BF september 2015!
Madicken01: Lycka till imorgon!
Madicken01: Lycka till imorgon!
[quote=74756007][quote-nick]Pluppla skrev 2015-01-27 16:31:39 följande:[/quote-nick]Vet inte om det är samma regler i hela Sverige? Men i Skåne där jag bor :) så blir man erbjuden kub de året man fyller 33 år och det blir jag om 3 veckor.. Och jag kände att blir man "erbjuden" kub test så vill jag ha det.. Absolut för oro men även för att få en bekräftelse på att jag är gravid och att vår tofs lever :) en förhandsgrandvisning typ.
Känner mig inte jätte gravid precis.. Mår väldigt bra förutom trött och ömma bröst. Så de e där vul kommer in i bilden för mig.. Skulle bara vilja veta att de slår ett litet hjärta. Sen har jag väl googlat sönder mig.. Får nog sätta kod på Google snart ;) läst så mycket om mf/ma och blir livrädd.. Speciellt ma.. Fruktansvärt och nu tex komma och göra kub testet och då ser dom kanske att fostret varit dött sen vecka 7 eller nått.. Usch!
Ja så i mitt fall är det dessa skäl :)[/
I västra Götaland måste man vara 35år annars får man betala 1500kr.
Fick i morse se ett litet hjärta som slog och längden stämde på mina antal veckor, 7+3. En lättnad! Nu håller vi tummarna...32 veckor till :).
Tack för alla "grattis" och glada tillrop :)
Miiam hoppas ni får positiva besked nästa vecka! Håller tummarna för dig.
Nu hoppar jag in här också!
Jag är i vecka 8 + 4.
Fick veta i vecka 6 att jag var gravid, hade inte en aning. Spydde upp precis allt i 11 dagar (trodde det vara magen/kroppen som ballat ur totalt efter svår migrän). Åkte ut och in från sjukhuset, men så var det en kväll där som bad mig lämna ett urinprov ifall ifall. Så visade det sig att jag var gravid och hade UVI.
Åkte hem på kvällen. Men det blev ambulans och läggas in på gyn dagen därpå. Spydde ännu mer (att det ens är möjligt)... Så där låg jag ett par dagar.
Väl hemma igen så spyr jag fortfarande varje dag och är kolossalt trött. Men nu har jag iaf inte svältkroppar i urinen och rasar inte i vikt!
Jag är lycklig över graviditeten men har inte kunnat njuta av den nåt än då jag mår skit dygnet runt.
Ska läsa ikapp mig lite här nu. Om någon har liknande erfarenheter som mig får ni gärna skriva :)
Detta är förövrigt min första graviditet och är 23 är.
Ska på ul idag kl 1400 ! Nervös ! Är i vecka 8+4 vad kan man förvänta sig att se nu?
Den här tröttheten!! Den är ju förlamande! Någon mer som känner av den?
Ringe till barmorskan idag och ska inte ta prover förens i början av mars.. då kommer jag vara i typ v 10-11 någonting.. är inte det jättesent för ett första besök (utöver informationsmöte) ?
Wiihooo! LYCKLIG <3 Ett tickande hjärta såg vi idag. V.6+5!
Ang illamående så har mitt varit värst på morgonen. Nu har jag börjat med att äta lite fil och flingor (vilket jag aldrig äter annars!) det första jag hör på morgonen och det har gjort det lättare. Sen kan jag få i mig min vanliga frukost utan problem.
Tröttheten är värst tycker jag!