Inlägg från: Molle1981 |Visa alla inlägg
  • Molle1981

Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?

sjuttiofemman skrev 2015-01-09 21:17:51 följande:
    Jag drar inget kort. Men du kopplar invandringen till en lång rad negativa epitet utan att ha belägg för att det just är invandringens fel. Men det är ju ert starkaste argument till att stänga gränserna så jag är inte förvånad.
    Klart det har med invandringen att göra, direkt eller indirekt. Det är inte så svårt att se dessa kopplingar, det klarar ett barn, utan en massa källor. Du måste väl förstå att om man exempelvis sätter 10 nya elever som varken kan svenska eller engelska i en skolklass att den klassen ska få stora problem med undervisningen. Eller att det kommer 500 nya människor till ett litet samhälle på lika många urinvånare, att det kommer bli problem med både jobb och kommunens ekonomi.
    Att arbetslösheten inom en sektor, med redan stor arbestlöshet ökar om man importerar mer arbetslöshet inom samma sektor.

Jag är inte emot invandring i sig, precis som SD inte är, men är emot den oansvarslösa och destruktiva invandring vi har idag, ser inte problemet med er meningsmotståndare som inte kan förstå att vi vill ha en förändring och att ni helt kan ha missat vad som sker runt om oss?
  • Molle1981
    sjuttiofemman skrev 2015-01-09 21:19:18 följande:
    Jodå, enligt Sd iallafall. Han sviker den svenska nationen. Korkat, jag vet. Men ingen har påstått att Sd är smarta.
    Tror jag är smartare än du i alla fall, sluta att stämpla 18% av befolkningen som knäppa, då du inte har någon aning om det. Det bevisar bara att det är du som är ganska dum.
  • Molle1981
    Klotjohan skrev 2015-01-09 22:15:11 följande:
    Du svarar nästan alltid med floskler och konspirationer om pk-media, pk-eliten och vänsterextremister. 
    Sverige var mångkulturellt före 1980-talet. Tror du på fullt allvar att vi aldrig har haft varken invandrare eller influenser från andra kulturer innan???
    Innan 80-talet hade Sverige en näst intill obefintlig invandring om man jämför med dagens tal. Under andra världskriget, när vi hade kriget upp på vår tröskel, så tog vi bara mot ca 13 000 flyktingar. Det är ungefär samma antal vi tar emot varje månad 2014. Ni verkar inte fatta att det inte är invandringen jag är emot, det är antalet!

• Molle1981
    Rikard skrev 2015-01-09 23:42:57 följande:
    Detta påstående är inte sant.
    Tvärt om finns det politiska beslut om att svenska skolbarn ska informeras om kommunismens brott mot mänskligheten. Några enstaka politiker från Vänsterpartiet (som är ett väldigt litet parti, som du kanske känner till). Har motsatt sig detta, men ingen har talat om att "rensa ut böcker".
    Bara att kolla länkarna jag postat, är inte så svårt, bara att klicka och läsa.
    Molle1981 skrev 2015-01-09 23:15:01 följande:
    Visst kan du få det. Dock, så kommer jag inte ihåg alla, men googlade fram några till dig här i alla fall och ja, även fria tider och avpixlat har skrivit om detta här med kompletta källor som de oftast har på sina artiklar, när de hänvisa till statistik eller samhällstrender, något som de största mainstream medierna ofta saknar.

http://www.dn.se/debatt/ungdomar-har-obefintlig-kunskap-om-kommunism/
    http://www.expressen.se/debatt/lat-inte-kommunister-ta-makten-over-biblioteken/

Här kan du läsa om en undersökning som gjorts på svenska skolungdomar och deras kunskaper om kommunismen
    http://www.upplysningomkommunismen.se/?page=att_tro_men_inte_veta

Och då jag förväntar mig att du inte råkar klicka så mycket, så delar jag även en pressrelease för samma studie
    http://www.upplysningomkommunismen.se/epost/070509_press/

Det går säkert hitta fler om man söker lite, detta hittade jag på några minuters googlande.
    Jag hade själv nästan en obefintlig genomgång av kommunismen under min skoltid och visste heller inte om så mkt om alla grymheter förens senare i livet, när man själv började läsa på.

• Molle1981
    Rikard skrev 2015-01-09 23:46:00 följande:
    SD anhängarna har ju inga problem med att stämpla alla möjliga andra folkgrupper på både det ena och andra sättet.
    Jag förstår inte varför de blir så upprörda när de själva stämplas.
    Sd har inte kallat några folkgrupper för dumma, vart har du fått det ifrån?
  • Molle1981
    Sensitiveguy skrev 2015-01-09 23:52:25 följande:
    Hur kan du tro att det är en rättighet att stå emotsagd när man presenterar sina åsikter på ett forum?
    Det har jag inte sagt, men det går inte att resonera med vissa av er mest inbitna.

Du kan inte på fullaste allvar tycka att Sveriges invandrarpolitik fungerar tipp topp just nu? Det skrämmer mig väldigt mycket i såfall
  • Molle1981
    Sensitiveguy skrev 2015-01-09 23:54:45 följande:
    Men oavsett hur många som invandrar så är det ju invandrare. Snacka om semantik.
    Och vad menar du med det?
  • Molle1981
    Sensitiveguy skrev 2015-01-10 01:59:30 följande:

Vi fick lära oss jättelite om både kommunism och nazism. Borde fått lära oss mycket mera om båda, det är ju samma skit och elände.

Precis kan inte mer än att hålla med dig, men andra världskriget och i huvudsak nazismen hade vi väldigt mkt och det har dagens barn också. Vi hade en hel termin om just detta ämne.
  • Molle1981
    Sensitiveguy skrev 2015-01-10 02:02:50 följande:

Nej, men felet ni gör är att ni ställer dagens situation mot begränsad invandring. Som att det inte fanns mellanvägar i politiken. Alla "lösningar" gällandes invandringen är inte automatiskt begränsningar.

Jag säger inte nej till invandring och att hjälpa flyktingar i nöd. Men svensk flykting och integrationspolitik behöver grundlig ransakning och bara genom det, kommer invandringen och asylmissbruket som faktiskt råder i Sverige begränsas av bara det. SD går hårt på då de vet att de ändå inte kommer få igenom det de vill, utan är mer ute efter en kompromiss och det är det som behövs för att resterande partier ska se frågan på allvar, bubblan måste spricka och politiken rannsaka sig själva. Därför röstade jag och säkert de flesta andra som röstade på SD på just SD i valet inte för att vi är idioter eller en sämre människorsyn.
  • Molle1981
    FiaMedFunkk skrev 2015-01-10 02:15:38 följande:

Det enda bra jag kan se är klassklyftorna. Snart kanske jag med två kandidatexamen kan tjäna mer än en sophämtare.

Det blir nog bortsuddat om DÖ håller ihop och V kan styra politiken i 8 år framåt ;)
Svar på tråden Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?