Inlägg från: Anonym (Anna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anna)

Januariutmaning: En hel månad fri från godis och snacks

Jag vill va me!! Glad 

• Anonym (Anna)

Det svåra är att inte äta alls på kvällarna..
    Jag måste liksom ha något att tugga på en lördagskväll..

Det är helt sjukt! Man letar som en idiot efter substitut. För att låta bli helt, det finns inte.. 

Igår satt jag dock med en skål oliver. Det är så himla gott faktiskt! 

Tänk att kunna njuta av sällskap och tända ljus framför en bra film, med ett glas  vatten.. Det är mitt mål!

Inte att aldrig få äta, men att lära mig att "myset" inte sitter i det jag stoppar i munnen..

• Anonym (Anna)

Jag brukar inte ha så jobbigt i veckorna med att låta bli godis och sött.

Men idag var det tufft. :( 
    Choklad på jobbet, och massor av godis i skafferiet. Såg nyss en 200 grams marabou.   ååhhååhåå...Skrikandes

Skulle lätt som en plätt trycka hela känns det som.
    I helgen ska jag och mannen iväg på kryssning..  Hur faen ska det gå nu då?! 

mutter mutter

• Anonym (Anna)

Helgen har inneburit lite fusk. 
    Inga mängder av just sött, men mycket annat skräp som jag inte bör äta och dricka.

Men nya tag sen igår. Jag får köra min sockerfria månad lite längre istället.
    Min son vill köra en månad i februari. Får haka på honom. Kan han så kan jag. Glad

• Anonym (Anna)

äh, det här gick ju inge vidare!! 
    Jag är "duktig" i veckorna. Har dragit ner på onödiga kolhydrater. Ratar bröd och pasta osv.. 
    Mår riktigt bra.

Men så kommer helgen och förstör allt Skrikandes
    I soffan på kvällen har jag funnit det omöjligt att inte äta lite godis och chips.

Blir så vansinnig!!!!!!

• Anonym (Anna)
    ellen1980 skrev 2015-01-25 22:05:42 följande:
    Ja, helgerna kan vara svåra... Man är ju van att man ska "få" nåt då. Men ändå bra att du äter bra på vardagarna, de är ju trots allt den största delen av veckan.

Jag har ingen större ambition att äta nyttigt i annat än att just godis/fika/snacks går bort, när det gäller mat tillåter jag mig äta "allt" (jag brukar vanligtvis inte tycka att jag äter för mycket mat, så där har jag inte känt att det behövs någon korrigering). Men känner att de senaste dagarna har det dragit iväg och jag har ätit alldeles för stora och väldigt kaloririka måltider, så nu måste jag skärpa mig med det också...

Balans, hur hittar man det!? Ska det vara så svårt...
    Jag tror att det hade varit lättare om det inte vore för att barnen ville ha chips och godis. Då hade jag kunnat fixa vettiga alternativ. Men när grillchipsen och chokladen står där så fint på bordet, då känns gurkstavar inge kul längre :( 

Jag försöker gå ner i vikt och drar ner på onödiga (i mina ögon) kolhydrater. Det funkar galant! Helt underbart!  Men.. som du säger, balans.. 

Vad skönt att du "bara" har sötsuget att jobba med, och är nöjd för övrigt. Det är superbra! 
  • Anonym (Anna)

Gratulerar till er som klarat er!!
    {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Januariutmaning: En hel månad fri från godis och snacks