Stort grattis till alla som fått och heja heja till alla som ännu väntar!!!!!
Min första förlossning tog 3 dygn varav drygt 17 timmar på förlossningen med över 2 timmars krystvärkar. Sonen kom då 41+5. Denna var helt annorlunda!
Vattnet gick med råge den 18:05 27:e aug. (38+4) Inget mer hände. vid 21 var vi inne på kontroll. Började få glesa värkar vid 22 som fortsatte vara glesa fram till typ 01. Jag fick sovdos och vi åkte hem och sov några timmar. Nästa dag in för koll kl 13. Hade c:a 1-2 värkar per timme. Vi ville hem och vänta på värkstart, vilket var ok då allt såg ok ut. Dock skulle vi bestämma oss för om vi ville bli igångsatta dagen efter eller avvakta ytterligare. Jag har haft ångest inför igångsättning men vi pratade genom det och kände att det kommer ändå bli det tillslut ändå om vi skulle vänta lite till. Halv 10 den 29:e hade vi ny tid för koll och igångsättning, men eftersom det var smått kaos på förlossningen med bara en läkare som hade massa akuta snitt så kom inte vår BM in till oss förrän kl 17. Var tvungen att vänta på läkaren då BM helst inte ska undersöka när vattnet gått. Iaf, läkaren kom 17:30, jag var öppen 3 cm och tappen nästan helt utplånad, så det blev dropp som igångsättning. Fick lavemang innan som jag tror även gjorde sitt då det började komma igång med värkar 10 min innan droppet sattes. 18:45 fick jag dropp, därefter värkar med c:a 1 minut mellan. Runt 20:15 ville jag ha bedövning, blev undersökt och var öppen 6 cm, BM skulle gå och ringa narkosen direkt. Jag fick 2 värkar efter hon varit där, 3:e var krystvärk! Min man larmade och BM kom direkt, då fick jag en till krystvärk sen upp i sängen och blev undersökt, var då öppen helt?! ganska sjukt, sen kom Mio 20:37 :D
Mina förlossningar har varit som natt och dag och jag är så glad att denna blev positiv trots att det gick så fort.