Inlägg från: Molle1981 |Visa alla inlägg
  • Molle1981

Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?

Sensitiveguy skrev 2015-01-15 21:01:16 följande:

Tillåt mig tvivla. Men vi får se. Jag tycker många "tar" i frågan. Men tyvärr är "ta i frågan" lika med begränsad invandring enligt en sverigedemokrat.

De är redan större i opinionsundersökningarna än de var i valet.

De SD menar med begränsning är inte ett antal utan just det jag säger.

Men fortsätter vi med invandringen som idag kommer övriga partier införa ett tak, då den enligt migrationsverket bara kommer att öka, och det ser inte ut som att trenden kommer att avika inom den närmsta tiden heller.
  • Molle1981
    Digestive skrev 2015-01-15 22:49:05 följande:

Den där mörkläggningen kan helt klart problematiseras hårdare och problemet bör lösas med kreativa lösningar som går under svenskens fina etik. Sverigedemokraterna kvalar dock inte alltid in där, tyvärr, får man tillägga.

Om samhället fortsätter som idag där det finns en förnekelse till sånt, så kommer det aldrig att lösas.
  • Molle1981
    JoBa skrev 2015-01-15 22:50:49 följande:

Då så. Då vet jag att du aldrig tröttnar på att hitta på egna "sanningar". Att repetera samma goja gör den inte sannare.

Så du förnekar det då och menar att det inte finns något problem med rasism mot etniska svenskar och att rasismen mellan invandrare?
  • Molle1981
    Sensitiveguy skrev 2015-01-15 22:55:43 följande:

PK - begreppet är en konspiration av SD för att påstå att samhället är uppdelat i två polariserande grupper - antingen för eller emot invandring. Anda inryms inte vilket gynnar deras svartvita världsbild.

Jag använder mest pk-begreppet för att samla ihop dem, tycker ändå att 7-klövern eller liknade kan vara lite överdrivet. Men alla partiets agera faktiskt efter att vara så politkt korrekta de kan. Och ingen av dem vågar att lyfta invandrarfrågan på riktgt. KD gjorde det, men blev snabbt tillrättavisade.
  • Molle1981
    Sensitiveguy skrev 2015-01-15 22:59:29 följande:

Opinionsundersökningar säger nada.

Jag tror krigen upphör, precis som Balkankriget gjorde. Inga problem, finns större grejer att hänga upp sig på i livet än invandrare.

Ja dem har oftast underskattat SD och överskattat Mp så att SD har ökat är nog dumt att sätta emot.

Tror tyvärr inte det. Det heliga kriget kommer att fortsätta och skapa oro väldigt är nog min uppfattning och vi har nog bara sett början av det här tror jag. Även Irakier får fri PUT nu, så den in andningen kommer också att åter öka.
  • Molle1981
    Dorian Ertymexx skrev 2015-01-16 01:03:36 följande:

Wow...

Så du tror alltså på allvar att det är invandringen som gör att det skärs ned i välfärden? Du tror inte att åtta år av Alliansstyre - med medvetna nedskärningar på just välfärden, de sista fyra åren med SDs stöd och goda vilja, har något med saken att göra?

Skattesänkningar skapar jobb precis som de gjort. Men tyvärr så har invandringen varit större så att arbetslösheten har ökat ändå. Vårat asylsystem och invandringspolitik kostar långt mkt mer än dessa skattesänkningar. Underskottet i statens finanser väntas även går med brakförlust även nästa år, trots en hel del skattehöjningar i år.

Så du behöver inte idiotförklara mig utan att du själv egentligen inte har någon koll på läget som det verkar.
  • Molle1981
    ölburk2 skrev 2015-01-16 13:04:29 följande:

Har just nu lyssnat till hur SD (Kristina Winberg) vill köra över dom mänskliga rättigheterna i Sverige, å tillåta att vi Sverige ska kunna avlyssnas helt.., såklart skyller dom på invandringen å terroristhotetet.., en riktigt obehaglig människa den där Winberg.

Länk?
  • Molle1981
    ölburk2 skrev 2015-01-16 13:29:34 följande:

SVT2 för nån timme sen.

På direktsänd rikstadsdebatt då eller?
  • Molle1981
    Dorian Ertymexx skrev 2015-01-16 15:21:10 följande:

Det finns problem med fortkörningar också. Importförbud av bilar kommer inte lösa det problemet.

Ja men då kan vi väl bortse från all typ rasism då, är det så du menar!
  • Molle1981
    Dorian Ertymexx skrev 2015-01-16 15:22:17 följande:

De skapar jobb så bra att arbetslösheten inte minskat det minsta - i värsta fall till och med ökat.

Jag idiotförklarar dig inte, du gör det på alldeles egen hand.

Ja tack och vara att vi samtidigt haft en stor invandring som har varit större än de jobb som kommit till. Samt att majoriteten av dem som kommit hit är väldigt lågutbildade och inte klarar av tröskeln för att komma in på den svenska arbetsmarknaden. En tröskel som är relativt hög i Sverige jämfört med många andra länder.
Svar på tråden Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?