Inlägg från: Madicken01 |Visa alla inlägg
  • Madicken01

BF september 2015!

kvinna86 skrev 2015-01-10 23:31:39 följande:

Hej, hoppar in här med.Plussade i tisdags efter att gått över BIM 3-4 dagar. Känns mest overkligt men jätteroligt och spännande. Jag och min man gifte oss i somras och bestämde oss då för att sluta skydda oss. Är nu i vecka 6 (5+2) och har beräknat BF 10/9. Vi bor i Stockholm och väntar vårt första barn.Känner så mycket symtom redan såsom ömma bröst, trötthet, halsbränna, illamående, värk i magen mm. Men fungerar bra i vardagen än så länge iaf!Roligt att följa er andra också =)

Grattis :) och välkommen! Skönt med symtom så länge de inte tar överhand :)
  • Madicken01
    Lissing skrev 2015-01-11 10:04:04 följande:

Går in i vecka 6 idag.

Har inte sovit en blund inatt,

denna klådan is killing me! 

Fler här som besväras av

extrem klåda över hela kroppen,

inkluderat i handflator och på

fotsulorna?

Ja som någon skrev, det låter som gravidklåda! Det måste du kolla upp så fort du kan. Ring MVC i morgon.
  • Madicken01

Vilka var det som skulle på tidigt UL denna veckan? Vi får hålla tummarna för er!

Känns som tiden sniglar sig fram, drygt två veckor kvar till jag skall på mitt UL.

• Madicken01
    igelkotten01 skrev 2015-01-12 11:45:03 följande:

Ja jag gjorde bikarbonattestet med sonen. Tror det är tidigast i v 14 man kan göra det? Självklart är inget vetenskapligt.. Men kul att spekulera :)

Jag ska göra ul på torsdag.

Spännande :) lycka till!
  • Madicken01
    idorina skrev 2015-01-12 17:34:51 följande:

Denna graviditet var VÄLDIGT oplanerad för oss, sambon har fast jobb sedan 8 år tillbaka men jag har varit arbetslös ett bra tag. MEN, idag fick jag jobb som startar imorgon! Så jäkla skönt! Nu kan man slappna av lite :)

Var bara tvungen att skriva av mig.

Är i V5+2 idag, inga nämnvärda symtom ännu. Inga ömma bröst, knappt nån växtvärk.. Man blir ju lite orolig..

Grattis till jobbet :) och graviditeten! Vi har nu bf runt samma datum.
  • Madicken01
    BabyJia skrev 2015-01-12 19:35:14 följande:

Det är det jag är livrädd för också...vill inte behöva göra ingrepp mm:( Hellre missfall än detta alltså.

Jag hoppas nåt kommer visa sig i fostersäcken imorgon, vill inte att dessa misstankar ska vara sanna. Men med min otur så...:-/

Stort lycka till i morgon! Håller mina tummar för dig!
  • Madicken01
    HardstyleEmZ skrev 2015-01-13 06:27:05 följande:

Hej allihop. Jag plussade redan i helgen BIM -6 . Det blir tredje barnet bf den 20sept

Grattis och välkommen ! Jag väntar oxå tredje.
  • Madicken01
    MissJP skrev 2015-01-12 23:06:58 följande:

Jag lämnar tråden nu.

Lycka till allihop! :)

Hoppas du är okej!?
  • Madicken01
    HardstyleEmZ skrev 2015-01-13 08:15:09 följande:

Tack desamma till er hur gamla är era barn? Mina är 7 & strax 6 år. När ska man berätta för dem? Känns lite tidigt nu redan v4. Risken för mf är ju ändå ganska stor än sålänge.

Mina är 10 och 1. Har en bonusson på 6. Vi väntar nog till efter KUB-testet med att berätta. Hade ett mf i v.10 i november så jag känner mig inte så trygg i denna graviditeten. Men vi hoppas naturligtvis att allt ska gå bra. Ska på UL om två veckor.
  • Madicken01
    Johannis86 skrev 2015-01-13 09:56:08 följande:

Hej tråden.

Har inte läst igenom hela.

I går fick jag reda på att jag är gravid. Enl mina beräkningar så hade jag sista mensen någon gång 3-6 dec. Har oregelbunden mens och kämpat för + länge med behandlingar osv. Haft uppehåll sen okt, så spontan gravid.

Så om jag inte är helt fel ute ska bf. Vara i sept.

Mitt första barn.

Stort grattis! Härligt att ert kämpande äntligen gett resultat. Välkommen till gruppen.
Svar på tråden BF september 2015!