• Kelsson1

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Bell13 skrev 2016-08-22 14:44:08 följande:
    Har en granne med tre barn som lämnar på tre olika ställen, helt sjukt.
    Lycka till, hoppas att de kan trycka in er. Undrar varför de tog bort förtur för syskon.
    Vi fick in Niilo på samma avdelning som syster ! Är helt överlycklig!
    Syskonförturen togs bort för att de tolkar en lag så, andra kommuner tolkar lagen annorlunda och har därför kvar syskonförturen.
  • Kelsson1

Tänkte bara tipsa om att Team Sportia i Solna C fortsätter att sälja regn och vinterkläder till 50% rabatt om det är någon som bor i närheten och har missat det

• Kelsson1

Bell: Jag vet, men de fortsätter att sälja ut, vet inte om de bytt ägare och ska sälja ut allt gammalt men fortsätter gör de och bra grejer är det. De började utförsäljningen redan tidigt förra hösten för köpte fodrade galonisar till dottern redan då och vinter overall.

• Kelsson1
    Sira skrev 2016-09-26 21:37:05 följande:

Såg ni Nyhetsmorgon igår? Om det barnlösa paret som sedan fick fyra barn på två år? Jag blev så besviken på vinklingen. Återigen fokus på att "ta det lugnt" och "slappna av". Hade vi nöjt oss med det istället för att göra behandlingar hade vi fortfarande inte haft några barn tio år senare... Och så avslutar mannen med "och ät mycket mango! Funkar klockrent!". Alltså va?! Förvånad Nä, kände bara att det spädde på fördomarna om att det hänger mest på en själv huruvida det blir barn eller ej...

Var väl tur att jag inte såg det, hade nog blivit smått upprörd. För oss tog det 8 år innan dottern kom med IVF och under den tiden tog vi det lugnt och slappnade av många gånger utan att det blev några barn för det. Men var väl för att jag inte åt någon mango
  • Kelsson1

johjen: Sena gratulationer till lilla Adam!

Här ska Niilo börja inskolning till förskolan idag, lite skrämmande (för mamma) är det nog hoppas att det går bra.

• Kelsson1

Bell: Så otroligt roligt att höra! Stort Grattis!

Här är det stressiga vardagar som gäller och under helgerna försöker vi förutom städning, tvättning hinna med att storhandla och få någon rolig aktivitet för barnen . Lilla Niilo går det bra för i förskolan och storasyster blir arg på mig när jag hämtar för tidigt (15.30) men Niilo är alltid glad över att se mamma
    Det är så rolig ålder han är i just nu, kommer nya ord varje dag känns det som och han är så söt när han tränar på att springa hemma i vardagsrummet eller när vi är ute o tar mig i handen o säger: fort, fort, fort och försöker springa/gå fort

• Kelsson1

Bell: Barn börjar ju prata förr eller senare, mina barn är nog rätt tidiga tror jag. Stora syster var ännu tidigare på att börja prata så för mig känns det som han är lite sen men försöker att inte jämföra.
    Min lilla Niilo har inte varit så tidig med att börja gå som många andra barn men som sagt så utvecklas de i olika takt
    Vi har också funderat på att köpa in städning, skulle behövas men det är under övervägande fortfarande.

• Kelsson1

Bell: Håller tummarna att allt ser fint ut på fredag
    familjen annorlunda är väl inte helt fel heller
    För oss räcker det mer än väl med 2, var så jobbig graviditet att vi orkar inte med fler

• Kelsson1

Bell: Niilo trivs bra på förskolan, han har bara varit sjuk väldigt mycket de senaste veckorna (först förkylning och nu magsjuka). Så det har inte blivit så mycket förskola...

johjen: Så spännande, håller tummarna att det går hela vägen!

Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015