• villsågärna38

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Bell13 skrev 2015-11-01 12:16:17 följande:

Bara man mår så pass bra så man är mottaglig för terapi så är det jättebra. Väldigt skönt att inte ha nåt på CSN längre. Har också betalat in extra på slutet för att bli av med det. Skönt ändå att möjligheten finns att få låna pengar för att skaffa sig en utbildning.

Kram

Håller med dig på båda punkterna

Hur är det idag? Allt bra här. Vi är friska pch solen skiner. Underbart!!

Kram
  • villsågärna38

Hur är det med er idag? Vi är friska. Så skönt! Var helt slutkörd efter förra veckan. Har bott en natt på hotell i helgen. Egentid deluxe Fantastiskt skönt! Känner att jag har laddat batterierna och den här veckan är en massa roliga aktiviteter inbokade. Life is good!

Kram

• villsågärna38
    Bell13 skrev 2015-11-02 18:30:54 följande:

Så mysigt det låter med hotell, som en dröm ju.

Har tänkt att ge Douglas pappa en hotellövernattning med mig och Douglas i julklapp. Har hört om ett trevligt hotell i Göteborg som heter Dorsia men aldrig varit där. Tänker att det skulle vara skönt att komma i väg och få lite miljöombyte och komma bort från vardagen

Det låter ju som en jättebra ide Vi bodde en natt med lovisa på Strand i julas redan. Då hon var 2,5 mån. Beställde upp trerätters på rummet/sviten. Badade osv. Så lyxigt och behöver man lite lyx och tid så behöver man ju inte ens åka till en ny stad Storasyster var med farmor och farfar. Hade ju två blöjbarn i vintras, Lovisa kolik några veckor, storasyster förkylningsastma och öroninflammationer. Nån magsjuka på det med. Vi behövde komma iväg även om det bara var ett dygn. Tänkte på det härom dan vilken skillnad det hade varit om Lovisa kommit nu ist då storasyster är 3,5. Bra mycket enklare. Men det är ju inte sånt som man kan planera. Speciellt inte när det sker under och åldern tickar på Va spännande att ni ska försöka med syskon. Håller tummarna för er!! Kram
  • villsågärna38
    johjen skrev 2015-11-02 14:25:41 följande:

Skönt att ni är friska och underbart med hotellövernattningen! Vad händer för kul i veckan?

Här blir det konferans torsdag/fredag och första natten borta från Adam.. Igår sov Adam 2 X 1 timme och somnade kl 20 på väg hem i bilen efter kalas hos hans kusiner. Han vaknade först kl 00:30, sambon gick in och tröstade och hans somade om. Sen vaknade han 04:50, sambon gick in och tröstade och han somande om! Jag gick upp 05:20 och åkte hemifrån 05:45 (direkt till gymmet, tränade 50 min, dusch och sen jobb!!) då sov han fortfarande och hade sovit till 06:30!! Knepet är tydligen att låta sambon trösta.. Är nog känsligt med mig nu då vi håller på att fasa ut amningen, slutat amma på morgonen (och då även tidiga morgonen/natten) och det har alltid varit svårare för mig att lägga och trösta utan tutte. Känns underbart att sambon kan trösta Adam och han har på eget iniativt tyckt att det är han som ska ta honom på nätterna om det behövs nu när jag jobbar. Samtidigt så känner jag mig lite mindre behövd och den där första tiden som är så jobbig, krävande och alldelles underbar nu officellt är över! Nu gäller det att bygga något nytt där min sambo faktikst får ta mer plats under en tid och där Adam och jag får hitta varandra igen på ett litet nytt sätt. I lördags när jag åkte till stallet var första gången Adam blev ganska så ledsen när jag jag gick så visst känner han förändringarnas vindar han också. 

Kram

Det låter ju som att det går jättebra för er även om det är stora förändringar just nu. Första övernattningen med äldsta dottern kommer jag ihåg. Hon var 16 månader då. Jag vaknade flera ggr. Hade abstinens Ha, ha!! Kommer säkert att gå jättebra och Adam verkar ku ha det toppen med sin pappa.

Här har vi roliga playdates eller utflykter varje dag den här veckan. Ska bli jättekul! imorgon träffar jag t ex en mamma från min gamla mammagrupp. Hon har också en 2a nu även om den tjejen är ett halvår yngre.

Kram
  • villsågärna38
    Irma01 skrev 2015-11-02 12:23:35 följande:

Vad härligt att ni är friska och att du har kunnat ladda batterierna . Viktigt viktigt ju!

Här är vi människor friska, men hundarna har nog ätit något för igår var det inte kul...båda bajsade inne (vilket de tycker är urjobbigt) och den äldre kräktes dessutom hela kvällsmaten...Så jag har mest spenderat tid att sanera deras rum...finns roligare saker att göra, men de verkar inte medtagna på något sätt, det jobbiga är att de måste svälta i 24 timmar och den blicken man får när de börjar inse att det blir ingen frukost gör ont i hjärtat. Nu kokar jag ris och torsk så hoppas jag att allt blir bra igen.

Victor är pigg och igår på plask o lek märkte vi verkligen vilken vatten vana han har fått nu. Håller sig helt själv vid stången och går krabbgången, skrattar när vi har dykt, simmar mot leksakerna utan minsta tvekan (jag håller bara med en hand på magen), ja är allmänt nöjd. Det enda han inte gillar är att ligga på rygg, det får vi träna på.

Idag har vi en lugn dag, i morgon ska vi leka hos en kompis på förmiddagen och på onsdag har vi mammalunch.

På torsdag åker jag med några vänner till Skåne för att träna hundarna och är borta tills på lördag. 

vad har ni själva på schemat?

Kram på er!

Låter som en rolig vecka ni har planerat Men hur är det med hundarna? Lät ju inte kul alls. Magsjuka är bland det värsta jag vet. Blä Kan ju inte vara kul när djuren mår dåligt heller. Hoppas de mår bättre idag!

Va roligt att resa bort några dagar. Är det liksom ett träningsläger för hundar? Imponerad av ditt engagemang i hundarna. Är din man lika intresserad?

Här har vi roliga playdates och lite fix hemma och långpromenader på schemat idag tar vi återvinningen och lite shopping i em. Träffat annan mamma på fm när Lovisa sov i 2 tim. Har även ett jobbmöte en förmiddag i form av frukostmöte

Ha en skön dag!

Kram
  • villsågärna38
    Bonifacio skrev 2015-11-03 07:25:06 följande:

Alltså, jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!

Har testat med två olika gravtest nu på morgonen och båda visar att jag är GRAVID!!!!!!!!!!!! Tror jag drömmer. TÄNK om det är sant!!!!! Kan det verkligen vara vår tur nu efter alla dessa egna försök, IVF-försök och nu äggdonation. Nästan precis fyra år sedan vi gjorde vår första IVF. Mannen i mitt liv har suttit här och varit saliga och förhoppningsfulla nu en bra stund på morgonen.

Nu nojjar jag mig såklart kring att kliniken sa att det var genom blodprov jag skulle testa idag...så vet ju egentligen inte om gravtesterna är tillförlitliga...Kanske påverkar alla mediciner. Tror ni det kan vara så? Behöver veta, så skriv vad ni tror, snälla! Och då visar det kanske plus fast det inte är sant??????? Åååååååå, LÅT det få vara på riktigt det här!!

Och Quinna 73: Jag har gått till en privat klinnoklinik ett par mil från där vi bor (dock ej Stockholm) för att få hjälp med medicinutskrivning (man får listan över det man behöver från kliniken i Brno), undersökning, ultra i samband med behandlingen, en del tester etc. Inga problem.

KRAMAR  till er alla : )

Ps. Brukar inte hänga nån här som heter qvinna73. Kanske du postade i fel tråd? Finns ju både flera gravidtrådar och äggdonationstrådar för de som just nu gör försök.
  • villsågärna38
    Bell13 skrev 2015-11-03 18:52:36 följande:

Jag kör en annan taktik idag. Hon sa att det nog är bra om jag försvinner ett tag då han är så mammig. Jag sa då helt lugnt att jag tycker om känslan att mina barn behöver mig och att jag vill vara viktig för dem. Sedan sa jag att jag är ledsen att hon inte har varit viktig och behövd för sina barn. Det var inte så mycket hon kunde säga då, hennes dumheter dog ut av sig själv jag sa att min erfarenhet är att barn som ammas är mer mammiga och att Douglas ser bröstet som tröst osv och att det är ju jag som tar hand om honom på dagarna så det är ju inte så konstigt.

Kommer ligga och natta honom till kl 20.00, gå ut och se hollywoodfruar och sedan gå och sova.

Hur är din kväll?

Kram

Heja dig!! Ha, ha!! Hade velat vara en fluga på väggen Bra taktik!! Bara ett dygn. Du klarar detta. Amma en timme till annars Allt bra här. Barnens pappa gosar med dem i soffan och snart är det läggning. Kram på dig vännen!
  • villsågärna38
    Bell13 skrev 2015-11-03 18:40:29 följande:

De anlände kl 17.30 och det är en känslig tid då han vill sova 1 h senare. Jag bad henne närma sig honom försiktigt. Han stod i sin lära gå stol och plockade med några leksaker. Jag går in i ett annat rum och jag hör hur han bara vrålar rakt ut och när jag kommer in i köket är det stora krokodiltårar som rinner och hon säger - han sträckte upp armarna och ville komma upp. Det har han liksom a l d r i g gjort. Sedan kunde hon inte vara i närheten av honom. När vi sa god natt till dem för 10 minuter sedan sa hon - vinka nu som du gjorde åt farfar när vi kom. Har han heller aldrig gjort.

Hon har tagit med sig kläder i strl 86 och 92. Jag sa att det är waaaay to big så sa hon att det är det inte alls. Han är 72 cm lång

Ligger och ammar nu och den här nattningen kommer ta längre tid än vanligt.

Kram

Storlek 92?? Det hade vår äldsta då hon var 2 My god säger jag bara. Kan du inte få byta? Kram
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015