Inlägg från: Molle1981 |Visa alla inlägg
  • Molle1981

Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?

Rataxes skrev 2015-01-20 16:05:56 följande:

Så skrev hen inte. Hen skrev att vatten är ett av E-numren. Fast glöm att få hen att erkänna att hen ljög. Inte så listigt att försöka ljuga om sånt för en som läst kemi på högre nivå...

Jo men han menade nog så, eller överlåter det till honom att svara på ;)
  • Molle1981
    Digestive skrev 2015-01-21 18:54:11 följande:

Ja, det bör uppmärksammas ordentligt. Kan dock se hur processen tar sig form på flertalet vis och just Sverigedrmokraterna behöver inte nödvändigtvis finnas med i något utav dem.

Om vi inte hade haft Sverigedemokraterna där de är idag, så hade vi troligen inte haft diskussionen ens. Iallafall långt ifrån där vi är idag och då har vi ändå långt kvar innan vi kan se någon vändning i denna mörka tunnel. Men både media och det politiska klinatetet har förändrats väldigt mkt bara det senaste året och det är bra.
  • Molle1981
    Dorian Ertymexx skrev 2015-02-02 06:47:31 följande:

Det hade vi visst. Diskussionen fanns långt före SD, har pågått under hela tiden som SD funnits, och hade fortsatt på en klart bättre nivå om SD inte existerat.

Tyvärr kan jag inte hålla med dig. SD har kommit fram genom det här och utan dem så hade det säkert varit ett annat liknade parti. Hade vi haft varken eller så hade vi inte haft diskussionen heller. Men du får givetvis ha din egna åsikt om detta.
  • Molle1981
    Dorian Ertymexx skrev 2015-02-03 01:26:22 följande:

Jo det hade vi, som sagt, diskussionen har funnits hela tiden. Skillnaden är att SD menar att diskussionen borde vara "stäng gränserna och ut med alla mörkskinn", gärna med ett bifogat "shalalallala" De har bara sänkt nivån och gjort diskussionen svår, om inte omöjlig att föra, eftersom det alltid är någon SD-rasse som ska sänka nivån så lågt det bara går.

Som vanligt en massa falska och påstådda påhopp, som det brukar vara när man pratar med anti-SDare. Det är just denna bilden den vänstervridna mainstreammedia vill att vi i Sverige ska tro. Men har du någonsin hört eller läst att SD vill stänga gränser och slänga ut folk med mörk hudfärg. Behöver inte ens be om någon källa på det, för det vet både du och jag att det inte är finns. Det är enbart i din uppbyggda fantasi det är så, något ni anti-SDare (media, politiker och såkallade anti-rasister) brukar dagdrömma om.

Om du läser genom vad SD står för, utan att ha din hatiska anti-radar på, så finner du snart ut att deras polilk inte mer rasistisk än de flesta andra humanitära länder, såsom våra grannländer Danmark och Norge.

Ta reda på lite fakta innan du kommer med en massa lögner. Jag diskutera gärna riktiga olikheter.
  • Molle1981
    Dorian Ertymexx skrev 2015-02-03 17:07:19 följande:

Ja det har jag. Säger frasen "uppmuntran till repatriering" dig något? Det är en SD-fras som lite fint smögs bort när det fick massiv kritik. SD jobbar hårt på att verka PK, men deras agerande avslöjar dem. Som när de är beredda att offra hela Sveriges väl och ve för att få stänga gränserna.

Du menar våra grannländer med tydligt rasistiska och fascistoida partier i ledningen? Du skämtar va?

Ja jag känner till det och vad är det i det som säger att SD hatar alla mörkhyade människor? Väldigt långsökt om du frågar mig, men det är så det brukar gå till när ni anti-SDare eller invandringspolitikens kramare ska komma med motargument till det förnuftiga. Att folk ska bli uppmuntrande till att resa tillbaka när orolighetens är över är ju väldigt bra. Vem vill inte återvända till sitt hemland om det blir möjligt, de flesta skulle jag säga om de verkligen har flytt hur pga att de varit tvungna. Men det är ju tyvärr så att det inte krig eller förföljelse som är den viktigaste orsaken för att personer vill invandra hit utan pga de ekonomiska fördelarna och ett rikare liv. Vilket enligt mig inte är ett asylskäl och heller inte enligt FN.

Den sista meningen förstod jag inte riktigt vad du menade med?
  • Molle1981
    nihka skrev 2015-02-04 00:10:18 följande:

Fel igen. FN:s flyktingkommissarie Antonio Guterres tackade Sverige för all hjälp vår del av flyktingmottagningen.Han tyckte att alla europeiska länder borde göra som Sverige.

Men det kan du och alla glömma att de kommer göra när de ser hur det gått för Sverige. Ett skräckexempel de med förundran beskådar.
  • Molle1981
    Dorian Ertymexx skrev 2015-02-05 00:40:19 följande:

Vad som säger det? Tja, att SD-glada alltid vill spara pengar på just invandringen. Med svepskälet "men tänk på de gamla och skolan!!" - fastän SD var främst i ledet att stötta Alliansens nedskärningar på just dessa områden. Och som skiter i de gamla när det kommer till kritan. Märkligt nog vill de heller inte spara genom att minska födelsetalen, en långt dyrare affär än invandringen. Rätt genomskinligt, milt sagt.

Det är enbart något du kokar ihop i din fantasi och jag märker även att du sympatiserar med vänsterkanten då du ser ett smånaggande av världens högsta skattetryck som något fel. Att sänka skatten var en bra sak. Hade det inte vart för katastrofuppgörelsen med mp så hade Sveriges välfärd sätt mkt bättre ut idag än vad den gör. Men det hoppas jag även att du förstår. Men antar att du hellre är för stora skattehöjningar så vi kan svälja de stora kostnadsökningarna för invandringen?

Du vet väl även att sittande regering b.la ska spara in en miljard på de redan hårt ansatta storsjukhusen i Stockholm detta året. Samtidigt har den rödgrönrosa styret utlovat mer pengar till b.la tiggande romer vilket gör att vi kommer få hit ytterligare fler.
  • Molle1981
    nihka skrev 2015-02-04 21:28:41 följande:

Krig är ett alldeles ypperligt asylskäl och det är som bekant krig i Syrien. FN:s flyktingkommissarie Antonio Guterres tackade Sverige för all hjälp vår del av flyktingmottagningen.Han tyckte att alla europeiska länder borde göra som Sverige och var lika positivt inställd till Tysklands insatser.

Ja det är krig i Syrien, synd att vi inte kan hjälpa så många av de flyktingarna. Vi är fullt upptagna med att hjälpa ekonomiska emigranter här uppe som ofta även slänger sina id-handlingar för att ljuga om att de är syrier eller under 18 vilket ofta är just inte fallet. Många av dem som kommer hit har redan ett tryggt liv utanför Syrien, men tar sig hit, då det är mycket förmånligare och tryggare.

Hm Tyskland tar bara emot en tiondel av vad Sverige tar emot och ger heller även inte PUT vad jag vet utan TUT?
  • Molle1981
    nihka skrev 2015-02-05 10:57:18 följande:

Dags att kliva ut i ljuset och öppna ögonen till att syriska flyktingar inte blir ekonomiska emigranter så fort de beträder svensk mylla. Du måste inte vilja hjälpa en endaste syrisk flykting att skapa sig ett liv i Sverige, men du behöver ju inte ljuga för att torgföra din antipati mot de som kommit hit. Lär känna några istället vetja.

Kanske dags för dig att öppna ögonen, lyfta blicken bortom Aftonbladet och Metro. Vi har ett enormt asylbedrägeri i Sverige idag. Säger inte att det är syriernas fel, jag hade gjort likadant, alla vill ju få det bättre. Och hade vi haft oändligt med pengar, jobb och bostäder så hade jag inte haft något mot det. Sedan finns det klart säkert några riktiga flyktingar bland dessa människor, men de flesta riktiga flyktingar har inte råd att ta sig ända hit. Iallafall inte med privatjet och taxi eller för den delen av människosmugglare. Du ska inte vara så blåögd och godtycklig, du kan vara human för det, precis som jag.
  • Molle1981
    Dorian Ertymexx skrev 2015-02-05 10:00:46 följande:
    Om du tycker att det var bra att sänka skatten ska du fan inte gnälla på hur det ser ut i vård, skola och omsorg. Det är en direkt effekt av det där skattesänkandet du tycker är så bra. Man behöver inte vara vänster för att begripa det.

Klassiker - skylla de senaste åtta årens fadäser och hemskheter på en regering som inte ens setat i ett halvår, och som saboterats av ett litet rasseparti. Gulligt!
    Så du menar på allvar att de 100 miljarder som det kostade staten att införa fas 5 är orsaken till en havererad skola, vård, omsorg och oroligheten på våra gator?

Du tror inte på allvar att denna massinvadring och dess omkostander har någon effekt på dessa områden?

Dessa områden har inte allt att skylla på invandringen, eller jo gatuoroligheterna och de sk. utanförskapsområderna ä väl en ren orsak av den stora invandringen och problemen den medfört. Men skola , vård och omsorg har även andra brister, men som självklart med en stor invandring har rasat samman totalt. Du förstår, det går inte bara att belasta en sjukvård om redan går på knäna med en massa nya patienter som dessutom har stora behov när de kommer hit. Eller en skola där lärarna som har blivit fråntagna vuxenrollen och redan har svårt att ha koll på bråkiga elever får en jämn ström med nya elever som varken kan svenska eller engelska utan några nya resurser. ur tror du att detta inte ka ha någon effekt på dessa verksamheter? Berätta gärna din vänsterideologiska lösning på detta..

Sedan har vi inget rasseparti i riksdagen, det är bara din personliga åsikt.
  • Molle1981
    MrFahrenheit skrev 2015-02-05 23:40:16 följande:
    Vi kan vända på det hela istället och ersätta syrierna med "etniska svenskar" och använda samma retorik, som redan har visat sig vara framgångsrik mellan 2006 - 2014.

Det du säger, egentligen, är att samhället är belastat utav en större andel människor som helt eller delvis har valt att leva i vårt samhälle genom att utnuttja trygghetssystemen som ska finnas till för de få som egentligen behöver det som mest. Detta måste vi komma åt genom att ställa högre krav, urholka trygghetssystemen, och sätta ett bäst före datum på samtliga människor, allt för att dessa ska känna sig mer motiverade att komma ut i arbetslivet fortast möjligt igen.

Detta synsätt leder givetvis till att samtliga blir misstänkta och ska jagas med blåslampa, trots att dessa rötägg som beskrivs så utförligt, enbart är en minoritet i det stora hela. Detta var ju inte den ursprungliga tanken...

Jag vet inte vad just du tycker men jag tycker att det är rimligt att samhället kan stötta människor som har haft oturen att hamna i kläm av olika anledningar (de flesta är skäliga) och gör det möjligt för dessa att ta nya krafter under en omställningsperiod ifrån arbetslös till arbetsför. Om man drar undan mattan för dessa så har alla desto mer att förlora i slutändan. Detta gäller sjukskrivna, pensionärer, arbetslösa, flyktingar mfl...
    Jag tycker också synd om de människor som får uppleva krig och elände. och är också för att vi ska ha ett bra asylmotagande för människor som flyr. Dock så fungerar inte detta i Sverige just nu. Den anstormingen vi har nu av invandrare, (inte alla som tar sig het på fel grunder, men väldigt många), är för stor för vårt lilla land och befolkning att hantera på många områden. Som en liten jämförelse så tar Sverige emot fler invandrare än Tyskland som ofta lyfts fram i debatten som den stora humanitära stormakten. Tyskland har tagit emot näst mest syrier efter Sverige, men är även 10 gånger så stort land som Sverige, sett till befolkning. Räkna man ut hur många Tyskland tar emot per invånare, så tar Sverige emot 10 ggr så många. Något är lite fel här och hur kan någon som Reinfelds säga att det är dags att öppna våra hjärtan, när de redan är vidöppna?
  • Molle1981
    MrFahrenheit skrev 2015-02-07 01:13:03 följande:
    Inget parti skulle någonsin gå till val på att vara ett rasse-parti. Inte ens Hitler gjorde det...
    Jo men nu är det lite skillnad på SD och NSDAP

Sverige måste ändra sin destruktiva politik och det är det bara SD som är för och just därför är det de ända alternativet just nu.
  • Molle1981
    Dorian Ertymexx skrev 2015-02-07 12:13:04 följande:
    Med emfas på "LITE".

Vilken destruktiv politik är det?
    Sluta märk ord, har du inget att komma med så, behöver du inte skriva något..

Har märkt i andra trådar, hur du fantiserar och lever i en drömvärld.
  • Molle1981
    Dorian Ertymexx skrev 2015-02-07 12:37:51 följande:
    Och så kom personangreppen igen. Fasligt vad snabbt du, ni, får slut på vettiga argument.
    Haha är ju du som kör med personangrepp och inte har några motargument?
    Jag lyfter fram sanningar och du svarar med att påpeka min stavning eller utryck.

Nu är det lite skillnad på detta och detta. Är om du inte visste det ett ganska vanligt utryck. Innebär inte att det är "lite" utan mer att markera att det är stora olikheter.
Svar på tråden Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?