Inlägg från: Madicken01 |Visa alla inlägg
  • Madicken01

BF september 2015!

Jag vet att det kan vara falsk trygghet men det känns ju ändå bra när strecket blir starkare och starkare!

• Madicken01
    I Walk The Line skrev 2015-01-06 23:46:10 följande:

Hej hej! Jag testade ikväll, och vi är gravida!! Helt obeskrivligt lyckliga. Första hormonbehandlingen :) Det blir vår fjärde gemensamma, de andra är 12, 10 och 1 år.

Jag är lite nojjig än, vill inte berätta för någon pga missfallsrisken, men var tvungen att berätta för någon, och hittade denna tråd!

Grattis allihop!! â¤ï¸

Grattis :)
  • Madicken01
    snusmumriken skrev 2015-01-07 09:14:50 följande:

Aha, vilken del av landet bor du? Hade gärna gjort kub-test om jag fick möjligheten, men tror inte jag får det här (västra Götaland). Är 33 år kan tilläggas, har inte fått göra något extra test de andra två graviditeterna. Kanske ska ringa snart ändå, har fått ett par missfall och det var riktigt tungt att ringa för att säga att jag inte behövde inskrivning längre så därför tänkte jag vänta..

I Göteborg får alla som fyllt 35 göra KUB gratis. Vill man göra det när man är yngre får man betala, 1500kr var det 2013.
  • Madicken01
    Majrovan86 skrev 2015-01-07 13:14:49 följande:

Hej tjejer!!! Nu kan jag pusta ut ;D Tog en sticka för några minuter sedan! Det ser ju bra ut! BIM imorgon. :) Tänkte ta ett digital då, eller behövs det?! ;p

Mb

Grattis :)
  • Madicken01

[quote=74639117][quote-nick]MissJP skrev 2015-01-07 13:14:08 följande:[/quote-nick]Hur kan 7-10 dagar bli 12.. jag trodde vårdpersonal var bra på siffror. Hur kan de låta det ta så lång tid! Det kan fortfarande vara ett utomkved, hon kunde inte säga hundra att det inte var det. Så varför vänta så länge... jag blir lite arg nu.[/

Det förstår jag att du blir! Är det utomkved vill man ju inte gå med det längre än nödvändigt!!! Går det inte att få komma tidigare?

• Madicken01

[quote=74639606][quote-nick]MissJP skrev 2015-01-07 14:41:51 följande:[/quote-nick]Jag har försökt ringa halva dagen och typ 50 gånger men det är en telefonsvarare som säger att de inte kan ta emot fler samtal och att man ska försöka senare. Nu är deras telefontid slut för dagen. Jag fattar inte.. Läkaren skrev på lappen 7-10 dagar och den lämnades i receptionen. Det är ingen blaha-sak![/

Det är ju inte okej! Ingen akutmottagning du kan åka till?

• Madicken01
    Lissing skrev 2015-01-07 22:01:40 följande:

Visst gör det.

Tog ett test idag jag med, visade "Gravid 2-3", på ÄL+ 17, så det stämde ju! 

Lär ta ett till om några dagar, för att få se 3+ också 

Härligt :) Mår du bra? Några symptom?

Jag har inte mkt till symtom och var så glad i två dagar för jag hade inte en tillstymmelse till blödning men i kväll, tredje dagen utan, vid toabesök var det dax igen.... Hade fått upp hoppet igen men jag tappar det så fort jag ser blod :(

Vill få symtom !! Vill till och med må lite(!) illa!!
  • Madicken01
    Minlillaninja skrev 2015-01-07 22:03:24 följande:

Hej tjejer, hoppas det är okej att jag hoppar in här.

Blivande 23 åring med en tös på 2.5 år som plussade igår och enl sista mens är beräknad till 15/9 :)

Grattis och välkommen :)
  • Madicken01
    Lissing skrev 2015-01-07 22:26:02 följande:

Usch det är hemskt med blödningar! Hoppas verkligen allt ser bra ut. Många blöder ju genom hela sina graviditeter och får friska barn ändå 

Jag har inte haft nåt symtom mer än molvärk och uppsvälld mage hittills. Men igår pang bom fick jag illamående, halsbränna och jätteömma bröst. Allt på en kväll. Det har hållt i sig idag med. Kommer och går hela tiden... Har trott att jag ska kräka flera gånger idag, men har sluppit  

Lyckos dig ;)

Jag känner av brösten, inte att de ömmar men de liksom "hettar" i dem....

Hoppas mitt oxå kommer pang bom :).

Ja jag blödde, stört blödningar, då jag väntade min dotter långt in i graviditeten och det gick ju bra. Varje graviditet är dock en ny och oron kommer ändå, man hade velat ha en garanti att allt går bra så man bara kan slappna av.

Jag hoppas du slipper kräkas men skulle förmodligen avundas dig ;)
  • Madicken01
    lördagsgodis skrev 2015-01-07 22:22:54 följande:

Vi är några som blöder i tråden... Jag har läst att 30% blöder någon gång under de tre första månaderna och att det är vanligare att blöda för omföderskor. Känns lite tröstande för min del iaf.

Med min dotter blödde jag ända fram till ca v.21. Störtblödningar! Men det gick ju bra. Med sonen hade jag mindre blödningar från v.25 ungefär. Det gick ju oxå bra.

Ändå är det ingen tröst nu, även om det gick bra då då vet jag ju inte av vilken anledning jag får blödningar nu. Dessutom slutade ju min senaste graviditet i mf och då blödde jag ju oxå....

Men vi utgår ifrån att det går bra för alla och att samtliga har "normala" blödningar!

Det du skriver om omföderskor känns ju ändå skönt att läsa :)
Svar på tråden BF september 2015!