• Danisen

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

lelle75 skrev 2015-03-24 10:25:35 följande:

Haft problem med FL-appen eller om det är internet. Dessutom loggas jag ut hela tiden. Trött på att försöka att komma in. Ngn mer som haft problem?

Vsg- var kan man hitta Liberoblöjorna som du rekommenderade? Hade gärna velat ha sådana, blöjan blir ganska våt efter halva natten. Kanske är de så nya att de inte har tagits in i alla affärer ännu?

Det krånglar här med i perioder. ganska ofta... även krånglar när man ska skriva inlägg så jag ger upp ibland.
  • Danisen
    villsågärna38 skrev 2015-03-24 12:34:30 följande:

På tal om FL så kör jag mobilversionen i safari i mobil el padda ist. Funkar bättre. Kram

Jag gör likadant. Finns inte app till android . Men de krånglar ibland ändå Hehe...
  • Danisen
    villsågärna38 skrev 2015-03-24 12:07:25 följande:

Va bra att hon tar flaska

Förkylningen märks inte på dan så väldigt lindrigt. Min man gav lite puré bara. Fyra tim på fm är inga problem för Lovisa. Hon sover mkt på förmiddagarna. Hon vaknade ju6 och ammade då. Ammade igen innan jag åkte. Jag åkte 8 och kom tillbaka 11.45. De gick promenad i två tim totalt, en tim då jag åkt för att söva henne och så en tim innan jag kom hem. Hon sov totalt 2,5 tim av 4 vagn är tricket för oss!! Värre på kvällen, då vill hon amma mer. Då pumpar jag isf ur.

Kommer säkert gå bra med barnvakt

Kram

Aha okej. Ja, förmiddagen är lättare här med. Men kanske snart kan jag få någon kväll med ensamtid snart . Man är så låst, ibland tar läggningen såååå lång tid. Hon äter sen somnar hon. När jag ska resa mig så vaknar hon Ibland, läs ganska ofta. Men det blir väl bättre/lättare snart . Vagnen funkar endast om hon inte sovit på flera timmar. Hon sover knappt på dagen mer. Hon har sovit i 20 min än så länge idag. Men det är en snäll tös vi har, som finner sig i det mesta. Tror att tänder är på gång...får väl se när dom går igenom . Kliar och gör ont på henne, det märks.

Kram
  • Danisen

Ska ni ha dop för era små? Hur många skulle ni bli om ni ska ha eller har haft?

• Danisen
    villsågärna38 skrev 2015-03-24 13:53:58 följande:

Visst är ni i Eventfasen? Kan vara den som strular och gör att hon sover lite på dan och svårsövd på kvällen. Lovisa sov typ tre halvtimmar då men nu sover hon 3-4 tim per dag fördelat på 2-3 tillfällen. Helst i vagn dock Skulle jag inte söva henne aktivt så sover hon jättedåligt och blir trött och gnällig på em/kväll. Då brukar hon sova sämre på natten med. Tänder påverkar ju också såklart. Kram

Den fasen är över, enligt appen. Egentligen inte svår somnad på kvällen. HoN är bara så tuttig.

Kram
  • Danisen
    johjen skrev 2015-03-25 04:34:03 följande:

Vi ska ha dop i april. Adam kommer vara 6 månader då men har inte fått ihop det innan. Vi har valt att bjuda hela våra släkter, nära vänner mfl så med respektive och barn är ca 100 personer inbjudna! Nu kommer inte så många men säkert 70 personer inklusive barn. Vi kommer ha enskilt dop så det är bara vi i kyrkan.

Hehe oj, vi som tycktr att 80 pers va många. Skulle bjudit släkt och nära vänner. Men hittade inget lokal till vettigt pris så det får bli familjen på 50 pers. Bokat kyrka 11 maj. Maja kommer vara 5,5 månader hoppas att hon passar dop klänningen som jag hade hehe.
  • Danisen
    johjen skrev 2015-03-25 15:49:14 följande:

Vi har ganska nyligen bytt till stl 4 på blöjorna men tycker ändå att Adam alltid bajsar ryggen full.. Några tips? Just nu testar vi libero men brukar ha Pampers. Adam har ganska lång överkropp, kan det ha med saken att göra?

Han har också fått några slags torrutslag på armar och ben. Vi badar honom 2-3 ggr i veckan, har alltid babyolja i vatten och smörjer in honom efteråt. Har smörjt själva utslagen med inytol men blir inte direkt bättre. Någon som känner igen sig?

Annars är Adam rätt ok idag fast han har lite feber och hostar. Just nu sover han och jag stter här i soffan och kämpar emot världens sötsug! Sedan jag la om kosten har jag gått ner 4 kg men när det närmar sig mensen slår sötsuget till. Jag vill inte äta något litet, jag vill frossa i allt! Unnade mig en brownie i helgen när vi var bortbjudna och dem triggade igång mitt sötbehov igen..

Hur har ni andra det idag?

Kram

Ja, Maja har väldigt känslig hud. Badar 1-2 gånger i veckan max 2. Smörjer henne med estelle & thilds mjukgörande Varje morgon. Ibland på kvällen med. Det har blivit bättre nu. Tog ett tag innan jag såg resultat. men nu ser jag det tydligt köp den Är mitt tips.
  • Danisen
    villsågärna38 skrev 2015-03-25 16:53:00 följande:

Vi kör dop i april. Lovisa kommer att vara 6 månader. Vi kör familj och nära vänner. Ca 35 pers, egen tid i kyrkan och sen hemma hos oss. Buffé, champagne och tårta Blir man inte så många kan man ju brassa på lite mer med maten tänker vi

Vi ska med ha enskilt dop . Vi blir 50 pers och det är familjen. Hade blivit 80 st med nära vännerna (inkl. Alla barn då). Så vi fick inte ihop allt med lokal o.s.v så det får bli församlingshemmet som man får vara 50 pers i, kostar 500kr hehe. Skulle vi hyrt lokal för 80 pers hade det kostat minst 2500:- å sen fika m.m. nä, våra vänner får helt enkelt komma en annan dag och fira Maja. Enklast så, även om vi velat ha alla där såklart. Men sen en lite klurig sak, en väninna till mig vill jag ha som fadder/gudmor sen en annan nära vännina är konditor och ska göra tårtan. Känns ju urdumt att be henne göra tårta och inte "få" komma ju?! Risken är att våra andra nära vänner blir sura. Usch, jag har lite svårt med detta varit på väg att strunta i det flera gånger. Men vill ha för Majas skull. Oj, va långt inlägg! Sorry...

kram kram
  • Danisen
    johjen skrev 2015-03-26 10:15:16 följande:

Ni som har estelle och Thilds produkter, är body lotion eller body cream bäst? Tänker på Adams torrutslag.. Smörjde med annan mjukgörande kräm i morse och tyckte redan det kändes lite bättre.

Krämen är fetare, vi använder den riktigt bra!
  • Danisen
    Livia80 skrev 2015-03-26 09:18:20 följande:

Hej! Brukar läsa er tråd ibland även om jag inte själv har något levande barn, men tycker att man får så bra tips här inför framtida bebis. Gör också ÄD och födde en pojke i okt -14, men min moderkaka hade slutat fungera så han föddes stilla.

Tänkte bara förtydliga om hur det går till när båda vårdnadshavarna avlider. Det är socialtjänsten som utreder förslag till nya vårdnadshavare, men det är tingsrätten som beslutar vem som får vårdnaden. Det kan ju finnas flera som är intresserade av att bli vårdnadshavare. Man kan skriva ett brev, typ som Vita brevet (tror jag att det heter, hur man vill bli begravd osv), där man skriver ner vilka man önskar som vårdnadshavare och varför. Man kan också skriva om de föreslagna är tillfrågade och kan tänka sig det. Det underlättar för soc och tingsrätt.

Beklagar verkligen, måste vara oerhört tufft <3

önskar er all lycka och att ni snart också har en bebis i era armar.

Tack för ditt tips!
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015