• Josefinehej

IVF 2015 januari - februari

Hej!
    Får jag vara med här? :) Vi ska påbörja våran första IVF i Januari 2015, långa protokollet. Om 1 vecka börjar jag med synarela/nässprayen. Många tankar...
    Jag har en cysta på 6 centimeter som vi hoppas ska försvinna med hjälp av nedregleringen, annars ska vi punktera den innan sprutstarten. Har någon här haft något med cystor att göra?! :) Försvann den av sprayen?

Vi är 25 år gamla, har försökt i 3,5 år, haft 1 utomhavandeskap och 1 missfall v.6

Kram
    Josefine

• Josefinehej
    Meligna skrev 2015-01-09 01:28:27 följande:

Hej!

Har inte så mycket att komma med för stunden. Väntar fortfarande på mensen som är väldigt sen, är på dag 37, brukar ha ca 32. Så går mest och är frustrerad för jag vill bara komma igång med behandlingen.

Hur går det för dig?

Sådär blev det för mig också.. så typiskt. Jag har alltid alltid alltid 30 dagar och just när jag väntade på mensen nu kom den på dag 37! som att kroppen bara vägrar ibland..
  • Josefinehej

Lycka till Alla..Idag/imorse har jag tagit första dosen Synarela!

Är det någon här som går på Huddinge, fertilitetsenheten? :)

• Josefinehej
    Sandi skrev 2015-01-14 09:40:38 följande:

Hej!
    Jag hoppar också in här. Har börjat med vårt andra IVF-försök och sprayar med synarel.Ska ta blodprov nästa vecka och se om jag är tillräckligt nedreglerad. Under första IVF-en använde jag Gonal-f och fick ut 8 mogna ägg, 5 befruktade, alla embryon av fin kvalitet, 1 färsk återföring och 4 FET men inget plus på stickan.

Den här gången ska jag byta till Menopur för att se om det kan förbättra äggkvaliten. Är det någon av er som har erfarenhet av Gonal-f vs. Menopur?

Josefinhej: Jag går också på Huddinge fertilitetsenheten :)

Okej vad kul då är vi på samma ställe och kan följas åt :) vilken dag är du på Synarela? Jag är på dag 1 idag som sagt. Jag ska ta menopur sedan precis som du.
  • Josefinehej
    Petris skrev 2015-01-14 14:52:42 följande:

Hej! Ja ska på mitt första besök på Huddinge fertilitetcenter den 21/1.. Gjort en ivf innan på Carl von linne kliniken i Uppsala. Hur tycker du att dom är på Huddinge? Spraya oxå med synarela och mådde bra hela tiden, inga biverkningar!

okej. varför fortsatte du inte på carl von linne? Hoppas det går bättre för dig på Huddinge!
    Ja jag har bara varit där en gång än så länge så kanske för tidigt att säga, men jag fick en jättebra känsla över allting. Dem jag träffade var hur trevliga och gulliga som helst så kändes jättebra, hoppas du också får samma bemötande :)
  • Josefinehej
    Karriärskvinna skrev 2015-01-14 23:21:08 följande:
    Oj oj oj! Vad roligt! Klart man ska fira! Stort grattis!
    GRATTIS! Lycka till med allt!
  • Josefinehej

PETRIS:
    okej :) Hoppas du också får en bra första upplevelse av huddinge!
    Hur gamla är ni? :) 

SANDI:
    Vilken dag är du på nässprayen Synarela? :) 

• Josefinehej
    Sandi skrev 2015-01-15 08:21:21 följande:
    Välkommen till tråden PETRIS :)
    Kul att vi är några som är på Huddinge och kan följas åt. Jag har också lite lågt AMH, är 36 år. Det är min andra IVF på Huddinge och jag har bara haft goda erfarenheter. Personalen är supergulliga och omtänksamma. Jag hoppas att ni får samma bemötande.

Jag har sprayat i 10 dagar nu och på måndag ska jag gå och lämna blodprov. Håller tummarna för att jag är ordentligt nedreglerad och kan sätta igång med menopuren. All denna väntan gör mig rastlös. Vill bara komma vidare till nästa steg :).

Skönt att du inte har fått några biverkningar av Synarelan PETRIS. Själv har jag en grym huvudvärk till och från. Har du märkt av något Josefinehej?
    okej vad trist med huvudvärk.. jag känner inte av någonting än så länge men jag är ju bara på dag 2 så det är nog för tidigt! När fick du din blödning efter sprayen? :)
  • Josefinehej
    Petris skrev 2015-01-16 09:46:18 följande:

Hur går första besöket till på Huddinge? Och hur långtid tar det? Står ingenting på kallelsen. Kul att vi är några som följs åt. :) el

Första besöker tog 1,5 timme, och då hann jag gå till Apoteket och hämta ut alla mediciner också :) man skriver under lite papper, gör en ultraljudsundersökning, går igenom alla steg med en barnmorska, skriver ner ett enklare schema, man får prova att blanda och provsticka sig själv och även spruta in i en mjuk kudde. Jättebra att man fick prova hur de känns så man vet än att stå hemma första gängen ! :)
  • Josefinehej
    Petris skrev 2015-01-16 15:17:16 följande:

Okej va bra tack för infon! :)Ja har ju redan gjort en ivf så de där med injektionerna kan jag. :) Vilka doser ska du gå på? Ja gick ju på synarela och Menopur 375 sist! Nervös för va dom ska säga, sist tog dom upp ÄD som alternativ om ja inte svarade på stimuleringen men de gjorde ja ju som tur va. :) vilken spraydag är du på?

Ja juste glömde de. Sorry :) jag sprayar med synarela och är på dag 4 idag, börjar känna lite värmevallningar faktiskt :) jag hoppas få bort en cysta på 6 cm med nedregleringen, annars måste den punkteras. Erfarenhet?
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari