Inlägg från: lizanilander |Visa alla inlägg
  • lizanilander

BF september 2015!

Sopp skrev 2015-07-29 20:01:30 följande:

Vi har ju ett löjbarn hemma redan så det mesta finns, men har köpt och kokat nya nappar samt köpt på mig lite färdigblandad ersättning om mjölken skulle ta tid att rinna till ordentligt Fick ett sånt här startpaket från BVC när jag var där igår, där låg lite blöjor och sådant.

Som du beskriver dina förvärkar kändes det när min förlossning startade, Liza. Men sen hade jag aldrig några förvärkar heller så jag antar att det är individuellt :) Ta det lugnt nu så får din man fixa allt med flytten nu !

ja jädrar, man kanske borde fixa ersättning ifall nåt skulle krångla! När jag fick sonen så hade jag iofs mjölk till trillingar om det skulle behövas, men det säger ju inte att denna gång blir samma :P 
    Hmm, nja det känns inte som att det är på gång direkt, är ganska oregelbundet. Med första hade jag mkt sammandragningar, inte lika starka och täta som nu dock, men jag antar att det bara känns mer denna gång :P Jag tar det så lugnt jag kan, har vart hemma med sonen i snart en månad nu för dagis varit stängt, så börjar ta på krafterna, men med flytten är det mesta redan fixat så det är skönt!!!
  • lizanilander
    Inorr02 skrev 2015-07-30 18:12:11 följande:

var till bm i dag ev kan hf vara på intågande åter står att se. hade gått upp 1 kg på en vecka brukar gå upp runt 200 gr per vecka, jag börjat att samla vätska. så de är bara att ta de lugnt och vila. Så får man se hur man mår till veckan när man ska till bm.  

Får vara glad varje vecka utan hf, hittills så har ju fått vara frisk 4 veckor länge än förra gången vilket är skönt.  

vill ta mig till v 36-37 i alla fall

Åh då får vi hoppas du klarar dig, skönt att du kommit 4 veckor längre denna gång iaf!! Jag kan gå upp 2-3 kg lätt på en vecka om jag äter typ lite mer onyttigt än vanligt, men det mesta är vätska som bildas så jag skulle nog inte kunna gå på vikten om jag misstänkte hf. Mitt blodtryck däremot ligger sällan högre än 110/70 så skulle det bli högre så skulle jag börja fundera. Idag var det dock som det brukar, 100/60 :) Lycka till nu med att slippa hf!!!!!!!
  • lizanilander
    lördagsgodis skrev 2015-07-30 19:18:38 följande:

Även jag har varit hos bm idag och mitt sfmått har ökat till 37cm och jag ligger nu ännu högre över översta kurvan så får ett till tillväxtul den 5/8 så får vi se om de startar mig tidigare... annars var alla mina värden bra och bebis är rörlig men det var även dottern tills förlossningen startade.

Hat virkat en snuttefilt till bebisen:)

Trist med hf! Hoppas du klarar dig ett tag till och bra att de har koll.

ja tänk så olika det kan vara med de måtten! Mitt ligger nu på 29-30 i 34+4. Men vad skönt att få ett till tul, men samtidigt läskigt ifall de vill sätta igång dig innan, då kanske det inte alls är många dagar kvar :O shit vad spännande!! Hur mkt beräknade de att bebisen skulle väga på det förra tul:et ni gjorde?
  • lizanilander

Min mage har vart helknas idag, har vart på toa och gjort nr 2 5 gånger, har tidigare haft problem med trög mage och förstoppning. Funderar på om det är sammandragningarna som orsakat denna förändring.....hej och hå vilket roligt samtalsämne :P haha!

• lizanilander
    Feather skrev 2015-07-30 23:39:05 följande:

Hej Tjejer!

Läser hos er en del, skrivit ngn gång. Jag har bf 27 sep. Ska på ul pga föreliggande moderkaka den 6 aug.

Min fundering är, min bebis verkar ligga så långt ner. Mest under naveln. Jag kan på morgonen känna att han ligger en knapp decimeter ovanför naveln men nästan aldrig annars. Känner ryggen på höger sida vid naveln tydligt, men är lite orolig för den låga placeringen. Han rör sig friskt om dagar och kvällar, Men sällan så högt upp. Hur känner ni era bebisar. Jag är i v 32, 31+4.

Det låter inte konstigt i mina öron, den kanske ligger på tvären, då blir den inte så lång. Alla bebisar känns olika och så länge den rör sig "som vanligt" så behöver du inte oroa dig. Min känns mest åt höger håll, men den ligger med ryggen åt vänster så är ju rätt logiskt. Vid sammandragningar får jag som en stor fotboll rakt ut till höger om naveln, aldrig på vänster sida.
  • lizanilander
    lördagsgodis skrev 2015-07-31 07:25:34 följande:

Han sa ingen exat siffra med vikten men huvudomfånget låg på + 4mm vilket var så stort så han ville mäta om men fick samma siffror... ska fråga om vikten på onsdag.

Min mage har varit upp och ner hela graven när det gäller nr2, tar lite laxoberaldroppar ibland när det fastnar helt för tycker inte laktulosen hjälper. Jag funderar på att be om ett lavemang den här gången, fick det med sonen men det hans inte med dottern och det är ju inte så roligt att göra nr2 dagarna efter förlossningen.

ok, då återstår att se vad de säger till veckan.......
    jag provade med laktulos i början, hjälpte ingenting. Men har ändå funkat ok, käkat lite katrinplommon och så som verkar funka bra, men de senaste dagarna har ju problemet varit tvärtom, att det inte är trögt på nåt sätt alls :P
  • lizanilander
    beetroots skrev 2015-07-31 07:37:28 följande:

Har fått en sån otrolig "mensvärk" och haft de nu i några dagar. Vet inte om de är foglossning som blivit värre eller vad de kan vara. Magen är väldigt hård. Har varit sjuk i en vecka och känner mig fortfarande lite varm, iaf när mensvärken blir värre. De hugger lite neråt någon gång om dagen... Någon som varit med om samma? Jag är i vecka 33 (32+3) undrar om de är växtvärk eller vad de kan vara: /

Jag har haft så, ganska stark mensvärk (ihållande) och täta kraftiga sammandragningar (c:a 5 min mellan) och en del har gjort ont. Ilar/hugger neråt på mig med, men antar det är bebisen som borrar sig runt lite, kände samma med första och det ska väl vara normalt kan jag läsa mig till överallt :) Du är ju dock i v.32+3 och känner du dig orolig så är det ju bara att ringa och rådfråga :)
  • lizanilander
    Sopp skrev 2015-07-31 20:18:18 följande:

Jobbigt med era sammndragningar! Jag håller på att bli tokig, har så otroligt ont av foglossningen vilket tär otroligt på humöret. Vaknar arg som ett bi och fortsätter så resten av dagen. Hjälper inte att min son på 16 månader gått in i någon form av fas och får utbrott.av precis ALLT (så som att man rör hans gaffel, att man ger honom saken han pekar på, börjar sjunga fel sång etc)

hahaha, ursäkta, men det låter så kul ;) (även om det inte alls är så) det låter ganska likt min sons beteende, tror dock han är inne i 2 års-trotsen, ALLT blir fel, han säger en sak och man gör så, då blir han galen för det är inte rätt ändå :P
  • lizanilander
    Sopp skrev 2015-07-31 21:19:00 följande:

Det är ju rätt komiskt så här i retrospekt :) inser ju även att beteendet inte är helt olikt mitt eget just nu. Följande utspelade sig vid vårt middagsbord idag:

- superhungrigt barn är superledsen, når inte den nyss framställda tallriken med mat

- välmenande far flyttar tallriken närmare barnet

- barnet tappar det TOTALT, hans liv är så gott som över

- förvirrad far mottar utskällning för hur i hvete han kunde komma på tanken att flytta tallriken av höggravid flickvän

hahahaha, jag dör, vad roligt!!!!! ja men visst är det säkert så alla gånger, ens eget beteende spelar även barnen ut, karma? ;)
Svar på tråden BF september 2015!