
Känner mig riktigt nöjd och stolt att jag kämpade med amningen, har riktigt ont i bröstvårtorna men det känns värt det.
Härligt Bell att det löste sig!
Danisen, hur är det med Majas sömn. Vaknar hon fortfarande lika ofta? Har du några planer på att gört nått åt det?
Det är faktiskt ännu värre än tidigare, hon sover som längst 2,5 h men det är inte varje natt. Inte ens första passet sover hon länge, hon vaknar efter varje halvtimme. Men har börjat liggamma så att man får ngn sömn och det funkar bättre nu när hon är större.
Men har ett PROBLEM. Hon har fått tänder eller det är väldigt vasst, har så ont och vet inte om jag kan amma längre, hur gör jag nu?
Åh va roligt med dop villsågärna38 duktig tjej. Klart att det natten kan bli lite rörig. Skönt att denna natten var bättre.
Idag blir Maja 6 månader stora tjejen nu. Imorgon ska vi träffa prästen och nästa helg är det dop för henne .
Jag mår sådär, jäkla problem med pollen och förkylning samtidigt tror jag eller bara pollen. Låter som en hel karl när jag pratar och kan knappt andas, rosslar och gör ont i lungorna och bihålorna men men de går la över. Gick en promenad nyss så hon kunde somna i vagnen å gud jag fick ju gå så långsamt att det var störigt. Men fick inte luft annars herregud!!
Sista 2 kvällarna har hon blivit gnällig och velat gå och lägga sig som i vanlig ordning, dock ammar hon sedan släpper hon själv och ligger och sprattlar och snackar lite sen ger jag nappen sen ligger hon och myser intill mig och der tar en ganska lång stund innan hon somnar men de gör ju inget.snart kan hennes pappa med mysa och natta henne, det längtar han efter och ja, helt plötsligt tar hon napp. Det har hjälpt mycket med att få henne att sova. Hon har endast den tills hon somnat djupt seb spottar hon ut den och blir inte ledsen när hon tappar den (oftast i alla fall ) men ibland är hon så "rolig" man får liksom truga henne lite med nappen och när hon äntligen ger efter (envis till tusen, javisst) så blir hon helnöjd och slocknar haha... vilka idéer dom redan har.
Eller hur Bell- dom är awesome. Vilken tur att du köpte hem hihi det pyser ut massa luft sedan skummar det ut bajs typ haha. Så var det på Maja
Nestles katrinplommonpure smakade blä jämfört med Hipps. Hipp verkar bara ha blandat med äpple tyvärr. Ngn som hittat ren eko katrinplommonpure?
Kan ngn rekommendera att regnskydd till Bugaboo Donkey så att det även täcker sidokorgen? För liggdel och sittdel.
Ni som haft barn med förkylningar, Maja är förkyld nu. Ingen feber mer men rosslar när hon andas Nu när hon sover. Hur mycket är okej att rossla eller hur Man ska säga? Innan man kontaktar vc. Jag som har smittat henne antat jag, jag rosslar med men jag har ju astma så jag har medicin åt mig hemma som jag tar. Hon verkar pigg och glad annars tycker jag.
Så länge hon är pigg och glad, har ingen feber och äter som vanligt skulle jag avvakta. Vi har haft förkylningar som har varat i tre veckor...har då använt Physiomer flera ggr om dagen, och nässug också mer fanns det tyvärr inte att göra. Bara vänta, det går över till slut. Medför tyvärr ofta sämre sömn...
Håller tummarna att det går över fortare för er!
Den temp jag skrev har hon när hon är frisK. Nu har hon legat på 37,5-38,1 så inte så högt. Va mest nyfiken på om hur era små ligger som friska :--). Japp hon ligger på kudde i sin säng det låter mycket bättre nu än när hon sov i min säng helt plant. Det verkar räcka Med kudde nu.
Tack för era tips och råd
Lelle75- angående gröt/välling så bör man inte ge det för mycket. Dom kan bli förstoppade av fibrer med (läste det någonstans på nätet jag kan leta upp det om du vill). Ge endast vatten. Dock behöver hon säkert inte det egentligen om du fortfarande ammar mycke. Jag började med vatten vid 4-5 månader mest för att lära henne dricka ur flaska efter mateN. Och inte för törsten. Det är jag glad för att jag övade på. Nu äter hon 3-4 mål mat om dagen. Då behöver hon dricka. Jag ammar där emellan korta stunder, antagligen mest mys och törst, och kvällen 2 ggr sen 1-2 ggr på natten. Hon ssover bättre nu, oftast iaf . Vi kör med på Hipps mat eller hemmalagat. Har alltid puré i frysen t.ex sötpotatis/palsternacka/morot de älskar hon. Maja gillar inte frukt mer än plommon och aprikospuré som jag gör själv. Ibland lite banan. Hon är stört förtjust i hipps pasta bolognese och kött och rotfrukter haha. Annat vill hon knappt ha (fick mig att tänka på blommig falukorv sången nu haha) vi övar på nya smaker varje dag. Till slut lossnar det nog, gärna innan vi åker till ItalieN. Hon kommer att få exra vaccin inför resan mässling, påssjuka och något mer. Oj, vad rörigt det blev hoppas att ni förstår mitt inlägg tröttmössan är på. Soc gott alla fina mammor <3
Kraaaam
Herregud jag skulle inte sagt något om hennes rossel... hon vaknade kl.1 å hostade jätte mycket och rosslar. Så hon har sovit brevid mig på en kudde, och typ ammat hela tiden. Dock verkar hon ändå relativt pigg nu. Men de rosslar och hon hostar. Gav henne en alvedon stolpilla som hon antagligen bajsade ut igen haha... ska ringa vc och höra vad dom tycker.