Inlägg från: Molle1981 |Visa alla inlägg
  • Molle1981

Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?

Sensitiveguy skrev 2015-01-16 15:30:56 följande:

Fast jag tror alla partier driver sin egna politik, oavsett om den skulle klumpas ihop med 6 andra partier. PK är ett sätt att påstå att alla är emot en, att man skiljer ut sig markant. Det stämmer delvis, men de övriga 7 man säger sig vara motståndare till är på intet sätt samma partier. Därför är hopbuntningen befäng.Jag bryr mig inte om dem, de som tillfrågas är ett extremt litet urval människor. Val är det relevanta, du får nöja dig med 13% till nästa val (notera: jag hade sagt samma om mp om de helt mirakulöst låg på 20% i opinionsundersökningarna just nu).

Varför har då tidigare krig upphört då? Om detta är dömt att pågå till all oändlighet?

Du säger det själv, olikheterna är väldigt få och likheterna väldigt många, speciellt nu när 6 av dem gjort upp om mkt av politiken på förhand.

Det är en sak om en opinionsundersökning visar ett speciellt utslag än när flera skapar en trend. Men en exakt siffra är alltid svårt men att de ökat och mp samtidigt backat är nog väldigt sannolikt, men visst "let the election tell us"

Alla krig har inte tagit slut. Jag menar inte att det ska pågå för evigt, men det kommer troligen hålla på väldigt länge, då denna islamistiska rörelsen är vida spredd både i Mellanöstern, och Afrika.
  • Molle1981
    ölburk2 skrev 2015-01-16 16:38:04 följande:

Inte direktsänd riksdagsdebatt, en intervju som jag tror hölls med ett par EU-parlamentariker en från MP å så hon från SD, dirketsänt vet jag inte heller, det blandas rätt friskt på SVT2 Forum, det som sänds förmiddagar nästa alla vardagar, kom in lite försent för att kunna svara mer exakt.

Men vill man hålla sig informerad/uppdaterad å är det rätt ställe å följa med i, ofta är det direktsänt å oklippt.

Tyvärr så är ofta repriserna vinklade, inte så dom är klippta, men jag tror ingen kan ungå som följer "politik å samhälle", märker hur vissa saker undviks.

Som att det blir lite fånigt när SÄPO säger att det är xx länder som spionerar på Sverige, å då nämner Kina, Ryssland å Iran, men undviker att nämna ett enda NATO land.

Jag tror ingen glömt att det är/var USA/CIA som spionerat på EU-länderna å som buggat FN-skrapan.

Jo det är tyvärr så det är med svensk media och till och med SVT som ska vara opartiska gör det.

Jo USA och CIA är inte bättre än Ryssland, men det är ju Sveriges förebilder så dem kommer de aldrig prata skit om.
  • Molle1981
    JoBa skrev 2015-01-16 21:09:28 följande:

Sluta flamsa. Det har jag aldrig sagt.

Du sa just det, indirekt när du svarade som du gjorde.

Du skrev.

Då så. Då vet jag att du aldrig tröttnar på att hitta på egna "sanningar". Att repetera samma goja gör den inte sannare.

Du skriver ju att enligt dig så är det något jag hittat på själv?
  • Molle1981
    MrFahrenheit skrev 2015-01-16 21:17:40 följande:

Alla vet att Molle älskar guacamoLLe

"Mmmmm this is good"

Haha den var fyndig den, men visst guacamole är väldigt gott, men det ska vara hemgjord inte ngn äcklig industriprodukt!
  • Molle1981
    MrFahrenheit skrev 2015-01-16 21:41:20 följande:

Jag gillar personer som uppskattar de rätta ingredienserna utan att blanda in en massa E-nummer i skiten.

Du och jag har något på G!

Ja riktig mat ska det vara, så synd att det förekommer så mkt fusk med maten i dagens samhälle!
  • Molle1981
    Dorian Ertymexx skrev 2015-01-17 21:19:45 följande:

Nej, jag tycker vi ska motarbeta rasism. För rasism försvinner inte bara för att invandrarna gör det. Rasism fanns långt innan den moderna invandringen, men då var det samer, tattare och folk från olika landsändar som hatades istället. Hatet bakom rasism är omättligt, det kommer inte lägga sig för att några försvinner. Det kommer bara söka nya människor att skylla allt som är fel på, nya grupper att plåga och förakta.

Klart att ingen rasism är okej, men det verkade precis som att du bara var emot rasism från etniskt svenskar mot utomeuropeiska etniciteter.
  • Molle1981
    KillBill skrev 2015-01-18 11:57:49 följande:

Så du tror alltså att vi skulle ha god och billig etnisk mat utan invandrare?

Har du ätit billig, god och autentisk  etnisk mat på svenska restauranger lagad av svenska kockar? Jag pratar om italiensk, kinesisk, tailänsk, indisk, eller arabisk (kebab)?

Min erfarenhet är att maten alltid är bäst om den är lagad av "ursprungsbefolkningen" och jag tycker att ditt påstående är befängt.

Tyvärr så lyfter sällan invandrare fram den egna matkulturen, det är ofast det de äter hemma, på restaurangen är det nästan alltid bara samma vägkrogsskit. Pizza, kebab, pasta och sallad eller en tråkig blandning av ett försök till svensk husmanskost uppblandat med Svenssonkinamat. Men klart det finns undantag, synd att de inte är fler bara, för då kunde Sverige bli ett riktigt rikt matkulturland.
  • Molle1981
    Dorian Ertymexx skrev 2015-01-19 19:31:52 följande:

I motsats till köttbullar och korv som är högkvalitetmat!?

Både kebab, köttbullar och korv kan vara finmat, beror på hur den tillagas. Den lokala kebaben på pizzerian eller Dennis hot dogs är det inte!
  • Molle1981
    Rataxes skrev 2015-01-19 19:40:17 följande:

Hur var det nu, vilket E-nummer har vatten?

Vatten har inget E-nummer, men det används flitigt för att fylla ut våra livsmedel tillsammans med olika tillsatser.

Är nog så han menar antar jag?
  • Molle1981
    Dorian Ertymexx skrev 2015-01-20 02:34:14 följande:

Och kebab är nötkött. Så... your point being?

Kebab behöver inte vara nötkött och sällan det är nötkött i den kebab som de flesta svenskar assosiera som kebab.
Svar på tråden Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?