• Danisen

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Hon fick vaccin imorse. än så länge har hon inte reagerat. Hoppas att det förblir så hon vägdr 6815gram idag. Mättes inte då man ska vara försiktig med höfterna, framförallt på hennes iom hon haft skena o.s.v så hoppade vi över det. Men för 1 månad sedan var hon 62cm. Garanterat växt

• Danisen
    johjen skrev 2015-04-09 07:16:31 följande:

Välkommen hem Villsågärna! Härligt att höra hur ni haft det! Kan tänka mig att det varit fullt upp men ändå skönt med miljöombyte.

Här har det varit sjukstuga för hela familjen. Adam dålig längre och jag åkte på en megaförkylning och typ däckad hela påsken.. Men på benen idag och håller på och göra i ordning oss till öppna förskolan där vi inte varit på två veckor.

Adam blir 6 månader idag!!! Inte klokt vad tiden går! Äter mer och mer smakisar men tutten ändå bäst. Ska testa ögggulesmör idag och han äter nu skrädmjölsgröt med aprikospure på kvällen och verkar stå sig på det för igår sov han hela natten och i natt vaknade han 1 gång! Fortfarande små portioner dock och som sagt tuttarna är still nr one..

Kram på er!

Jag köpte hem skrädmjöl igår. Tänkte prova göra välling och gröt. Hur gör du din gröt? Köpte hem plommon och ska göra puré av de och se om hon vill ha. Hon är febrig idag efter vaccinet igår. Så lär nog bli tutten hela dagen idag. Gav alvedon innan hon ville icke ha så vet inte hur mycket hon fick i sig av de flytande måste köpa supparna istället tror jag.
  • Danisen
    villsågärna38 skrev 2015-04-09 10:08:45 följande:

Stackars liten! Hoppas hon snart mår bättre. Höll i sig 48 tim för oss. Ja suppar är bäst. Ofta vill de inte ha flytande Alvedon då de är sjuka och kinkiga. Stora kramar

Hehe nä, jag märkte det! Ska köpa suppar idag.

Kram
  • Danisen
    johjen skrev 2015-04-10 09:32:59 följande:

Någon som fortfarande har ont i bäckenet? Jag märker att om jag går i "fel" skor dvs inte dämpade typ träningsskor får jag ont i bäckenet när jag liggammar.. Några tips vad man gör åt det?

Ja, jag har väldigt ont vissa dagar,framförallt i västra fogen där bak liksom samma för mig som du skriver med liggamma och fel skor. Jag har alltid en kudde mellan knäna. Har du det? Om inte så använd det.
  • Danisen
    johjen skrev 2015-04-10 09:33:45 följande:

Se recept ovan!

Hur mår hon idag?

Kram

Tack för receptet. Jag gjorde gröt imorse utan exakta mått (inte läst ditt inlägg innan) iom hon bara smakar när det är nya saker och fryner på näsan så gör det inte så mycket ju, haha. Jag tyckte att det var gott . Hade vatten och osaltat smör i. Även lite katrinplommon puré till (färdig) ska göra egen idag. Den på burk smakar ju ingenting

Jodå, idag har hon 37,3 igen så hon är mycket piggare idag lilla loppan hur mår din gosse? Och du för den delen ?

Kram
  • Danisen
    Bell13 skrev 2015-04-13 15:17:46 följande:

I natt kl 01.21 födde jag min son, 52 cm lång och 3700 g tung.

Värkarna startade 20.30 så det tog ca 5 h och allt gick jättebra. Hade 2-minuters värkar och det var vidrigt smärtsamt men klarade mig i badet med lustgas.

Gick inte sönder nånting och han ammar var tredje timme ca

Är så oerhört lycklig

Stort grattis till er prins.
  • Danisen
    Irma01 skrev 2015-04-15 08:34:47 följande:

God morgon tjejer!

Hur mår ni idag?

Villsågärna, hur är det med Lovisa idag?

Judas, hur går det för dig och Doris?

Lelle, hur är det med Alice?

Bell, hur gick natten med Douglas?

Här är det bra, idag har vi mammagänget som kommer på lunch

Förstår knappt att det har hänt, men jag har slutat amma på nätterna! Passade på när maken var borta och det har gått förvånänsvärt bra I stället för bröstet höll jag Victor en stund (några minuter), sjöng lite tyst och la honom igen, inga bekymmer. Det var andra natten utan amning! Han får amma när han vaknar på morgonen och verkar nöjd. Annars fungerar det fint med maten, så vi njuter av lugnet så länge det varar!

Kram och önskar er alla en trevlig dag.

Hejhej! Jodå det är bra här. Maja äter hemma lagade puréer och gröt. Vägrar köpe mat haha... kul att hon gillar det mesta jag gör själv. Ammar mer sällan men kvällen är svår. Hon blir helt hysterisk om hennes pappa försöker natta henne. Hon är galet mammig på kvällen. Äter även på natten ca 2 ggr. Hur slutade du? Vad ger ni om han är hungrig på natten? Hur nattar ni honom? Vad är sista målet inför natten? Haha sorry för mina 1000 frågor . Jag ger Maja gröt eller puré innan vi går upp i sovrummet. Men ändå ska hon ammas till sömns.

Hoppas att du får en bra dag

kram
  • Danisen

För info kopierat från 1177.se

Mat som är naturligt fri från gluten

Livsmedel som är naturligt fria från gluten är

mjölk, ost och äggkött och fiskgrönsaker, rotfrukter, frukt och bärrena kryddor, alltså inte kryddblandningarmjöl och gryn från havre, arrowrot, bovete, fibrex, hirs, maizena, majsmjöl, polenta, pofibrer, potatismjöl, risflingor, risgryn och sojamjöl.Alla som har glutenintolerans kan äta havre

Havreprodukter som är lämpliga för glutenintoleranta får märkas med den glutenfria symbolen. Till barn rekommenderas framförallt ren havre, det vill säga sådan som är garanterat fri från vete.

Länge ansågs havre vara skadligt för personer med glutenintolerans, men i dag står det klart att det inte stämmer. Havre är ofarligt och kan vara ett näringsrikt tillskott till glutenfri mat, till exempel i form av gröt eller bröd. Havre är fiberrikt och om man har känslig mage är det bra om man börjar äta havre gradvis och tar lite i taget.

• Danisen

Vad konstigt det blev när jag kopierade haha... ajja här kommer länken iaf för den som är intresserad ang naturligt glutenfri mat:

Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015