• ellen1980

Januariutmaning: En hel månad fri från godis och snacks

Utmanar mig själv, och alla andra där ute som vill vara med, till en hel månad utan godis eller snacks. Vore en bra start på 2015 som kanske också leder till en liten viktminskning (jag halvt lever på godis i vanliga fall).

Jag ska uppdatera tråden minst varannan dag med hur det går för mig (så får jag också skämmas lite om jag faller för några frestelser). Har nog inte gått utan godis mer än ett par dagar i sträck under de senaste tio åren, så lätt blir det knappast...

Häng på ni som är laddade på lite sockerdetox!

• Svar på tråden Januariutmaning: En hel månad fri från godis och snacks
  • Rut86

Hur har det gått för er? Jag börjar bli lite sugen på nått att tugga på så här på fredagskvällen.

• ellen1980

Dag två är nästan slut och jag har klarat mig än så länge!

Inte känt av sötsuget fullt så mycket som jag hade väntat. (Även om jag har suttit och luktat längtansfullt med näsan i en tom godispåse. Vem annan än en riktig sockertorsk gör så?) Största fienden är nog själva vanan att alltid duka fram nåt gott på kvällarna, det gör ju soffmyset klart trevligare.

Hur går det för er andra, lyckas ni stå emot?

• ellen1980
    Vilda Tiger skrev 2015-01-02 22:58:19 följande:

Här går det kanon! Inte ens sugen. Tummen upp!

Härligt!
  • jagärjagvemärdu

Jag har stått emot! Idag blev det en vegetarisk sallad med lightläsk till frukost/lunch vid 17.00 (vaknade vid 14.30). Gick sedan och fikade och drack en vaniljlatte gjord på lättmjölk vid 19.00. Blev en energidricka (light) när kompisarna drack cola och åt godis runt 22.00 tiden. Nu börjar jag känna mig hungrig igen så ska göra äggmackor! Imorgon blir det träning!

• Stokke

Har bytt ut vaniljyoghurten mot vanlig filmjölk.

Äter istället för sylt i så skivar jag i en banan och så lite hemmagjord müsli. Utan socker.

Funkar ok.

• IsDimma
    Rut86 skrev 2015-01-02 21:07:40 följande:

Hur har det gått för er? Jag börjar bli lite sugen på nått att tugga på så här på fredagskvällen.

Första och andra dagen var jobbig. Men idag på tredje dagen känns det något bättre. Fast vis av erfarenhet vet jag att femte dagen brukar vara rent hemsk.

Första gången jag började med lchf och uteslöt allt socker så köpte sambon semlor till sig och sin kollega på jobbet. Jag gillar verkligen inte semlor alls tackar nästan alltid nej när någon bjuder och skulle aldrig köpa själv. Men jag minns att jag satt och grät på bussen för att jag inte skulle få äta någon semla
Svar på tråden Januariutmaning: En hel månad fri från godis och snacks