• ellen1980

Januariutmaning: En hel månad fri från godis och snacks

Utmanar mig själv, och alla andra där ute som vill vara med, till en hel månad utan godis eller snacks. Vore en bra start på 2015 som kanske också leder till en liten viktminskning (jag halvt lever på godis i vanliga fall).

Jag ska uppdatera tråden minst varannan dag med hur det går för mig (så får jag också skämmas lite om jag faller för några frestelser). Har nog inte gått utan godis mer än ett par dagar i sträck under de senaste tio åren, så lätt blir det knappast...

Häng på ni som är laddade på lite sockerdetox!

• Svar på tråden Januariutmaning: En hel månad fri från godis och snacks
  • Anonym (sockerråttan)

Hej!

Hakar gärna på här =) vet dock inte hur man ska klara det då jag precis blivit förälder, brist på sömn sätter ju igång suget. 

Har heller inte kunnat låta det gå mer än 4 dagar max under flera år, är riktigt sockerberoende. Får peppa varandra! =)

• Rut86

Låter som en bra idé, jag är med! Har inget beroende men det har blivit lite för mkt sötsug senaste. Kan behövas pepp, kul intiativ!

• ellen1980

Jag vet hur det är, jag är nybliven förälder själv! Hoppas på att bli av med de sista graviditet skolorna nu...

Man måste nog ha några nödlösningar när man blir akut sugen på nåt, typ vanliga osaltade sötmandlar tycker jag räknas som mellanmål och inte snacks.

• ellen1980
    ellen1980 skrev 2015-01-01 18:32:18 följande:

Kul att vi blir fler ????

Skulle vara en glad gubbe där, ny på FL :)
  • Vilda Tiger

Jag är på! Med ett barn på 8 veckor och nästan 20 kg att gå ner behöver jag kapa allt sådant.

• Aniiee

Vill bara glida in och önska er lycka till! Solig Kämpa på!

Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • IsDimma

Sure. Jag har redan börjat. Jag ska köra lchf iaf mars ut. Första dagen snart avklarad

• Thisisme84

Jag är på! Blir mamma i juli och tänker vara så pass modig att lova mig själv att undvika godis osv ända tills dess. Är duktig på att frossa men har även klarat av att ha godisförbud tidigare (dock inte så pass länge).

• Stokke

Jag med! Imorgon blir först dagen på riktigt.

Åt yoghurt med socker i morse och var på förmiddagsfika och åt en milanostång.

Men inget godis. Ska försöka att utesluta socker helt och hållet.

Svar på tråden Januariutmaning: En hel månad fri från godis och snacks