Inlägg från: Madicken01 |Visa alla inlägg
  • Madicken01

BF september 2015!

BabyJia skrev 2015-01-08 12:30:11 följande:

En uppdatering. Färdig på gyn nu.

Jag har fått en remiss och ska få ta ett hormonprov på lördag på akuten. Inget foster syndes, men det var en liten "säck" i livmodern. Antingen så är det tidigt begynnande graviditet eller en som avslutas, det kunde hon inte svara på. Sen såg hon att min högra äggstock var något förstorad och det ska dem kolla närmare på förmodligen när dem har fått svar på hormonprovet.

Sen kan jag tydligen ha urinvägsinfektion också, för urinet är skickat på odling.

Så ser läget ut nu. Känner mig lugnare iallafall, men har liksom redan inställt mig på att det blev nog ingen graviditetslycka för mig denna gång. Återkommer till tråden om läget ändrar sig och det kommer gå bra, annars är det bara att göra ett nytt försök senare.

Håller tummarna för dig!!
  • Madicken01
    Babydreamer skrev 2015-01-08 15:32:40 följande:

Började nyss blöda rätt mycket missfall är nog ett faktum...

Nej nej nej! Hoppas inte. Har du ont? Jag håller tummarna för dig!!
  • Madicken01
    BabyJia skrev 2015-01-09 07:32:33 följande:

Idag åker jag alltså åter igen till sjukan och ska ta blodprov på labb.

Är lite nervös, tänk om jag får vänta tills på måndag innan jag hör nåt från doktorn:-/ Jag ska nämligen inte träffa henne idag.

Fy, jag hoppas hon ringer senare under dagen. För det hade vart en pina att vänta hela helgen utan att ha fått några svar:(

Håller tummarna för dig!! Lycka till!
  • Madicken01
    BabyJia skrev 2015-01-09 11:00:09 följande:

Det lät lovande. Nä, provet ska ej skickas. Bara lämnas från lab till gynläkaren jag träffade igår. Så det är på samma sjukhus.

Hon sa först att provet skulle tas efter två dygn, men sen ändra hon eftersom lördagar är krångligare. Så hon tyckte jag kunde gå direkt till labbet idag efter 24 h från det att dem tog blodprov igår och ta nytt blodprov. Sen skulle hon räkna ut hcg och jämföra värderna.

Jag hoppas verkligen att det ökar som det borde. Jag tror ärligt talat att jag inte är längre än i v5 ca, hon fick det till v6+2 typ när hon räkna efter min senaste och vanliga mens i nov. Men digitaltestet visa 2-3, så att det bara gick igår att se en hinnsäck i livmodern vill jag hoppas kan bero på att det är såpass tidigt ännu.

Har mycket känningar i hela området av livmodern, mycket molvärk. Tom lite bak i ryggen. Sen något ömma bröst sen 3 dagar. Vill verkligen att detta ska gå vägen, men kan ändå inte slappna av innan jag vet svaret på dessa prov.

Då får du svar idag eller? Fortsätter hålla tummarna!!
  • Madicken01
    BabyJia skrev 2015-01-09 12:09:28 följande:

Hoppas verkligen det! Sitter på lab och väntar på min tur nu:)

Ååå hoppas!!!
  • Madicken01
    BabyJia skrev 2015-01-09 14:57:06 följande:

Haft kontakt med doktorn som har tittat på mina blodprov. Det såg oförändrat ut och hon sa att vi kan inte släppa tanken på att graviditeten sitter fel:( Så på måndag ska jag ringa gynmott. igen och be om att få en ny tid till dem och förhoppningvis få komma dit på tisdag el onsdag för att göra en ny koll. Missfall verkar det inte som det är...utan då är det utomkved det är misstankar om.

Det här har verkligen tagit mycket energi. Det är jobbig att gå med en sån oro:-/

Jag tar en paus från tråden, för att göra utrymme för mindre oroande inlägg.

Önskar alla lycka till i era graviditeter!

Lycka till, till dig! Hoppas du återvänder snart med positiva besked. Förstår om du vill ta en paus från tråden men gör det inte för vår skull. Vi är alla hör för att peppa och stötta!

Ta hand om dig!
  • Madicken01

"Fortsätt leva som vanligt" är ju det klassiska rådet när man blir gravid.

Jag försöker men de blödningar jag haft har ändå påverkat mig, vågar inte träna på samma sätt längre har lagt ner löpningen just nu och kör bara promenader. Känner mig osäker på att ha penetrerande sex.

Trist! Kan tänka att jag själv är tramsig och att det inte är någon fara men jag kan inte njuta av varken löpning eller sex utan tänker bara på att det skall påverka graviditeten.

Nån som känner igen sig?

• Madicken01
    tjoppan skrev 2015-01-09 22:20:32 följande:

Samma sak här! Sist vi hade sex blev de en lite blodig historia. Å sist ja joggade fick ja oxå en liten blödning. Så ja tar de rätt lugnt tills ja vet att allt är bra med bebis.

Skönt o höra att jag inte är ensam i mitt "upplägg". Så trist att behöva avstå två så viktiga saker i livet men ja, man kan ju träna och ha sex på andra vis...

Känner inte att det är värt oron.
  • Madicken01
    eriwag skrev 2015-01-10 00:54:25 följande:

Missfall. Är så ledsen. Inte börjat blöda. Men läkaren kollade mig med vul. Och han konstaterade att mensen kommer komma.

Så sorgligt! Kram på dig!
  • Madicken01
    lördagsgodis skrev 2015-01-10 00:32:49 följande:

Har oxå slutat med den lite tyngre träningen och simmar istället och penetrerande sex har vi inte haft på ett tag men man får ge mycket närhet och som sagt det finns ju fler sätt att ha sex på. Känner mig mer nervös nu inför vulet när det närmar sig tisdag, hoppas ju så att allt står rätt till.

Simning har jag oxå funderat på! Birde ta tag i det! Va skönt att du hst vul på tisdag! Håller tummarna för dig! Vilken vecka är du i då?
Svar på tråden BF september 2015!