Inlägg från: Vilda Tiger |Visa alla inlägg
  • Vilda Tiger

Januariutmaning: En hel månad fri från godis och snacks

Jag är på! Med ett barn på 8 veckor och nästan 20 kg att gå ner behöver jag kapa allt sådant.

• Vilda Tiger

För mig funkar det toppen med ett gott te. Gärna grönt chai latte med en skvätt skummad sojamjölk.

Jag är inte där att jag måste äta på något på kvällarna. Men jag var där förr. Då gjorde jag morotsslantar eller tunna skivor av äpple och åt. Man kan göra saftsoppa på lightsaft och vatten med lite potatismjöl med. Fyller magen bra.

• Vilda Tiger

Men kom igen, tjejer! (Kanske killar också?) Vi fixar väl detta? Bara sju dagar av januari har gått, orken får inte tryta ännu. Föreställ er att godiset är insmetat med var och könshår. Ta en snabb promenad. Det gör jag varje dag, gärna på morgonen. Då håller man motivationen uppe resten av dagen. Detta med att inte äta godis sitter lika mycket i huvudet som i fysiska suger. Det tar 21 dagar att få en ny vana. Kom igen!

• Vilda Tiger

Här går det bara bra. Mina barn äter lördagsgodis men jag är inte sugen. Eller där ljög jag. Klart jag vet att choklad är GOTT, men det är inte värt det. Nu har jag tappat ett kg till denna vecka (har kämpat sedan sonen var två veckor, han är tio veckor i veckan som kommer) och har "bara" 16 kg kvar till min "okej-vikt". Varje dag utan godis och sött är ett bra steg närmare.

• Vilda Tiger

För mig går det bra. Jag fortsätter nog ett tag till sedan. Lika skönt att inte ta alls. Dock tar jag lite fika när vi är borta, där har jag inget förbud. Men godis och chips avstår jag helt.

• Vilda Tiger

För mig går det bra. Jag hade magsjuka i veckan och tappade 2,5 kg på två dagar. Klart jag inte vill krökas men skönt att i alla fall få NÅGOT för det. Jag gick upp 40 kg med sista barnet som snart är 12 veckor gammal. Nu väger jag 30,7 kg mindre än jag gjorde dagen innan han föddes! 12 kg kvar till min målvikt (72 kg). Klart jag vill vägs mindre ändå, för jag är bara 164 lång, men min kropp har skitsvårt att gå ner. Jag har både diabetes typ 1 och hypotyreos så att jag gått ner 9,7 kg sedan mitten av november (när bebis och allt vatten jag samlade var ute ur kroppen) är ett mirakel för mig. Men jag sliter! Promenerar VARJE dag, mellan 45 minuter och tre timmar som längst, plus att jag håller mig under 1200 kcal om dagen. Då får det liksom inte plats något godis.

• Vilda Tiger

1/2 idag! Fler än jag som klarade hela månaden? Fler än jag som ska fortsätta?

Svar på tråden Januariutmaning: En hel månad fri från godis och snacks