• Josefinehej

IVF 2015 januari - februari

Längta skrev 2015-02-10 15:16:24 följande:

Fick just ett mail ifrån ivfkliniken.

Inget av våra 5 ägg som skulle odlas vidareklarade sig till frys.

Nu känns allt hopplöst. Som varför skulle då de jag ruvar på klara sig?

De könns som de kommer bli en repris av vad som hände i vårt första försök.

Alla ägg som skulle odlas vidare på dog men vi blev gravid men fixl missfall i v 6. Jag orkar verkligen inte det hör en gång till. :(

styrkekramar <3
  • Josefinehej

Okej det låter ungefär så som jag har tänkt, börja en vecka efter ET alltså :) Men sen om de blir så återstår att se, bara de känns bra. Träningen är bland de största i mitt liv och de får mig på andra tankar så jag tror de bara gör gott :) kram

MadArp skrev 2015-02-10 16:08:11 följande:

Jag slutade träna ca 1 vecka innan äggplock och det var för att jag kände mig tung, tog bara promenader.

Nu har jag vilat 1 vecka efter ET, började igår men tänker inte köra på i samma tempo utan tar lugnare pass med fokus på bibehålla styrka och kondis. viktigaste är ju att inte göra övningar som gör ont. Dessutom undviker jag hopp ett tag till. 

• Josefinehej

Styrkekramar från mig <3

CB1982 skrev 2015-02-10 18:33:25 följande:

Hej!

Idag har jag tyvärr börjat blöda så är väldigt nere.

Vi har inte råd med fler försök nu så antingen får vi spara i 2-3 år eller bara acceptera att vi inte kan få barn ihop.

Hoppas att det går bättre för er andra <3

• Josefinehej

Herregud vilken historia..! Snacka om att pendla mellan hopp och förtvivlan de här. Glad för din skull! Kram

lisodan skrev 2015-02-10 17:24:17 följande:

Tack tror inte det är den bästa läkaren faktiskt. Tyckte också jag kunde läsa av doktor nr 2 att hon blev lite irriterad på honom.

• Josefinehej

När började alla med lutinus? Till mig har dem sagt samma dag som återföring men ska man då börja på morgonen den dagen eller efter återinföringen??

• Josefinehej
    Sandi skrev 2015-02-11 07:15:28 följande:
    På Huddinge så tar du med dig en lutinustablett som du tar direkt efter återföringen. På återföringsdagen hinner du alltså ta 2 doser. Det blir lite krångligt för läkaren som gör återföringen om du har tagit en tablett innan :)
    haha oj jag som tog en för 1,5 timme sen........
  • Josefinehej
    Heystella skrev 2015-02-11 08:59:16 följande:

Plussade idag på ruvardag 7! :) Fick tillbaka en 6-dagars blasto. Så otroligt glad nu!

grattis!! :)
  • Josefinehej

Nu är jag ruvare! 3 ägg av 6 blev befruktade så nu hoppas jag verkligen på den lilla som är inuti mig just nu. Bara tanken att jag har något i mig känns så sjukt :)

• Josefinehej

Oj vad många :) grattis :)

Sindyrella1983 skrev 2015-02-11 15:15:57 följande:

Imorse var det dags för äggplock, 18 ägg blev resultatet!!!!!!

• Josefinehej

Haha ja de är så många "halveringsfaser". Jag hade 14 äggblåsor som blev 6 ägg som blev 3 befruktade så vadsomhelst kan hända. Men det ser bra ut för dig :) kram

Sindyrella1983 skrev 2015-02-11 15:30:15 följande:

Ja nu hoppas vi att dom är mogna också.

Svar på tråden IVF 2015 januari - februari