Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
Irma: Men oj. Trivs du annars på jobbet eller funderat på att söka annat?
Så roligt att få följa med i Victors utveckling, låter som en liten goding
Irma: Men oj. Trivs du annars på jobbet eller funderat på att söka annat?
Så roligt att få följa med i Victors utveckling, låter som en liten goding
Det är inte alltid lätt att byta jobb. Jag jobbade tidigare som konsult o är van vid nya arbetsplatser så jag har kanske lite lägre tröskel och därför lättare söker nytt om allt inte stämmer
Så är det, dotterns tal tog riktigt fart när hon började på förskola.
Just nu är det spännande att se Niilos utveckling, väntar spänt på att han ska börja krypa o ställa sig upp o börja prata
johjen: Så gulligt
Minns så väl när Jenni var liten o vi var till affären med henne, fick verkligen springa benen av mig för att hinna efter henne .
Snart är vi där igen med Niilo, både ser framemot det och bävar
Själv har jag fått igenom 4veckor semester och 3 veckor föräldraledigt
Sira: Samma här, har börjat jobba så all fritid går till barnen och när de gått o lagt sig har jag i bästa fall en timme för mig själv innan jag stupar i säng (börjar jobba redan 6 på morgonen så måste lägga mig tidigt för att orka gå upp).
När dagarna ser ut som de gör blir det bara att jag går in här under lunchen på jobbet.
Känner igen mig i det du skriver, Niilo ålar sig fram o kan också vara snabb när det krävs (försöker hinna in till storasyster innan dörren stängs, då spurtar han riktigt) .
Stora syster vill gärna bära och hjälpa honom och ibland blir det så fel o slutar i tårar så vi får också passa båda
Vi får se hur Niilo gör, om han skippar krypandet helt o börjar gå istället för just för tillfället är det roligaste han vet att ställa sig upp o stå o vingla o göra roliga ljud med munnen samtidigt
Håller med om att man blir orolig när man inte hör något. En hel del trådar som jag är/har varit med i har man träffats IRL och då byter man ofta kontaktuppgifter åtminstone med en del o håller kontakten. Lättare då för någon att meddela att personen i fråga mår bra, och det är ju det viktigaste.
johjen: Kämpar med samma sak här, förstår inte vart tiden tar vägen!
Sira: jag hoppas att han inte hoppar över krypandet
Bell: Stackars liten! Hoppas att han blir bättre, vet hur det är när man inte får sova. Niilo har också sovit dåligt i 2 nätter nu så börjar bli lite sliten...
Värre för dig som jobbar. Jag har ju egentligen ingen tid att passa på dagarna
Kram
Irma: Så roligt att höra från dig igen. Stackars liten, hoppas att han mår bra nu.
Niilo har rosslat i andningen en längre tid så vi har läkartid för utredning om vad som kan orsaka det
Bell: Känner igen det där, är van vid att kliva upp kl5 så har hela helgen klivit upp kring 06.30 eller senast 7. Inte så mycket sovmorgon med tanke på att man gått o lagt sig två timmar senare än normalt...
Sira: Låter som om du beskriver min helg , vi har också ätit ute o varit ute hela dagarna, helt underbart!
Lilla Niilo började krypa igår! är så stolt
Bell: Stackars liten, hoppas att immunförsvaret hinner ikapp snart så han slipper vara förkyld!
Sira: Tror att han har varit lika dålig i andningen hela våren . Först tror man att det är bara förkylning men hur länge kan den som hålla i sig? Dessutom är han lite bättre på morgonen men blir sämre o sämre under dagen o på kvällen rosslar det rejält. Men som sagt utredning som förhoppningsvis ger svar snart.