Inlägg från: lizanilander |Visa alla inlägg
  • lizanilander

BF september 2015!

Sopp skrev 2015-08-28 09:38:05 följande:

Min är så liten så han fattar inte ens att en bebis är på g, tycker mest att det är roligt att pilla i naveln när jag försöker förklara :) ingen ide att försöka förklara ilningar heller med andra ord

Ang domningar så kanske jag känner något liknande. Sista veckan får jag en så sjukt obehaglig krypande känsla i primärt vänster sida av kroppen. Får typ sitta och slå på mig själv haha .. :S svårt att somna

Lycka till Liza, så spännande!! Jag är inte alls avundsjuk .. :)

Jag har också känt av lite domningar till och från, mysko men garanterat inget som har nån betydelse :P Tack, vi ska in på ny kontroll imorgon bitti och blir då ev. igångsatt. Får se när bebisen kommer :P
  • lizanilander
    MrsHeinerborg skrev 2015-08-28 22:24:23 följande:
    Åh lycka till!! Snart har du bebis att gosa med!
    Tack, det kan behövas, börjar bli nervös igen nu :O
  • lizanilander
    lördagsgodis skrev 2015-08-29 02:05:15 följande:

Ååå vad spännande lizan, lycka till!

Snart är det fullt med bebisar i tråden:)

Vår lilla tjej är oxå väldigt lik storasyster till utseendet men hon är mycket nöjdare än syrran som inte sov en hel natt på över ett år och som var väldigt missnöjd första månaderna medans Alva sover, sover, äter,sover och fyller sina blöjor:) hon har några kortare vakenperioder på dagen och hon trivs allra bäst när det är liv och rörelse runt henne.

Ja sakta men säkert börjar de dyka upp! Gud vad skönt för er, vi har haft samma med vår första son, så vi får se hur denna blir :P
  • lizanilander

Efter 9 timmar i väntan på om vi skulle få igångsättning eller inte igår så sattes det tillslut ett dropp typ 18:45 då jag redan var öppen 3 och tappen var nästan utplånad. 20:37 kom vår lilla Mio med raketfart till världen! Det gick sjukt fort och jag fattar inte hur jag kan vara hel efter detta, då jag fick sys över en timme med första sonen efter mkt bristningar och klipp. Vilken total skillnad och jag är nästan mer i chock över hur jag kan kissa utan att det svider, än att det gick så fort :P Lycka!!!

• lizanilander

Det var en otroligt intensiv med bra förlossning :) Han kom i 38+6. (vattnet gick 38+4) rätt otippat :P 

• lizanilander

Tack så mkt allihopa! :D Idag väntas det besök från pappan och brorsan :) Måste va kvar till imorrn bitti så det känns lite segt när man väl vill hem liksom :P

Det sägs väl att i regel går andra förlossningen fortare, min första tog 3 dygn från första värk. Denna gick ju löjligt fort om man inte ska räkna med vattenavgången 2 dygn innan. Fick iofs värkar samma kväll som det liksom inte blev nåt mer med, men hade räknat med iaf minst 8 timmars förlossning när de väl satt droppet. Jag trodde jag spruckit som fan denna gång eftersom det gick så fort men behövde inte ett enda stygn, helt otroligt :O Blev klippt på 2 ställen med första och fick en del bristningar, hade krystvärkar då i drygt 2 timmar. Det är så olika, helt stört....
    Inorr02 hoppas du slipper BT-med. och att besöket går bra!!

• lizanilander

Stort grattis till alla som fått och heja heja till alla som ännu väntar!!!!!

Min första förlossning tog 3 dygn varav drygt 17 timmar på förlossningen med över 2 timmars krystvärkar. Sonen kom då 41+5. Denna var helt annorlunda!
    Vattnet gick med råge den 18:05 27:e aug. (38+4) Inget mer hände. vid 21 var vi inne på kontroll. Började få glesa värkar vid 22 som fortsatte vara glesa fram till typ 01. Jag fick sovdos och vi åkte hem och sov några timmar. Nästa dag in för koll kl 13. Hade c:a 1-2 värkar per timme. Vi ville hem och vänta på värkstart, vilket var ok då allt såg ok ut. Dock skulle vi bestämma oss för om vi ville bli igångsatta dagen efter eller avvakta ytterligare. Jag har haft ångest inför igångsättning men vi pratade genom det och kände att det kommer ändå bli det tillslut ändå om vi skulle vänta lite till. Halv 10 den 29:e hade vi ny tid för koll och igångsättning, men eftersom det var smått kaos på förlossningen med bara en läkare som hade massa akuta snitt så kom inte vår BM in till oss förrän kl 17. Var tvungen att vänta på läkaren då BM helst inte ska undersöka när vattnet gått. Iaf, läkaren kom 17:30, jag var öppen 3 cm och tappen nästan helt utplånad, så det blev dropp som igångsättning. Fick lavemang innan som jag tror även gjorde sitt då det började komma igång med värkar 10 min innan droppet sattes. 18:45 fick jag dropp, därefter värkar med c:a 1 minut mellan. Runt 20:15 ville jag ha bedövning, blev undersökt och var öppen 6 cm, BM skulle gå och ringa narkosen direkt. Jag fick 2 värkar efter hon varit där, 3:e var krystvärk! Min man larmade och BM kom direkt, då fick jag en till krystvärk sen upp i sängen och blev undersökt, var då öppen helt?! ganska sjukt, sen kom Mio 20:37 :D
    Mina förlossningar har varit som natt och dag och jag är så glad att denna blev positiv trots att det gick så fort. 

• lizanilander

Grattis Blixt3!

Jag måste bara påpeka att enligt statistik så går vattnet endast för 1 av 10. Är det inte då märkligt många som vattnet gått på här? Snarare 9 av 10 :O 

Här hemma går det riktigt bra med storebror, 2 år mellan. Han kollar knappt alls på tv, kör mest med sina bilar och grejar :) Skönt att vi nu bor i hus känner jag så han kan vara ute en del, det är mycket populärt!! Han är väldigt stolt och har varit väldigt snäll mot lillebror än så länge :) 

Jag skulle helamma var tanken, men pga diverse saker så gick vi över på ersättning ganska omgående. Tyvärr går inte liten upp i vikt som han bör men vi skulle ha lite is i magen och avvakta till nästa vecka. Den 22:e är det inbokat läkarbesök så vi får se vad de säger då. Han äter bra (tycker både jag och de på BVC) och spyr inte alls mycket så vi vet liksom inte vart maten tar vägen. Vi hade mycket viktproblem med storebror också som höll på i 1½ år, så nu när Mio inte går upp så kommer all den där ångesten tillbaka kring vikten, för det var rent ut sagt ett jävla mas med det, samtidigt som han egentligen mådde hur bra som helst och var superpigg! Till slut släppte de det på BVC och även läkarna sa att han är bara sån helt enkelt, det är inget fel på han. 

Nu är ju dock Mio väldigt liten, vägde bara 2775 vid födsel (46 lång), och eftersom han inte gått upp riktigt så ligger han på nedersta kurvan nu, liten för tiden, så jag förstår ju att han måste upp mer! Men det vänder nog snart :)

• lizanilander

Jag började på 62, på förlossningen stod det 69 så gick inte upp så mkt. Tappade dock 5 kg i början, tror jag är på startvikt nu. är väl olika hur mkt man gått upp och vad man gått upp. med första gick jag upp 20 kg, mkt vätska. startade på samma som nu, tog 3 månader innan jag var tillbaka på startvikt, tänkte också så, 9 mån upp och ner men det gick otroligt fort ändå tycker jag.

Svar på tråden BF september 2015!