vistapay.eu? dragit pengar på mitt konto
Fast jag ej beställt nåt. Nån som varit med om samma?
Fast jag ej beställt nåt. Nån som varit med om samma?
Var skickade du maillenkan du skriva adressen? =74561277][quote-nick]Anonym (undrar) skrev 2014-12-22 15:35:04 följande:[/quote-nick]
Ingen alls
Frågade varför dom dragit pengar från mitt konto.
Fick till svar att jag tecknat ett testavtal som aedan gick över i en 30 dagars period om man inte sa upp det
[/quote]
Samma grej har hänt på mitt konto :/
Undrar vart ni vände er om att i så fall säga upp avtalet.... Hur man gör???
Tacksam för svar
Jag var också dum och gick på detta i november/decembertröttheten....suck....
spärrat kort och polisanmält. Efter helgerna får jag kontakta banken och göra en "kortreklamation" (?)
nu bara den lilla frågan hur jag säger upp det sk medlemsskapet, vill ju helst inte uppge så mycket av mina uppgifter till detta blufföretag.....
Jag har råkat ut för samma sak. Min bank kunde se se att det var någon FB-grej, så jag tror att det måste vara Mc Donalds erbjudandet. Det framkom inte att det var något som man förband sig till eller köpte utöver presentkortet. Jag tänkte att det var en deal för att göra reklam för Mc Donalds. Jag har tidigare köpt 'bra dealer' på 'Lets deal', så jag tänkte att det var något liknande, ett sätt för Mc Donalds att göra reklam för sig och få nya kunder. Visst, det känns jättekorkat att ha gått på detta, men inget att göra nu. Jag har ringt min bank, spärrat kortet, mailat vistapay och jag kommer även polisanmäla. Jag blir också orolig för att jag ska få betalningsanmärkning...
Konstigt att inte fått någon bekräftelse på att/vad jag förbundit mig till/köpt för tjänst, vare sig vid eller efter 'köpet'. De svarar inte på mail...
Och ni som bara vill tala om för mig hur korkad jag varit: jag vet redan det???? och jag vill verkligen gratulera er till att ni aldrig blivit lurade/gjort något misstag...det händer de flesta någon gång och det är inget skämmas för! Den som där emot ska skämmas är Vistapay som skaffar sig 'kunder' på detta oseriösa vis.
Jag har råkat ut för samma sak. Min bank kunde se se att det var någon FB-grej, så jag tror att det måste vara Mc Donalds erbjudandet. Det framkom inte att det var något som man förband sig till eller köpte utöver presentkortet. Jag tänkte att det var en deal för att göra reklam för Mc Donalds. Jag har tidigare köpt 'bra dealer' på 'Lets deal', så jag tänkte att det var något liknande, ett sätt för Mc Donalds att göra reklam för sig och få nya kunder. Visst, det känns jättekorkat att ha gått på detta, men inget att göra nu. Jag har ringt min bank, spärrat kortet, mailat vistapay och jag kommer även polisanmäla. Jag blir också orolig för att jag ska få betalningsanmärkning...
Konstigt att inte fått någon bekräftelse på att/vad jag förbundit mig till/köpt för tjänst, vare sig vid eller efter 'köpet'. De svarar inte på mail...
Och ni som bara vill tala om för mig hur korkad jag varit: jag vet redan det???? och jag vill verkligen gratulera er till att ni aldrig blivit lurade/gjort något misstag...det händer de flesta någon gång och det är inget skämmas för! Den som där emot ska skämmas är Vistapay som skaffar sig 'kunder' på detta oseriösa vis.
Jag blir också orolig för att jag ska få betalningsanmärkning...
Även på mitt betal o kreditkort den 17-edel. Har inte köpt något . Vad kan det vara för företag ? Dom har dragit 470 :- svenska kronor dvs 49 euro
Det märkliga på bilden är att det står att det endast gäller nya kunder hos VistaCloud.eu och att erbjudandet inte kommer från McDonalds. Varför skulle någon aktör erbjuda så generös rabatt hos ett annat företag?
Det är självklart lätt att vara efterklok.
Det hade varit intressant att se hur övriga sidor såg ut.
De verkar skapa upp webbsidor enbart för sin bluff. Sidan sverigedeal.com är borttagen. Samma sak med dealnordic.com som hade samma erbjudande från McDonalds.
Jag har även hittat andra adresser de använder och som också nu är nedstängda:
dealnordica.com/
deal-nordica.com/
De ligger alla på samma server som vistacloud.eu/
Alla domännamn jag skrivit här har extremt låg trust rating på www.scamadviser.com
Alla domännamn har registrerats alldeles nyligen inklusive vistapay.eu vilket är en mycket stark varningssignal.