Inlägg från: Molle1981 |Visa alla inlägg
  • Molle1981

Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?

nihka skrev 2015-01-14 19:55:44 följande:
    Fortfarande inga belägg för dina påståenden då.

OK. Återkom gärna när du har åtminstone NÅGOT belägg för någon av dina "slutsatser", för inga är rätt "soo fare" Hahahahahahaha!
    Du har fått dina belägg, kan inte göra mer om du inte kan läsa dem.
  • Molle1981
    Sensitiveguy skrev 2015-01-14 19:46:04 följande:

Jag tycker alla pratar om den, men utan den enda slutsatsen att vi måste begränsa den. Om man inte är sverigedemokrat då förstås.

Precis man vill inte göra något åt den, utan den ska fortgå precis som idag vilket även gör att den kommer att öka ytterligare de kommande åren. Men samhället kommer kollapsa helt ganska snart ändå om den får fortsätta.
  • Molle1981
    nihka skrev 2015-01-14 20:24:21 följande:

Jag kan läsa, och jag kan även skriva, just saying.

Du tycks inte se att statistik på hur många och vilka nationaliteter som invandrat och vetskap om att vi har arbetslöshet tillsammans med en artikel om att det är svårt för människor utan utbildning att ta sig fram i samhället inte ger "stor arbetslöshet   den består till mesta av okvalificerade invandrare från 3-världen."

Det hängde jag inte riktigt med på. Texten blev helt oförståelig?
  • Molle1981
    Molle1981 skrev 2015-01-14 21:17:02 följande:

Det hängde jag inte riktigt med på. Texten blev helt oförståelig?

Jaha, det var ett citat, därför jag inte förstod sammanhanget.
  • Molle1981
    Sensitiveguy skrev 2015-01-14 22:10:10 följande:

Så du anser att man inte kan prata om invandring utan att tala om begränsningar? Det låter i så fall odemokratiskt .

Man behöver inte räkna volymer, bara att normaliserar asylsystemet som inte gör Sverige så favoritserat för invandrar att komma till. Då ordnar sig allt av sig själv och vi kan ha ett humant och rättvist asylmotagande.
  • Molle1981
    Anonym (men herregud..) skrev 2015-01-15 01:50:54 följande:

Nej tråden ses inte som provocerande den ses bara som dum genom att du vinklar svaren, varför göra det till en omröstningstråd när du inte är intresserad av folks svar, det du vill ha är ju bara svar som du anser är rätta. Så nej det är faktiskt inget provocerand emed din tråd det är bara ytterligare än i raden av flera likadana

Sen du vet väl om att även invandrare kan vara rasister va? Och att man är invandrare och utländsk även om man kommer från England, Usa, Frankrike, Finland, Norge osv. Att ha utländska vänner eller fru oavsett vilket land dom kommer från beyder inte att man har något slags frikort från att vara rasist eller uttrycka sig fördomsfullt för det du gör i dins svarsalternativ är att uttrycvka dig fördomsfullt.

Enligt pk-svenskar kan inte invandrare vara rasister, om man inte invandrat från västvärlden då, för då är man ofast rasist ;)
  • Molle1981
    ölburk2 skrev 2015-01-15 11:37:36 följande:

Jag kan hänvisa till SCB:s prognosdag SVT2 och på webben idag 25 jan 2015, men missar ni den så finns allt som det hänvisas till på SCB:s hemsida antar jag..

Men jag tror inte det är, eller blir nån upplyftande läsning, för de som är emot invandringen..

Såg förresten BRÅ:s statistik igår, ang brottslighet å rädsla för att bli utsatt för brott, sändes även det i SVT2.

Både antalet brott, å rädsla för att bli utsatt för brott, har totalt sett minskat sen år 2005..

Ta nu inte det här som nåt jag vill disskutera personligen eller ens vill se avhandlas i den här tråden, jag är bara budbäraren.

Får respekterar att du inte vill diskutera detta. Men att brotten i statistiken ser ut att avta ngt beror främst på att allt färre bryr sig om att anmäla idag, mkt pga att polisen idag inte har resurserna att pirotera mindre brott såsom stöld och skadegörelse mm. Sedan har ofta invandrare från exempelvis Mellanöstern lågt förtroende för polisen vilket gör att de sällan anmäler och i de områderna som brotten ökar är just i invandratäta och segregerade områden.

Ville bara ha det sagt :)
  • Molle1981
    nihka skrev 2015-01-15 18:18:39 följande:

Jag ber trådstartaren om källor till dennes specifika påstående. Eftersom trådstartaren saknar belägg för sina specifika påståenden kommer jag inte att få några källor och det hjälper inte att googla.

Du har fått dina källor, både från SCB och DN samt en av dem från just Tino sanadajis sida. Men enligt dig så duger inte det som källor. Just för att de satte den svenska invandringen i dålig dager.

För dig gäller väl bara Aftonbladet eller liknade som bra källor.
  • Molle1981
    Sensitiveguy skrev 2015-01-15 20:40:17 följande:

Men då måste nog SD vara större om de skall rubba på en hel normalisering.

Hur menar du nu?

SD kommer att fortsätta att växa tills någon annan vågar ta i frågan på ett riktgt sätt. Troligen näst största partiet i nästa val.
  • Molle1981
    JoBa skrev 2015-01-15 21:18:03 följande:

Ytterligare en att lägga i raden av SD-lögner... Tröttnar ni aldrig?

Rasismen mot svenskar och invsvandrare emellan är troligen större än den som riktas mot invandrare från etniska svenskar. Men enligt media och pk-politiker så existera inte denna rasism och är inget som ses som ett problem.
Svar på tråden Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?