Inlägg från: Molle1981 |Visa alla inlägg
  • Molle1981

Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?

nihka skrev 2015-01-12 18:13:46 följande:

Med andra ord så har du inga belägg, ingen källa till ditt påstående ""stor arbetslöshet   den består till mesta av okvalificerade invandrare från 3-världen."

Tycka och tro är inte fakta.

Delade ju några källor till dig igår här?
  • Molle1981
    nihka skrev 2015-01-12 18:19:52 följande:

Invandrare kvoteras inte in överallt. De har rätt till sådant som etableringsersättning som är en särskild åtgärd för invandrare.

Nästa kommentar om min person anmäler jag. Håll dig till ämnet. Jag är inte ämnet.

Pratar inte om dig. Om du inte själv är invandrare såklart, vad vet jag?
  • Molle1981
    Anonym (?) skrev 2015-01-12 18:27:16 följande:

Och so stavas med ett o.

Så kanske om du börjar bli lite mer mångkulturell och skriver på utrikiska språk som engelska, kanske du kan lära dig stava lite bättre.

Prova!

Läs tråden innan du utökar dig, nästa gång. Ett tips bara.
  • Molle1981
    Molle1981 skrev 2015-01-12 18:29:54 följande:

Läs tråden innan du utökar dig, nästa gång. Ett tips bara.

Utalar dig skulle det klart stå, bäst att påpeka det för dig, antar jag!
  • Molle1981
    Sensitiveguy skrev 2015-01-12 18:37:09 följande:

Precis. Får man fråga vad du röstade på innan SD var ett riksdagsparti?

Jag har alltid röstat borgligt innan, främst på M men även på Fp. Du då om man får fråga?
  • Molle1981
    nihka skrev 2015-01-12 18:43:35 följande:

Men nationalister vill inte ha NÅGRA microsamhällen och INGA avvikande kulturyttringar. Allt som inte stödjer likriktning ses som ett hot om splittring. Att ha minoritesfolk inom den egna nationen är inte förenligt med ett nationalsitiskt synsätt. Men nu står det så i svensk lag att vi har 5 minoritetsgrupper och BS vet inte vilken fot han ska stå på. En fot är ju den nationalistiska, den andre är svensk lagstiftning som iofs kan ändras på sikt. BS talar med kluven tunga och försäger sig också. Han är nationalist. Nationalister vill ha en nationalistisk stat. I en nationalistisk stat ryms INGA ickeassimilerade grupper.

Jo, väldigt många flyktingar är just flyktingar även om de allra flesta inte är kvotflyktingar. När människor flyr undan krig blir de inte automatiskt ickeflyktingar så fort de beträder svensk mark.

FN har gått ut och VÄDJAT om att fler flyktingar ska tas emot av EUs länder. Jag tror FN och deras biståndsorgan UNHCF vet vad de behöver.

Jag strök all inbilsk skit om mig som du givetvis inte har en susning om. Vänligen sluta diskutera mig. Håll dig till ämnet. Jag är inte ämnet.

BS har inget emot våra minoriteter, det är där media har förvridit eller säkert många i spåren av detta, missuppfattat, inklusive du då som det verkar och jo, jag har rätt att skriva du, då det är dig jag diskutera med i detta fallet, alltså din åsikt mot min åsikt.

Jag vet att både media och våra pk-politiker enbart prarar i termen flyktingar och det med ett syfte. Att få oss svenskar att tro att det handlar om stackars flyktingar som förtvivlat söker asyl här i Sverige pga skyddsbehov. Men faktum är att det bara är runt 2% av dem som kommit till Sverige som invandrare sen 96 som enligt är flyktingar enigt FNs konventioner. Den största delen består av anhöriggetsinvsndring som står för nära 50% av den totala invandringen på ca 1.7 miljoner människor.

UNHCR, har utryckt oro över att Sverige tar emot så många fler flyktingar än övriga Europa. Vet inte om du missade det, att UNHCR faktiskt hade sin första privata insamling nu före jul, då pengarna som normalt kommer från enbart bistånd inte räckte till.
  • Molle1981
    nihka skrev 2015-01-12 19:09:14 följande:

Källa på det tack, eller tycker och tror du i vanlig ordning?

Med tanke på trådstarten och de olika "alternativen" så är det ju inte heller konstigt att du har utvecklat dina insatser i tråden till att falla under rubriken allmänna floskler och fritt fabulerande grundat i solida fördomar plus "omdömen" om människor som skriver här. Tror visst du vet allt, men inga belägg och du surnar när de efterfrågas.

Jag kan bara uppleva att det är du som är sur här, jag tycker det är lite småkul att du verkar bli så provocerad. Du förstår tråden var tänkt att vara lite ironisk, samtidigt som den är väldigt verklighetsförankrad ;)

Jag tycker inte jag behöver ha käller på allt, speciellt inte självklara saker som de flesta som följer med lite om vad som händer i omvärlden vet. Att kolla vilka grupper som invandrat är inte så svårt och att ta reda på hur hög utbildningsnivån i dessa länder är, är heller inte så svårt. Du fick en rad käller på arbetslös och invandring igår här samt på hur mkt Arbetsförmedligens olika arbetsbidrag såsom etableringsbidrag och nystartsjobb kostar staten varje år. Som sagt ska inte behöva vara din mamma och ta fram allt du behöver ;)
  • Molle1981
    nihka skrev 2015-01-12 19:24:19 följande:

Ja, annars förstår man inte "i huvudtaget".

Men uttala dig om att nästan alla invandrare som kommit till Sverige de senaste åren skulle vara "mer eller mindre analfabeter" gör du utan att skämmas.

Det här är inte Avpixlat. Här får man mothugg när man kommer dragandes med sådan nonsens.

Nu får du nog läsa det jag skrivit igen, sedan räcker det att skriva ett svar, inte flera stycken, blir lite rörigt då. Och hetsar inte upp dig för mkt över det här, inte bra för hjärtat ;)
  • Molle1981
    Rataxes skrev 2015-01-12 20:12:54 följande:

Det jag inte riktigt förstår är varför så många "exborgerliga" röstar på ett parti fullt med såsserier. Höga skatter hit och dit, bidrag till kreti och pleti, bara det inte går till invandrare?

Jag tycker att SD har gått mer åt höger och håller oftast med de borgliga i finans och skattefrågor. Sedan är inte svensk höger så mkt höger, om man ser på ett internationellt plan.
  • Molle1981
    Sensitiveguy skrev 2015-01-12 22:20:41 följande:

Röstat MP i de två val jag fått rösta, men håller med dem om väldigt lite. Vill dock vara delaktig i val.

Oki. Jag hade själv kunnat tänka mig att rösta för ett parti som värnar mer om miljöfrågorna, men jag tycker tycker inte de lever upp till sitt namn riktgt. Sedan delar jag inte heller deras syn på invandring som du kanske förstår ;)
Svar på tråden Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?