• Josefinehej

IVF 2015 januari - februari

Jag håller din hand tillbaka! Detta kommer gå fint för oss båda :) Ett viktigt steg mot målet! KRAM

Kingston skrev 2015-02-08 17:21:32 följande:

[/quote]Då kan vi hålla varann i handen på avstånd ;)

Äggplock för oss också imon... Är sjukt nervös!

• Josefinehej

Tack så mycket för lugnande ord! Det kommer gå bra :)

Akelois skrev 2015-02-08 18:51:21 följande:

Josefinehej och kingston:

Jag var sinnessjukt nervös för äggplocket och var nästan svimningsfärdig innan. Kan säga att det gick hur bra som helst!! Det känns men på nåt konstigt sätt, inte ontkänsla liksom? Jag kände mest i höfterna och i svanken då man tydligen har nervgrupper som går precis där. Var tydlig med om det känns, då fyller sköterskan på med morfin. Är man riktigt nervös kan man få lugnande innan, det var skönt!

Ett tips till efteråt är att ha vetekudde! Den var superskön att ha i bilen och medan den var varm kändes knappt det onda.

Lycka till!!

• Josefinehej

Kingston: du är Inte med på listan? Hur gammal är du? :)

Kingston skrev 2015-02-08 20:30:16 följande:

Tur det finns hjälpmedel att ta till! ;)

Tack för lyckönskningen!

• Josefinehej

Okej skriv dina uppgifter så fixar jag det sen!

Gud vad skönt! Jag har också gjort nu och det gick jättebra:) jag har ej fått reda på antalen ägg än :)

Kingston skrev 2015-02-09 08:58:11 följande:

Nä jag sitter aldrig vid en dator så jag kan inte skriva i mig hehe.

Jag är strax 28 år.

Äggplocket är nu gjort och jag överlevde trots allt. Det var uthärdligt och jag skulle kunna göra om det (men jag hoppas innerligt att jag slipper).

12 äggblåsor och 8 ägg och nu väntar vi igen...

• Josefinehej
    Kingston skrev 2015-02-09 11:20:43 följande:
    Skönt att det gick bra. Hoppas på ett fint resultat för dig <3

Kingston: 28 år

Försök: 1

Sprutstart: 29/1

Äp: 9/2
    detsamma! Jag fick ut 6 stycken ägg, jag antar att det är okej!:) Nu väntar jag tills på onsdag för återinföring :)
  • Josefinehej
    Kingston skrev 2015-02-09 16:56:06 följande:
    6 är iallafall mer än 0 :) hände min kompis att hon inte fick ut några alls. Snacka om besvikelse!

Själv får jag (förhoppningsvis!!!) inte komma in förrän på lördag för återföring.
    oj, kan inte ens tänka mig hur det skulle kännas.. så man får absolut vara glad och tacksam för allt över 0! Jaha okej, egentligen förstår jag inte vad som är bäst? 2 dagars odling eller 5? Vart gör du din IVF?
  • Josefinehej
    Sandi skrev 2015-02-10 06:56:54 följande:
    Det där har jag också funderat på men har inte fått något svar. Förra gången fick jag 2-dagars nedfrysta. Men den här gången skulle de odla vidare till 5-dagars. Betyder det att det är bättre eller sämre kvalitet på embryona? Någon som vet?
    jag vet inte heller faktiskt, jag antar att jag får följa det som läkaren säger? Dem måste ju veta bäst och finns ingen anledning för mig/oss och rota i det? Nu är ju detta min första IVF så kanske därför jag tänker så, har man varit med ett tag tänker man säkert annorlunda :) jag hoppas att alla här i slutändan får ett plus! kramar till alla som läser detta.
  • Josefinehej
    Kakan1976 skrev 2015-02-10 07:32:20 följande:
    5-dagars (blastocyst) är bättre kvalitet och ger en högre chans till graviditet. Däremot är chansen mindre att äggen klarar sig till blastocystfasen.
    men om det är mindre chans att äggen klarar sig till blastocyst.. är det då mindre chans att en 2 dagars överhuvudtaget överlever? Eller är det just tiden över 2 dagar som äggen inte klarar av utanför kvinnan, att dem "mår bättre/klarar sig bättre" i kroppen? Kanske låter rörigt men du förstår vad jag menar ? :)
  • Josefinehej
    Kakan1976 skrev 2015-02-10 08:12:40 följande:
    De klarar sig bättre i livmodern. Oftast verkar läkarna tänka att om det finns tillräckligt många ägg så är det värt att odla vidare. Jag fick 5 befruktade ägg den här gången. Fick tillbaka två och sen odlades resten vidare t ex. Tidigare har jag haft två sim mest och då har man inte valt att odla vidare.
    okej då är jag med :) tack
  • Josefinehej
    MadArp skrev 2015-02-10 08:43:29 följande:

Jag var igår för första gången tillbaka på gymmet efter närmare 2 veckors uppehåll, körde ett gympass, var väldigt skönt.

Jag har tänkt att träna som vanligt igen, ca 5 dagar i veckan både gym, löpning och cykel.

Vill mest att tiden ska rusa iväg men just nu tycker jag att det går såå sakta..

okej så du började träna hur lång tid efter äggplocket? jag tränar mycket i vanliga fall men nu i allt detta blir man lite osäker på vad som är okej och inte. antar att om det känns bra, är det okej? :)
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari