• Rut86

Januariutmaning: En hel månad fri från godis och snacks

Låter som en bra idé, jag är med! Har inget beroende men det har blivit lite för mkt sötsug senaste. Kan behövas pepp, kul intiativ!

• Rut86

Hur har det gått för er? Jag börjar bli lite sugen på nått att tugga på så här på fredagskvällen.

• Rut86

Här går det oxå bra. Men håller med om att kvällarna är svårast! Försöker äta lite frukt, morot knäckemacka eller yoghurt ist.

Drömde inatt att jag tog en godis utan att tänka på det o sen när jag kom på vad jag hade gjort blev jag besviken på mig själv!! :) haha

• Rut86
    ellen1980 skrev 2015-01-05 22:59:47 följande:

Gick bra att sova natten till idag, och just nu är jag rätt mätt så går nog bra inatt med.

Nu har jag också haft en dröm där jag failar utmaningen, drömde att jag tryckte i mig en munk. Fint att vakna och inse att man fortfarande är med i matchen :)

Kvällste är nog en bra idé, man kanske kan göra någon mysig rutin av det, med gott te och en fin kopp.

Hehe, undrar om det är enormt sug eller om det är rädsla för att misslyckas som gör att vi drömmer söta drömmar? :)

Om du vill bli mätt på kvällen kan en knäckemacka med avokado kanske funka till teet, är mättande och knaprigt :) (lite salt på är gott)
  • Rut86

Kul att det går bra för er oxå! Känner mig inte så sugen på sött alls. Jag äter däremot annat ibland tex popcorn men blir sällan.

Svar på tråden Januariutmaning: En hel månad fri från godis och snacks