Inlägg från: Orkide |Visa alla inlägg
  • Orkide

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Inheaven skrev 2015-08-19 21:03:26 följande:

Fan orkide...

Jag hoppas såååå stt du kan börja med dom imorgon.

Aa riktigt fan..

Jag håller tummarna för dig idag. Vilken tid ska du till läkaren? Hoppas du får vettig information om vad det där (...cystisk) betydde.
  • Orkide
    Inheaven skrev 2015-08-20 06:56:13 följande:
    God morgon.

Jag har tid 15.00 då hoppas på någon blåsa iaf :(

Och även få svar om jag har pco (polycystiska äggstockar).

Gud vad veckoGud går fort. Redan inne på torsdag idag.
    Jag hoppas verkligen att du får bra nyheter. Lycka till.

Nu finns mitt recept inne. Skönt!
  • Orkide
    Inheaven skrev 2015-08-20 14:01:32 följande:
    Åh så skönt. Så du kan börja idag då?
    Jag antar det.han ringde ju inte..
    Hur gick det ?
  • Orkide
    Inheaven skrev 2015-08-20 17:12:09 följande:

Suck...

En bra nyhet och en dålig.

Den bra är att jag har en äggblåsa på 16mm som troligtvis blir en äägglossnin och slemhinnan såg jätte fin ut...

Den dåliga är att hon misstänkte endometrios vilket innebär att jag troligtvis kommer ha ordentligt jävla svårt att bli gravid...

Just nu kan jag väl säga att jag bara vill gräva ner mig och skita i allt...

Ånej jättetråkigt att höra. Förutom äggblåsan som låter jättebra!
    Jag har också troligtvis endometrios. Har dock inte gjort en titthålsoperation för att fastställa det o tänker i nuläget inte göra det heller. Det finns ju ingen direkt hjälp o jag lider inte såsom många andra gör. Mitt symptom är att jag får jätteont vid mens. Å de har sett lite cystor vid kontroller.
    Till mig sa det inför försök med barn nr 2 "risken att du blir gravid igen är nästan obefintlig, du får lägga pengar på IVF"... Men med hjälp av pergotime o ny läkare behövde jag inte spara pengar !!
    Så låt det sjunka in pröva några månader med pergotime å ge inte upp!!!
  • Orkide

Hur behandlar hon då för det finns väl inget man kan göra förutom att ta bort cystor men risken är väl att det blir ärrbildning o att nya cystor sätter sig där.
    IVF är ju rätt dyrt. Jag skulle kunna tänka mig det men vänta några år då för att spara ihop till det.

Jag hoppas vi båda ska slippa genomgå det och att vi snart är gravida.

• Orkide
    Hummingbirden skrev 2015-08-20 19:08:33 följande:

Så var nummer 3 i ugnen.. Lycka till ni andra med allt!!! :)

phpzIUODa93067.jpg

Jättegrattis
  • Orkide
    Inheaven skrev 2015-08-20 19:59:47 följande:
    Jag har som slemhinna som tydligen växer inuti livmodern och inga cystor.

Men samtidigt så såg hon ju äggblåsor som satt tätt tätt intill varandra på förra vulet.

Jag har läst lite och min edometrios heter typ adonmyos eller liknande.

Man går isåfall på ägglossningshämmande medicin i 6 månader som gör att man inte ägglossar och rensar tydligen istället upp.

Men där är jag inte än utan hoppas såklart pergotime + spruta ska räcka.

Ja ivf är inte bara svindyrt utan även psykiskt påfrestande vilket jag nog inte är tillräckligt stark för.
    Okej. Jättejobbigt att få sånt här när man verkligen vill ha en till. Längtar blir så stor o att behöva vänta tar så mycket energi.
  • Orkide
    Inheaven skrev 2015-08-20 21:15:54 följande:

Ja är det inte det ena så är det de andra. Och är det inte det andra så är det dd tredje ;)

Vad ska man säga? Jag är van ????

Nä men upp med hakan nu, vi ska fan klara det här.

Ja nu jäklar ska de bli bebisar 2016!
  • Orkide
    Inheaven skrev 2015-08-21 08:00:52 följande:

God morgon.

Jag börjar redan känna mig så där down av bara tanken på hur lång tid det här kommer ta, så jag kanske inte är inne så där super mycket.

Lika bra att försöka hålla lite distans ;)

Hej,
    Jag förstår dig o tycker du gör rätt i att lyssnar på dig själv. Lycka till nu!
  • Orkide
    Bodrum skrev 2015-08-21 13:13:09 följande:

Grattis Hummingbirden! Hoppas alla vi andra snart är där.

Själv är jag minst sagt förbryllad. Hade ju neg ÄL-test och gravtest för 3 veckor sedan efter mitt MA. För drygt 2 veckor sedan fick jag en smiley på digitala ÄL-testet, hade ÄL-flytningar etc. Nu väntade jag mens i dagarna, men inget kom, däremot återigen typ ÄL-flytningar. Testade idag med ÄL-test och fick smiley igen! Och gravtest negativt. Vad ska man tro egentligen???

Ja det låter lite tokigt. Du får nog vänta o se. Låter lite knasigt. Men kroppen kanske blir lite knasig efter ett ma.
Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)