• Josefinehej

IVF 2015 januari - februari

Så typiskt..Min mens va 7 dagar sen den månaden jag bara ville börja!! Händer aldrig annars, så förmodligen stress.. För Min del iaf! Uteslut med ett

Test!

Monsan skrev 2015-01-27 14:30:46 följande:

Gaah, nu är min mens 2 dagar sen och jag vill bara komma igång med sprutorna... Min mens är aldrig sen och bruna flytningar brukar alltid dyka upp minst två dagar innan.. Så typiskt att den väljer att vara sen just nu det nu... Gjorde ett vul för en vecka sen när vi var på ivf kliniken och nu är frågan... Skulle det ha synts om jag blivit gravid på naturlig väg.. (Känns inte så troligt med tanke på att vi försökt i tre år).. Han såg att jag hade haft ägglossning för några dagar sedan, men är det för tidigt att se något annat? Troligen bara stress...

• Josefinehej

Usch de där låter precis som mig. Jag mår Såå illa och har inte ens kunnat jobba på 2 dagar för har spytt och varit helt snurrig. Jag ska börja på sprutor imorgon så du ligger före mig. Jag som hoppades att dessa symtom skulle försvinna iochmed sprutorna?:/ vilken dag på sprutor är du?

Akelois skrev 2015-01-27 16:58:25 följande:

Idag har jag sovit... Provat ätit något och försökt hålla huvudet still så jag inte kräks.

Är det normalt att må så här på långa protokollet?! Jag har en sån extrem yrsel så att åka bil är uteslutet. Sover hela tiden och mår illa, måste tvinga i mig mat då jag inte ha någon matlust. Har varit nära att svimma några gånger under behandlingen. Huvudvärk hela tiden. Och nästäppa konstant.

Inbillar mig att det Synarel som gör det men borde inte dessa biverkningar släppa en aning då jag går på halv dos nu efter att jag började med sprutorna?

• Josefinehej

Jag tror det är bättre från dator! Blir snyggare och mer ordning då! :)

Kingston skrev 2015-01-27 17:45:59 följande:

Tack så mkt!

Kan man skriva in sig i listan ifrån mobilen?

Jag skriver in mig om någon dag eller två OM det verkligen blir av :)

• Josefinehej

Haha nej det här är verkligen värre än jag kunnat tänka mig. Nästan värre än när jag va gravid för 7 år sedan så de är ju bra att man får "öva upp" toleransen lite då ;)

Ja de måste vara sprayen... Jag ska också fortsätta med spray precis som du gör. Hoppas de lugnar ner sig för dig! Man vill bara ligga helt blixtstilla! Men men de är värt det i slutändan hoppas vi :)

Akelois skrev 2015-01-27 18:51:06 följande:

Nej är det sant?! Vad trist att du lika dåligt, det här önskar man inte många...!

Jag hade också hopp om att det skulle bli bra när jag började med sprutorna men icke. Yrseln har blivit sämre och därmed även illamåendet.

Jag ska ta min 6 spruta ikväll.

Då borde det ju vara sprayen som det sitter i eftersom du inte har börjat med sprutorna än? Ska du fortsätta att spraya i 1 näsborre morgon och kväll när du börjar med sprutorna?

• Josefinehej

Ja det känns faktiskt bra för mig också att du också mår såhär, haha hemskt men sant! Kämpa!

Jag vet inte, det är inget bestämt datum för första VUL än. Sprutstart imorgon, Blodprov på måndag bara sen efter de så får jag veta mer :)

Kram!

Akelois skrev 2015-01-27 19:32:00 följande:

Haha ja verkligen!!

Hur illa det än låter så är det lite tröstande att höra att nån annan i samma sits mår lika illa.. Ja alltså inte att jag önskat det men, ahhh! Du förstår va?

Ja jag var gravid med vår dotter för 8 år sedan och mådde konstant illa till vecka 18. Det kändes som en rejäl Synareldos!

Håller med dig, efter den här behandlingen vore det ljuvligt med 18 veckors gravidillamående!

Idag har jag verkligen enbart legat still med en kudde på huvudet. När ska du på ditt VUL för att kolla äggen?

• Josefinehej

NAMN& ÅLDER:
    Heystella: 24 år
    Josefinehej: 24 år
    Flinilinis: 25 år
    89Madeleine: 25 år
    Bebro001: 26 år
    Niskan15: 27 år
    Luthien87: 27 år
    Malinka87: 27år
    Meligna: 28 år
    Happyhappy:28 år
    Väntar2015: 28 år
    Hallonbacken: 28 år
    Akelois: 29 år
    Maka011: 29 år
    Sofotrollet: 29år
    Monsan: 29 år 
    Noctura: 29 år
    Hedwig H: 30 år
    PD1984: 30 år
    Sindyrella1983: 31 år
    Söndag: 31 år
    Bergamott83: 31 år
    toksnippa: 33 år
    Fröken Smilla: 33 år
    Linda8110: 33 år
    MadArp: 34 år
    Utflykt i verkligheten: 36 år
    Sandi: 36 år
    Jenjoh5: 37 år
    Happyland: 38 år
    Kakan1976: 38 år
    Liil: 39 år
    Lisodan:
    ulri: 32 år 

FÖRSÖKSNUMMER:
    Happyland: 1
    Meligna: 1
    Akelois: 1
    Happyhappy: 1
    Fröken Smilla: 1
    Josefinehej: 1
    Utflykt i verkligheten: 1
    V
    äntar2015: 1
    Söndag:1
    Monsan: 1
    Noctura: 1
    Bergamott83: 1
    Bebro001: 1
    Hallonbacken: 1
    Niskan15: 1
    89Madeleine: 1
    Malinka87: 1
    PD1984:1
    Sandi: 2 (1 IVF, 3 FET)
    Maka011: 2 (första avbröts)
    Flinilinis: 2 (första avbröts)
    Heystella: 2 (1 IVF missfall v. 5
    Lisodan: 2 (1 MA)
    Linda8110: 2 (1 FET)
    Jenjoh5: 2 (Första ET blev gravid, nu andra IVF, första för syskonförsök)
    Sofotrollet: 2 (1 ET, 1 FET)
    MadArp: 2 (1:a inget ägg blev befruktat av 14 st)
    Hedwig H: 2 (IVF 1 totalfrys, FET 1)
    Luthien87: 2 
    Liil: 3
    Sindyrella1983: 5 (
    har gjort 4 ET, ma v 7 på ET4.)
    Toksnippa: 6 (1 MF & 1 MA, tredje syskonförsöket nu)
    Kakan1976: 6 (4 ET, 1 FET, missfall efter ET 3 i vecka 6)
    ulri: 3 (1 IVF, 2 FET)

SPRAYSTART:
    Malinka87: 11/12-14
    Luthien87: 19/12-14
    Bebro001: 24/12-14
    Sandi: 31/12-14
    Akelois: 5/1-15
    Josefinehej: 14/1-15
    PD1984: 24/2-15

SPRUTSTART:
    Fröken Smilla: 2/1
    Luthien87: 7/1
    Malinka87: 7/1
    Bebro001: 9/1
    Meligna: 12/1
    Maka011: 14/1
    Flinilinis: 14/1
    Happyland: 14/1
    Nocura: 14/1
    Happyhappy: 15/1
    MadArp: 18/1
    Sofotrollet: 19/1
    Sandi: 20/1
    Kakan1976: 22/1
    Akelois: 22/1
    Jenjoh5: 28/1, nedreglering med sprutor
    Söndag: v 5
    Sindyrella1983: v 5
    89Madeleine: 2/2
    Utflykt i verkligheten: 28/1
    Josefinehej: 28/1

ÄP:
    Fröken Smilla: 16/1
    Luthien87: 20/1
    Malinka87: 21/1
    Flinilinis: 26/1
    maka001: 28/1
    Happyland: v. 5
    Meligna: v 5
    Sofotrollet: v.5
    noctura: v. 5
    Kakan1976: v. 6
    Akelois: v 6
    Sindyrella1983: v 7
    MadArp 30/1

FET:
    Heystella: v. 6
    Hedwig H: prel. v. 6

ET:
    Fröken Smilla: 21/1
    Luthien87: 22/1
    Malinka87: 23/1
    MadArp 2/2

KLINIK:
    Maka011: Carlanderska
    Utflykt i verkligheten: Carlanderska
    Happyhappy: Carl von Linne Uppsala
    Bebro001: Carl von Linne Uppsala
    PD1984: Carl von Linne Uppsala
    Flinilinis: Falun
    väntar2015: Falun 
    Akelois: Falun
    Noctura: IVF Falun
    Hallonbacken: RMC Linköping
    Sandi: Huddinge fertilitetscentrum
    Josefinehej: Huddinge fertilitetscentrum
    Sofotrollet: Huddinge fertilitetscentrum
    Fröken Smilla: RMC Malmö
    Jenjoh5: Nordic IVF Malmö
    Sindyrella1983: Nordic IVF, Malmö

Kakan1976: Nordic IVF Gbg
    Heystella: Nordic IVF Gbg

Happyland: Sahlgrenska
    Meligna: Sahlgrenska
    Lisodan: Sahlgrenska
    Luthien87: Sahlgrenska
    Malinka87: Sahlgrenska
    Monsan: IVF kliniken i Umeå
    toksnippa: Reproduktionscentrum Akademiska Uppsala
    Bergamott83: Västerås och Reproduktionscentrum Akademiska Uppsala
    89Madeleine: Reproduktionsmedicin Huddinge
    Söndag USÖ, Örebro
    Liil: Västerås och Reproduktionscentrum Akademiska Uppsala

RUVARE:
    Lisodan: Testdag 31/1
    Fröken Smilla: Testdag 6/2
    Luthien87: Testdag: 6/2
    Malinka87: Testdag 7/2
    ulri: Testdag 3/2

GRAVIDA:
    lisorna

• Josefinehej
    Fröken Smilla skrev 2015-01-29 06:24:37 följande:

Alltså. Mensen kom aldrig riktigt igång igår, och igår kväll kändes mitt underliv konstigt svullet. Jag var också galet trött, och sov som vanligt dåligt. Jag tänkte att jag orkar inte med den här ovissheten och kl 5 nu imorse gjorde jag ett gravtest, och det blev positivt...!

Jag vågar inte riktigt tro på det och vill inte ta ut något i förskott, ska fortsätta testa i dagarna som kommer. Det var dessutom med ett test från Testlagret så man kanske inte ska lita på det. Mina CB-tester ville jag inte riktigt använda än.

Så nej, man vågar inte tro på det, men visst tändes hoppet igen...

Jävla kropp alltså. Vilken bergochdalbana!

Jag vill inte lägga till det i listan förrän vi är helt säkra.

oj vad jobbigt/spännande den här resan är, ner i helvetet, upp i himlen, hela tiden!

Håller tummarna för dig! KRAM
  • Josefinehej
    Kingston skrev 2015-01-29 07:38:13 följande:
    Kul att du hänger med in hit Gweny!

De andra trådarna verkar gå lite trögt :)

Jag kör igång med sprutor ikväll. Hyfsat nervöst det här är! :)
    jag gjorde min första spruta igår kväll! Gick hur bra som helst. Först stod jag där som ett fån när jag skulle blanda allting och fick lite panik, rädd att göra fel hahaha. Men, det känns ingenting så man är nervös i onödan faktiskt :) be någon annan göra om det är jobbigt för dig. Lycka till! :)
  • Josefinehej
    Kingston skrev 2015-01-29 14:10:20 följande:
    Tack för några lugnande ord!

Jag kommer förmodligen tveka 1000ggr innan jag väl får tagit den där första sprutan. Men det är ju bara att göra tänker jag... Precis som när man skulle peta in linser i ögonen för första gången (tyckte det var typ lika läskigt :P).
    precis! Bestämt rakt in bara! Tveka inte. "Ryck av plåstret" :) Sen hur det blir i verkligheten är en annan sak ;) men det kommer gå bra! Lycka till !
  • Josefinehej

Välkommen tillbaka ;) nu är jag på dag 4 av sprutor och nää jag mår fortfarande riktigt illa upp och ner hela dagarna. Vaknar tillochmed på nätterna av starkt illamående. Väldigt jobbigt faktiskt, men bara att stå ut :)

Men 7 är ju bra! De är väl ungefär vad man "hoppas" på?:) finns dem som haft 3 här som lyckats, de är ju trots allt bara 1 som behövs! ja juste då har du äggplock innan mig och kan berätta sen hur det var :) lycka till!

Sandi skrev 2015-01-31 15:48:10 följande:

har varit borta från FL några dagar och såg ditt svar först nu. Usch så jobbigt att du mår illa av sprayen. Har det blivit bättre sedan du började med sprutorna?

Jag mår fortfarande bra förutom att jag har ont i äggstockarna. Var på vul igår och kunde se 7 stora äggblåsor samt 2 små äggblåsor som troligtvis inte kommer hinna mogna ut. Jag är lite besviken eftersom det är färre än vad jag hade vid förra försöket och jag tar högre dos menopur nu. Men jag får hålla tummarna att det finns några mogna ägg bland dem. Äggplock är planerat på onsdag 4/1.

Svar på tråden IVF 2015 januari - februari