Inlägg från: minahjärtan0609 |Visa alla inlägg
  • minahjärtan0609

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

sladda skrev 2015-04-08 08:55:28 följande:

Kan man hoppa in i denna tråd?? :)

Har två töser i dags läget (5&7 i år) å slutade med mina piller för 2v sen så vi har nyss påbörjat försöken :)

Välkommen! Nu får vi vända trenden med missfall och blödningar och hopppas på en massa vinterbarn!
  • minahjärtan0609

Momsan- jag är återställd sedan flera år. Är nog väldigt olika det där.

Hur gamla är ni andra? Jag börjar bli orolig att jag har åldern emot mig. Är 35 och jag vet ju att missfallsrisken ökar liksom svårigheter att bli gravid. Vill så gärna ha detta tredje barn så jag kan inte tänka mig annat. Men snart ägglossning tror jag och mot nya försök.

Nej va tråkigt för dig!

WiMe06 skrev 2015-04-10 09:55:12 följande:

Nu är det mest bara tomt. Är rätt så övertygad om att jag fick missfall igår. Har ju blött sen förra fredagen men igår em fick jag jätteont i magen och det började komma mörkare blod som var som segt slem med lite koagler i. Idag känns magen helt platt och tom och likadant med brösten. Har fortfarande lite molande värk men det är hanterbart.

Väntar på samtal från gyn.mott. för att se om jag kan få en tid för undersökning idag så allt kommit ut som det ska. Ursäkta om informationen är för känslig.

• minahjärtan0609

Min son föddes också med ansiktet uppåt. Trodde det var jätteovanligt men det verksr som om vi är flera här som fått barn på detta vis. Mina barn föddes med tre års mellanrum, tror det kan påverka återhämtningen. Att få barn tätt måste såklart vara tuffare för kroppen.

• minahjärtan0609
    Syoss skrev 2015-04-11 19:31:10 följande:

Bm på förlossningen sa att efter vanlig kronbjudning så är ansiktet uppåt det näst vanligaste sen hur mycket det stämmer vet jag inte.

Intresssant. Har aldrig träffat någon i verkliga livet nämligen.
  • minahjärtan0609

Jag inväntar ägglossning för att kunna bestämma bim. Jag vet inte om kroppen samarbetar med mig efter missfallet men jag tror det det känns som om ägglossning är på gång, skulle säga i morgon. Detta baserat enbart på flytningar, börjar ta äl-test i em.

• minahjärtan0609
    WiMe06 skrev 2015-04-14 14:15:22 följande:
    Vad skönt om din kropp samarbetar med dig.

Hur såg ÄL testet ut?!

Mina blödningar har nog äntligen upphört nu efter missfallet. Så jag får helt enkelt vänta och se när ÄL kan bli för mig. Om kroppen nu vill..
    Negativt test idag. Nytt test i morgon. Har dock trådiga ägglossningsflytningar. Är det någon som har koll på hur länge man kan ha sådana innan ägglossning kommer?
  • minahjärtan0609
    MSL82 skrev 2015-04-15 14:34:47 följande:

Hej i tråden! 

Vi planerar en 3a och jag ska ta ut min spiral i morgon. Vet däremot inte hur vi ska göra. Har ÄL i morrn tror jag (testade igår svagt, i morrn gör jag VUL i samband med ta ut spiralen så då får jag se). Hade tänkt att vänta en vända för att inte riskera att få barn precis innan nyår. Inte för att det spelar någon roll att det är sent på året utan mest för att vi redan har så mycket med julfrianden så det känns lite mycket. Om jag räknar efter ÄL i morrn på gravidräknaren här på familjeliv skulle BF va 6/1-16. Hur skulle ni gjort? E lite sugen på att tänka, blir d så blir d. Vi ska ändå inte försöka aktivt utan låta det bli när det blir lite mer nu. har varit så hysteriskt försökande de tidigare två gångerna. Har kollat med ÄL stickor mest för att se ungefär jag ens har ÄL. 

Jag e bara lite nyfiken på hur ni andra skulle tänkt i min sits å hur gör ni 

Vi kör bara på och tänker inte på när det blir. Vi har redan ett novemberbarn och det har aldrig varit ett problem. Det klart att det inte är så kul att föda barn på julafton men det känns ändå inte som en anledning att pausa. Vi vill så gärna och jag blir inte yngre
  • minahjärtan0609
    WiMe06 skrev 2015-04-23 11:29:33 följande:

Nytt test taget nu, tycker strecken är ganska lika, eller? Har även fått riktigt slemmig flytning idag med, så tippar på att ÄL sker ngn gång imorgon, 2 dagar efter beräknat. Men skönt att kroppen verkar vara i form igen iallafall. smile1.gifphpiTfTWG98889.jpg

Härligt!!
Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)