Inlägg från: lördagsgodis |Visa alla inlägg
  • lördagsgodis

BF september 2015!

Välkommen saffron! Jag är oxå i v.9 nu men med vårt förhoppningsvis tredje barn:) i den här tråden är alla känslor tillåtna.

• lördagsgodis

Jag mår rätt ok idag men har börjat ta två postafen om dagen för att slippa det värsta illamåendet. Är väldigt trött istället men det är bättre än det jäkla illamåendet.

• lördagsgodis
    TreA skrev 2015-01-24 00:57:38 följande:

Kan tillägga att vi blivit gravida en gång på naturlig väg efter att vi fått båda våra barn men vi fick då missfall i v.11. Så heeelt omöjligt kanske detta inte är! Dock har vi inte skyddat oss på de senaste tio åren - så det är ju inget som händer varje dag precis! ;)

Grattis! Ja köp ett digitalt och så hoppas jag ni går hela vägen den här gången:)
  • lördagsgodis

Grattis till alla nya!:)

Jag funderar mycket på hur jag ska berätta för barnen, sist var det inget att fundera på då sonen var så liten men nu vill jag göra det lite extra speciellt, vet bara inte hur. Några idéer ?

• lördagsgodis

Dom är 7 och 5, jag har faktist funderat på skattjakt men kan inte komma på vad dom ska hitta. Vill ju att det ska vara något konkret som dom tycker är roligt och kan relatera till.

• lördagsgodis

Jag kör på åksjuketabletter och visst blir man trött men jag kan stå och gå och vara lite människa iaf.

Idag köpte jag faktiskt två bebisdockor, en pojke och en flicka så ska dom få en skattjakt sen och på slutet hittar de dessa så får dom gissa om det blir en lillebror eller lillasyste kanske klämmer in lite godis oxå för att få en extra positiv skruv;) vi har två böcker om hur barn blir till redan så jag tror dom vet den biten men ska se om man hittar en bok om en sladdis, finns ju böcker om allt nu!

• lördagsgodis

Missbildade hjärtan

De receptfria värktabletterna används av hundratusentals svenska kvinnor. Ipren och Alindrin rekommenderas till fertila kvinnor som lider av mensvärk.

Forskarna varnar också för att tabletterna kan ge missfall och missbildningar.

- Vi har sett att det möjligen kan orsaka hjärtmissbildning hos foster. Det kan också orsaka blödningar sent i graviditeten som kan innebära allvarliga komplikationer, säger Viveka Odlind.

Alvedon finns det dansk forskning på att det kan ge missbildningar på pojkars könsorgan men den forskningen är inte grund nog för att ge några allmänna rekommendationer. Jag tar alvedon om jag har mycket ont, tycker inte det är bra att ha ont heller.

• lördagsgodis

Jag köpte b6 idag det kostade 136:- så hoppas de funkar! Jag har slutat testa efter att jag gjorde vul.

• lördagsgodis

Jag tror nästan alla känner så, första gången jag blev gravid så började jag störtböla och det var inte bara lyckotårar... Den andra gången kunde jag inte glädjas alls i början eftersom jag fått mf sist och den tredje undrade jag om jag verkligen kunde älska ett barn till lika mycket som mitt första (vilket man visst kunde;)) och nu tänker jag att vad tusan gör vi ska vi skaffa en till nu när de andra blivit så pass stora och klarar sig själv mycket mer och så var det inte heller riktigt enligt planen och passar inte in alls med mitt jobb, nu börjar kommer tillbaka efter föräldraledigheten vet jag inte vart jag hamnar. Så det är aldrig rätt tid att skaffa barn och man har alltid tvivel men man älskar resultatet:)

Svar på tråden BF september 2015!