Inlägg från: minahjärtan0609 |Visa alla inlägg
  • minahjärtan0609

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

isakarl skrev 2015-05-06 11:16:41 följande:

Mamma till två gossar och nu planerar vi en tredje till året 2016. 

Välkommen!
  • minahjärtan0609

WiMe06- jag känner som du att jag inte riktigt vågar tro att jag är gravid och att det ska gå bra. Varje vecka är en milstolpe. Kommer inte känna mig lugn innan v 12 är passerad. Vi har bestämt oss för att vänta tills midsommar innan vi berättar för barnen.

Jag har inte heller mycket symptom. Mår lite illa och kaffet smakar inte. Men det känns ändå bättre än sist tycker jag.

• minahjärtan0609

Jag ska ringa mvc på måndag tänkte jag. Jag är ju 35 så jag är berätttigad kub-test, känns bra. Annars är det bara och vänta.

WiMe06 skrev 2015-05-09 10:43:48 följande:

Vi har inte bestämt när vi ska berätta för barnen. Men vi kommer helt klart vänta några veckor till. Jag bara längtar till midsommarhelgen är över för då går jag på 8 veckors ledigt och i samband med första ledighetsveckan går vi in i v. 12. Men det känns så oändligt långt dit.

Men man tar en dag i taget känner jag. Kommer nog kontakta en privat gyn å se om man kan få ett vul om några veckor.

Har du hört av dig till mhv ännu? Det har inte jag.

• minahjärtan0609

Va konstigt. Men kroppen kommer säkert igång snart. För hoppningsvis har du träffat rätt ändå.

Syoss skrev 2015-05-09 09:20:09 följande:

Så härligt! hoppas du slipper mer blödningar.

För mig går det segt. Jag fick igår mitt 4e positiva ägglossningstest denna cykeln. Fick positivt dag 9, 10, 13 och 18. Det är som att min kropp försöker ägglossa men kan inte denna månaden har haft fertilt sekret sen dag 8. Jag tempar och ännu har Fertility Friend inte hittat någon ägglossning. Hoppas verkligen det släppte igår/idag eller att kroppen bestämmer sig för att strunta helt i ägglossningen denna cykel, så jag får vänta in mens och hålla tummarna för att nästa cykel är som den ska!

• minahjärtan0609

Känner igen vart enda ord du skriver. Jag är väldigt orolig och misstänker missfall heeeela tiden. Jätttejobbigt! Mår dock illa från och till, mest på kvällarna och jag känner mig gravid och det är ju bra.

Har ringt och bokat tid för inskrivning. 1 juni blev det. Kub ul. blir veckan efter midsommar. Detta är min milstolpe känner jag, då är v 12 passerad.

WiMe06 skrev 2015-05-11 16:43:16 följande:

Åh vad tiden går sakta!! Kan inte tiden bara flyga fram lite nu som den brukar ha förmåga att göra!! Blir galen på denna oroligheten och nervositeten hela tiden. Hjärnan spelar en spratt hela tiden. Tänker att bara för att man tänker på det så händer ngt. Blir galen på mig själv! Vill bara kunna slappna av nu och få börja njuta istället. Hatar toabesöken. Måste kolla trosan varje gång man är på toa. Usch!! Snälla låt tiden bara få gå nu!!

• minahjärtan0609

Ja vi får verkligen hoppas att vi kan gå på våra inskrivningar denna gången!

WiMe06 skrev 2015-05-12 11:32:57 följande:

Nu har jag fått tid till BM, första besöket blir den 3 juni, och ett besök den 17 juni.

Nu hoppas jag att jag slipper avboka dem besöken.

• minahjärtan0609
    NellieMeja skrev 2015-05-14 12:35:54 följande:

Skit Tack kroppen för skit start på denna långhelg fick spottings nu 2 dagar innan bim. Skit kropp. Förra gången kom den 3 dagar efter vad håller den på med kroppen. Annars är som en klocka å kommer på dag 26 när man vill ha mens. Blir så less. Detta tar psykiskt att skaffa barn. Tur är att min stora goding fyller 7 år imorgon så det blir kalas hela helgen.så man har något annat å tänka på. Å nu ska här hoppas i den stor studsmatta vi köpte förra helgen. Har inte vågat ifall vi hade lyckats som jag trodde kände. .

Hur har det gått? Har mensen kommit igång? Jag fick också spottings den dagen jag skulle fått min mens men det blev aldrig mer.
  • minahjärtan0609
    WiMe06 skrev 2015-05-17 22:03:19 följande:

Fick blod på pappret ikväll när jag var på toa. Hoppas verkligen det beror på nån känslig slemhinna bara. Jag som hade en så bra magkänsla denna gången. Detta händer bara inte! Jag orkar inte en gång till smile4.gif

Nej! Hur har det gått?
  • minahjärtan0609
    WiMe06 skrev 2015-05-19 10:54:20 följande:
    Inget mer blod nu, har tid till gyn på torsdag så då hoppas jag få se ett hjärta som slår för full kraft.
    Lycka till!
  • minahjärtan0609
    Orkide skrev 2015-05-19 11:50:17 följande:
    Håller tummarna!

Tack alla för stöd om nytt jobb o barn. Jag kommer självklart tacka ja till tjänsten om jag får möjlighet till den.
    Och lycka till med jobbsökandet. Tycker absolut att du ska tacka ja om du får det. Vem vet, det kanske drar ut på tiden med barnproduktionen och du hinner jobba ett läsår iallafall.
  • minahjärtan0609
    WiMe06 skrev 2015-05-21 10:54:35 följande:

Varit på vul nu, fick tyvärr inte se ngt tickande hjärta. Blev istället tillbaka flyttad en hel vecka. Så nu är jag tillbaka i v 4+6 igen, känns lite jobbigt att behöva gå igenom v6 igen mentalt. Men det positiva är att det fanns ett litet litet litet knyte där iallafall.

Måste varit därför du plussade så svagt i början då... Förstår att väntan är lång tills nästa vecka men det kommer säkert att gå bra!
  • minahjärtan0609
    Orkide skrev 2015-05-21 21:22:39 följande:

Ska på intervju till en åk 2 imorgon.. Nervös.. Tips mottages från kläder till intervju till lönetänk..

Om det är ditt första jobb som lärare kommer de fråga om din lärarvision. Den frågan fick jag på flera ställen i början. De vill veta hur du har tänkt forma din klass, hur du vill jobba, hur du hanterar olika situationer. Det är viktigare att du har en vision än att den är fullt realistisk.

Klä dig som dig själv när du anstränger dig men inte ska på fest

Löneanspråk beror ju på vilken kommun du jobbar i och hur många år du har jobbat i förskolan. Men kolla upp ingångslönen och lägg på det du tycker är rimligt, i min kommun är förskollärarlöer och lågstadielärarlöner samma.
Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)