IVF 2015 januari - februari
Är det någon annan som får köra med lågdos av menopur? Jag har bara 112,5. Vad har ni?
Är det någon annan som får köra med lågdos av menopur? Jag har bara 112,5. Vad har ni?
Nej, jag körde med 300 IE. Frågade min läkare varför det kan skilja så pass mycket och han sade att det har endel att göra med hur mycket äggblåsor man kan ha benägenhet för att få. Eftersom jag bara fick 7 st när jag körde 225 IE av Gonal-f så fick jag en hög dos av Menopur, som oftast inte ger så många äggblåsor.
Intressant det där..
[quote=74707777][quote-nick]Josefinehej skrev 2015-01-18 22:32:41 följande:[/quote-nick]
Meen jag har förstått de som att de inte alls är bättre att få så många som möjligt. Utan de man strävar efter och ska vara de bästa och optimala är ca. 5-12 stycken. Så 7 stycken är ju jättebra?
[quote=74705959][quote-nick]happyhappy skrev 2015-01-18 18:14:26 följande:[/quote-nick]Jag har samma stryka! Dom ville gå ut lite lågt med tanke på risk för överstimuli
.[/
Okej vad bra, jag har varit rädd för överstimulering faktiskt så de känns bra att börja lågt. När jag har kört pergotime har jag fått uppemot 20 stucken äggblåsor så jag får för mig att jag är lättstimulerad. Har du pco?
Vad är det egentligen man mår sämst av? Generellt. Sprayen och nedregleringen eller injektionerna? Nu talar jag för mig själv men jag känner ordentlig huvudvärk och lite "seg" i huvudet av nedregleringen, men så fort jag går ut på en promenad eller tränar så försvinner det, så ut och rör på er så känns de bättre. Funkar för mig.
Finns de någon här som tränar mycket i sitt liv? Alltså regelbundet 4-6 gånger i veckan? Är lite kluven om de är okej eller inte under behandling..
Jo det är väl bra, men jag har nog vårt förra försök i bakhuvudet. Förra gången hittade de 7 äggblåsor, som blev 6 ägg och inget blev befruktat.
Så hade "velat" ha fler, för jag är så livrädd att det skall bli samma senario igen..
Men förhoppningsvis är det bättre kvalité på dessa så att något blir befruktat iaf.
Börjar bli riktigt nervös nu. Kl 7:30 i morgon skall jag vara på Sahlgrenska och kl.10:00 skall min sambo lämna sitt spermaprov.