nihka skrev 2015-01-11 17:31:12 följande:
Förvrängningar av sanningen? Hur kan du helt bortse från delar av det SD kommer med och tro att de bitar du råkar gillar är de enda som kommer att gälla?
Nationalister vill inte ha NÅGRA microsamhällen och INGA avvikande kulturyttringar. Allt som inte stödjer likriktning ses som ett hot om splittring. Att ha minoritesfolk inom den egna nationen är inte förenligt med ett nationalsitiskt synsätt. Men nu står det så i svensk lag att vi har 5 minoritetsgrupper och BS vet inte vilken fot han ska stå på. En fot är ju den nationalistiska, den andre är svensk lagstiftning som iofs kan ändras på sikt.
Du är ju enögd. Se bara på din trådstart.
Om man ser helheten i det BS sa så handlade det om att om Sverige får för många olika microsamhällen som tex stora delar av Malmö. Angered i Gbg, delar av Södertälje och jag kan fortsätta, utanförskapsområdena där polis ogärna går in, där brandkår vägra att åka in utan tungt polisskydd ökar ständigt. Det gemensamma med dessa områden är att de som bor där inte ser sig som svenskar och jag ger dem inte skulden, inte invandrarnas fel att det gått som det gått, enbart våra kära folkvalda och som enligt dig ska fortsätta på samma spår, gärna öppna upp gränserna lite mer för dem som egentligen inte har det behovet av skydd som det ofta framställs i media (då de kallas flyktingar, vilket väldigt få av dem egentligen är). Detta ska gärna med tas från biståndet så vi kan hjälpa ännu färre där hjälpen verkligen behövs, men istället fick UNHCF göra sin första historiska insamling bland vanligt folk, när pengar saknandes innan jul, till de främsta förnödenheterna såsom mat och akutvård. Detta då bistånden minkar speciellt från Sverige, som istället vill hjälpa några få på hemmaplan istället för väldigt många fler där det verkligen behövs.
Men tillbaka till ämnet. Om allt fler invånare inte känner sig som svenskar och en del av samhället, blir till slut splittringen för stor och landet slits istället sönder inifrån. Ett exempel på det är forna jugoslaven eller andra delar där det bryter ut oroligheter och inbördeskrig.
Förväntar mig inte att du ska förstå det här, för du verkar inte så öppen för att öppna ögonen än, eller så tillhör du den obotliga vänstern, då är det ingen mening då du ändå aldrig kommer förstå detta, då vi förmodligen har helt skillda världsbilder.