lelle75 skrev 2015-03-08 20:53:54 följande:
Oj, vilket drömscenario! Grattis!! Vaknar han inte ens till och vill äta? Får han ersättning eller håller han sig mätt på bröstmjölk så länge? Sover han i eget rum? Sover han ngt under dagen då? Nu blev det allt många frågor men det där lät ju fantastiskt :) har du några knep så vill vi gärna veta :)
Ja är verkligen drömscenario :)!!Nej han vaknar inte för mat :).Han äter ju ersättning så jag har ju fördel där.Han sover än så länge i vårt rum då vi hyr ut.I slutet på månaden får han eget rum dock då hyresgästerna flyttar :).Han sover under dagen också.Sover gott både när vagn och bil rullar :).Men det är korta pass på dagen,max en timme i stöten.Men får ju massor gjort då jag ju fått sova på natten :).
Knep vet jag inte,han hade sin dygnsrytm från dag ett typ.Han verkar ha en egen klocka ( som ju dom flesta bebisar har,men dom brukar ju inte synka så bra med våra klockor ;)..)
Men försöker aktivera oss så gott det går på dagarna.På kvällen (läs vid 17) börjar han oftast bli gnällig.Han får vara det en stund och sen sätter vi på pyjamas och gör det andra vid skötbordet,alt bad.Sen tar vi med mat till sovrummet som är mörkt med nattlampa och tyst.När maten är slut sover han :).Har det varit extra gnälligt (läs gallskriker) är han alltid för trött för att äta och brukar då vakna vid 19 för sin kvällsmat.
Det enda "knepet" är att föröka vara lyhörd.Är det massa skrik efter 16.30 så är han alltid trött.Då är det ju för tidigt att lägga.Men har lagt honom 17.45-18.45 typ.Är han lugn så säger jag godnatt och går ur rummet så somnar han själv.Har han svårt att komma ner i varv sitter jag med honom en stund.
Nu har han precis vaknat och får frukost :).