• villsågärna38

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Tre dar med mjölkfritt så sov Lovisa till 6.30 i sin säng igen. Hjälp Kan hon vara mjölkproteinallergisk? Så här bra har hon inte sovit sen i september. Sen dess har magen blivit stökigare och sömnen sämre. Gradvis. Vi har trott det varit tänder, förkylning osv men det kanske det inte varit? Hittade denna länk och har läst på om den andra lite mer smygande mjölkallergin som kan komma mellan 6-18 månaders ålder. Ska väga och mäta till veckan på Bvc och sen till vår husläkare i mitten på december. (De vill ju ha en aktuell kurva då.) Har sånt förtroende för henne att jag vill börja där innan vi sen ev går vidare till barnläkare. Tänker köra mjölkfritt en vecka nu och sen testa mjölk igen för att se om det blir nån skillnad.

www.barnallergisektionen.se/stenciler_nya06/d7_komjolk.html

Kram

• villsågärna38
    Bell13 skrev 2015-11-29 07:42:49 följande:

Om jag inte visste att du är en påläst, kunnig och ödmjuk person hade det kanske kunnat tolkats så.

Helt vidrigt med migränen och det ska bli så skönt att kunna få medicin som hjälper igen.

Kram

• villsågärna38

Alltså... Måste bara skriva och berätta vad bår äldsta sa idag då hon var med mig i badrummet då jag duschade. Då jag kom ut ur duschen säger hon:

- Stå stilla mamma jag måste titta på din snippa! Och så vänder hon huvudet upp och ner för att se ordentligt och säger - Hm... Du har verkligen en stor snippa. Är det en Mammasnippa? Hon är väldigt intresserad av skillnaden mellan killar och tjejer just nu

• villsågärna38
    Bell13 skrev 2015-11-29 20:50:34 följande:

Så där brukar min systers dotter, 5 år gammal säga till henne fast om hennes bröst. Vilka lååånga bröst du har som bananer tycker det är rätt charmigt hur de är spontana och bara hasplar ut sig saker.

• villsågärna38
    Irma01 skrev 2015-11-30 08:33:59 följande:

God morgon,

Hur mår ni idag? Johjen, hur har natten varit, antar att det har blåst rejält hos er i natt...

Bell, hur mår ni?

Vsg, fortsätter Lovisa att sova bra nu när du kör mjölkfritt?

Kram

Hej på dig

Njae, halvbra natt här. Lovisa var orolig några timmar men det kan ju också vara mardrömmar. Hon fick mjölk igår av misstag med - om det nu är det som spökar. Imorgon ska vi kolla äldsta dotterns hjärta. Ska bli skönt att få det gjort. Försöker att inte tänka el oroa mig men drömde en mardröm i natt. Så nu vill vi göra bort det där besöket

Hur är det med dig?

Kram
  • villsågärna38
    Kelsson1 skrev 2015-11-30 11:17:29 följande:

Vi har kommit förbi det där nu som tur är var en del roliga kommentarer ett tag vI tycker det

Jaså det går över? vi tycker det är så roligt. Man får verkligen hålla sig för skratt emellanåt
  • villsågärna38

Hej på er!

Nu har vi varit på Alva och träffat han som grundat kliniken. Väldigt erfaren pch trevlig barnläkare som jag verkligen rekommenderar. Anders Nilsson. Det var ett sk fysiologiskt blåsljud. Helt ofarligt Puh!! Så skönt. Vi fick tid att tala om astma, öroninflammationer och mage/förstoppning med. Jättebra!! Skönt och lugnande samtal så nu är vi glada

Kramar på er

• villsågärna38
    Bell13 skrev 2015-12-01 10:16:46 följande:

Här kommer en bild på min prins. 7.5 månad nu. Vad fort allt gått

Vilken snygging hälsar Lovisa och jag med! Så stor han blivit med! Kram
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015