Inlägg från: lördagsgodis |Visa alla inlägg
  • lördagsgodis

BF september 2015!

Min mage är oxå jätte svullen och jag är så hård så det gör ont att göra nr2... Jag äter fibrer och dricker och äter plommon så vet inte mer vad jag ska göra. En person jag jobbar med har frågat om jag är gravid då jag normalt har ganska platt mage men nu ser ut som v20! Jag sa nej och känner mig rätt fånig.

• lördagsgodis

Jag har tagit b6 några dagar nu men måste komplitera med postafen men klarar mig då med en postafen om dagen.

Min hinnsäck var njurformad med sonen och inga problem där. Den här de sista två gångerna har den varit rund men vet inte varför.

Jag börjar känna av fogarna vilket skrämmer mig, jag jobbar inom vården och alla böjningar kommer inte funka. Kan ju inte bli sjukskriven redan nu...

• lördagsgodis

Min man följer inte heller med den här inskrivningen han har varit med alla de andra gångerna men jag vill nog att han följer med när de ska lyssnas på hjärtat och vid rul.

• lördagsgodis

Jag är i v10+3 och var på möhippa igår, vi var på spa med bubbelpool och bastu och vad jag läst så finns det forskning som visar att om man höjer kroppstemperaturen över 38* mer än 10 min innan v.14 så kan det bli skador på bebis... Jag avstig bad iaf. Bruden är en nära vän så hon vet om att jag är gravid och äter postafen och är trött så jag åkte hem kl 21 och somnade på soffan. Är så less på tröttheten.

• lördagsgodis
    Grus grus skrev 2015-02-01 10:42:10 följande:
    Nej jag fick missfall igår 9+2. Enligt vul hade det dött bara dagen innan. Har bara varit fullt med komplikationer men på grund av allt som dessutom är runt mig just nu är jag helt knäckt psykiskt.
    Mamma, kvinna, fru, förskollärare, genuspedagog
    Visst hade du gjort flera vul? Hade du komplikationer och vad hände igår? Känner med dig och hoppas ni snart blir gravida igen.
  • lördagsgodis

Grus grus förstår att den bilden är omöjlig att få ur huvudet:( hoppas verkligen ni får ert efterlängtade syskon snart.

• lördagsgodis
    hilja14 skrev 2015-02-01 15:54:47 följande:

Vecka 10 (9+2) och påväg in till akuten. Fick plötslig kraftig smärta i hela underlivet. Efter en timme kom blodet.. så nu vill jag bara få bekräftat om hur det står till. Känns så ledsamt.. fick också se ett tickande hjärta för två veckor sedan och läkaren sa att allt såg bra ut.. Så hjälplös man är eftersom man inget kan göra..

Nej men fy! Hoppas allt står rätt till ändå!
  • lördagsgodis
    hilja14 skrev 2015-02-01 17:33:49 följande:

Glädjande besked! Fick se ett hjärta som fortfarande slår och bäbisen rörde sig så att vi såg det också. Liten lättnad! Smärtan är borta, men blöder kraftigt som läkaren inte kunde svara på varför jag blödde. På onsdag ska jag till gym och se hur det ser ut. Tills dess ska jag äta medicin som hämmar blodflödet lite.

Tänk om det ändå kan vara positivt trotts kraftig blödning?! :) Vill hoppas på att det ser lika bra ut på onsdag:)

Håller tummarna för er.
Svar på tråden BF september 2015!