• Anonym (undrar)

vistapay.eu? dragit pengar på mitt konto

Fast jag ej beställt nåt. Nån som varit med om samma?

• Svar på tråden vistapay.eu? dragit pengar på mitt konto
  • Gullan5

Var skickade du maillenkan du skriva adressen? =74561277][quote-nick]Anonym (undrar) skrev 2014-12-22 15:35:04 följande:[/quote-nick]

Ingen alls

Frågade varför dom dragit pengar från mitt konto.

Fick till svar att jag tecknat ett testavtal som aedan gick över i en 30 dagars period om man inte sa upp det

[/quote]

• Jezz79

Samma grej har hänt på mitt konto :/

Undrar vart ni vände er om att i så fall säga upp avtalet.... Hur man gör???

Tacksam för svar

• whyme

Jag var också dum och gick på detta i november/decembertröttheten....suck....

spärrat kort och polisanmält. Efter helgerna får jag kontakta banken och göra en "kortreklamation" (?)

nu bara den lilla frågan hur jag säger upp det sk medlemsskapet, vill ju helst inte uppge så mycket av mina uppgifter till detta blufföretag.....

• Okidoki

Jag har råkat ut för samma sak. Min bank kunde se se att det var någon FB-grej, så jag tror att det måste vara Mc Donalds erbjudandet. Det framkom inte att det var något som man förband sig till eller köpte utöver presentkortet. Jag tänkte att det var en deal för att göra reklam för Mc Donalds. Jag har tidigare köpt 'bra dealer' på 'Lets deal', så jag tänkte att det var något liknande, ett sätt för Mc Donalds att göra reklam för sig och få nya kunder. Visst, det känns jättekorkat att ha gått på detta, men inget att göra nu. Jag har ringt min bank, spärrat kortet, mailat vistapay och jag kommer även polisanmäla. Jag blir också orolig för att jag ska få betalningsanmärkning...

Konstigt att inte fått någon bekräftelse på att/vad jag förbundit mig till/köpt för tjänst, vare sig vid eller efter 'köpet'. De svarar inte på mail...

Och ni som bara vill tala om för mig hur korkad jag varit: jag vet redan det???? och jag vill verkligen gratulera er till att ni aldrig blivit lurade/gjort något misstag...det händer de flesta någon gång och det är inget skämmas för! Den som där emot ska skämmas är Vistapay som skaffar sig 'kunder' på detta oseriösa vis.

• Anonym (Herregud)
    Okidoki skrev 2014-12-25 00:34:41 följande:

Jag har råkat ut för samma sak. Min bank kunde se se att det var någon FB-grej, så jag tror att det måste vara Mc Donalds erbjudandet. Det framkom inte att det var något som man förband sig till eller köpte utöver presentkortet. Jag tänkte att det var en deal för att göra reklam för Mc Donalds. Jag har tidigare köpt 'bra dealer' på 'Lets deal', så jag tänkte att det var något liknande, ett sätt för Mc Donalds att göra reklam för sig och få nya kunder. Visst, det känns jättekorkat att ha gått på detta, men inget att göra nu. Jag har ringt min bank, spärrat kortet, mailat vistapay och jag kommer även polisanmäla. Jag blir också orolig för att jag ska få betalningsanmärkning...

Konstigt att inte fått någon bekräftelse på att/vad jag förbundit mig till/köpt för tjänst, vare sig vid eller efter 'köpet'. De svarar inte på mail...

Och ni som bara vill tala om för mig hur korkad jag varit: jag vet redan det???? och jag vill verkligen gratulera er till att ni aldrig blivit lurade/gjort något misstag...det händer de flesta någon gång och det är inget skämmas för! Den som där emot ska skämmas är Vistapay som skaffar sig 'kunder' på detta oseriösa vis.

Tack! Det känns faktiskt skitbra att jag tänker en gång extra så jag inte går på sånt där.
  • sportpappa
    Okidoki skrev 2014-12-25 00:34:41 följande:

Jag blir också orolig för att jag ska få betalningsanmärkning...

Jag hade först och främst sett till att få in en avbeställning av tjänsten och då meddela att det var väldigt otydligt att jag ingick i en prenumeration vilket jag aldrig hade som avsikt.
    Se sen till att bestrida alla fakturor och även det från Kronofogden om det kommer något. Då måste de gå till domstol för att driva in pengarna och du får inte någon anmärkning.
    Sen hade jag tittat på att anmäla dem till Konsumentverket för vilseledande marknadsföring eller något liknande. Jag antar att du inte har kvar någon information från dem kring hur tjänsten såldes eller de villkor som angavs. Då är det mycket svårare att driva det för det finns inget längre som tyder på att det var vilseledande.
  • P452ala

Även på mitt betal o kreditkort den 17-edel. Har inte köpt något . Vad kan det vara för företag ? Dom har dragit 470 :- svenska kronor dvs 49 euro

• Anonym (lättlurad)

Har också blivit drabbad.. ska ha pengarna tillbaka på något sätt.
  • Anonym (lättlurad)
    Anonym (lättlurad) skrev 2014-12-25 13:28:53 följande:
    Har också blivit drabbad.. ska ha pengarna tillbaka på något sätt.
    Detta var annonsen som jag nappade på. Där framgår det inte alls/nämns inte att man ingår något abbonemang hos vistacloud. Sen har dem inte ens skickat presentkortet. Kortet är spärrat efter att jag ser att de har dragit 464 kr från mitt konto, kommer reklamera uttaget/köpet och polisanmälan kommer definitivt göras. Sedan vet jag inte om man ska kontakta konsumentverket för missvissande marknadsföring och bluff när det är ett danskt företag? vilka vänder man sig till?

Hur lättlurad man än har varit så vet jag att detta företag har agerat illojalt och använt fula knep för att få kunder. Ger mig inte tills pengarna är tillbaka på kontot
  • sportpappa

Det märkliga på bilden är att det står att det endast gäller nya kunder hos VistaCloud.eu och att erbjudandet inte kommer från McDonalds. Varför skulle någon aktör erbjuda så generös rabatt hos ett annat företag?
    Det är självklart lätt att vara efterklok.
    Det hade varit intressant att se hur övriga sidor såg ut.

De verkar skapa upp webbsidor enbart för sin bluff. Sidan sverigedeal.com är borttagen. Samma sak med dealnordic.com som hade samma erbjudande från McDonalds.

Jag har även hittat andra adresser de använder och som också nu är nedstängda:
    dealnordica.com/
    deal-nordica.com/

De ligger alla på samma server som vistacloud.eu/

Alla domännamn jag skrivit här har extremt låg trust rating på www.scamadviser.com

Alla domännamn har registrerats alldeles nyligen inklusive vistapay.eu vilket är en mycket stark varningssignal.

Svar på tråden vistapay.eu? dragit pengar på mitt konto